XTPL miało 1,08 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w III kw. br., w porównaniu do 3,64 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane. W okresie I-III kw. przychody wyniosły wyniosła 6,72 mln zł wobec 9,17 mln zł rok wcześniej.
XTPL obok realizowanej sprzedaży produktów i usług generuje dodatkowe przychody z tytułu dotacji, które współfinansują część prowadzonych projektów o charakterze B+R. Wartość pozyskanych dotacji w III kwartale wyniosła 670 tys. zł, wobec 300 tys. zł w III kwartale 2023 roku. W ujęciu narastającym wartość ta wyniosła 1,13 mln, wobec 1,66 mln zł po 9 miesiącach ub. roku, podano.
„Szacunkowa wartość stanu środków pieniężnych spółki na dzień 30 września 2024 roku wynosiła 4 676 tys. zł, w porównaniu do 14 003 tys. zł na dzień 30 czerwca 2024 roku i była zgodna z założeniami spółki oraz realizowaną strategią na lata 2023-2026, zakładającą proces inwestycyjny budowy i wzmacniania organizacji zdolnej zrealizować cel 100 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług do końca 2026 roku. W okresie 9 miesięcy 2024 roku spółka dokonała znaczących inwestycji w trzech kluczowych obszarach: produkcji, sprzedaży i marketingu oraz B+R” – czytamy w komunikacie.
W efekcie w obszarze produkcji spółka m.in. zwiększyła moce produkcyjne do obsługi skali zamówień zgodnej z założeniami strategii, dwukrotnie zwiększyła tempo produkcji urządzeń DPS oraz skróciła czas dostawy do klientów z kilku miesięcy do kilku tygodni i zabezpieczyła zapas kluczowych podzespołów do produkcji, wskazano również.
„W ramach obszaru sprzedaży spółka poczyniła istotne postępy w projektach przemysłowych, istotnie zwiększając liczbę szans sprzedażowych w pipeline oraz stopień zaawansowania projektów, zintensyfikowała działania sprzedażowo-marketingowe, zbudowała międzynarodowy zespół business development, poniosła nakłady w celu otwarcia oddziału sprzedażowo-demonstracyjnego w USA (Boston), rozszerzyła siatkę międzynarodowych dystrybutorów, rozszerzyła obecność na międzynarodowych konferencjach i targach branżowych” – czytamy dalej.
W obszarze R&D spółka zintensyfikowała prace nad rozwojem istniejących produktów oraz prace nad nowymi produktami wsparte utworzonym zespołem zarządzania obecnymi i przyszłymi produktami – NPD (ang. New Product Development), czego efektem było m.in. wprowadzenie do oferty tuszu złotego, a także przygotowania do uruchomienia czwartej linii biznesowej w 2025 roku, która będzie kontrybuować do celu strategicznego na 2026. Nowy produkt wypełni zidentyfikowaną niszę rynkową pomiędzy urządzeniami DPS a modułami przemysłowymi i przeznaczony będzie do małoskalowej produkcji o charakterze HMLV (ang. High Mix Low Volume). Produkt powstaje na bazie potwierdzonego zainteresowania ze strony istniejących oraz potencjalnych klientów XTPL, a pierwsze prototypy mogą trafić do odbiorców w 2025 roku, podsumowano.
XTPL rozwija i komercjalizuje na światowym rynku addytywną technologię umożliwiającą ultraprecyzyjne drukowanie nanomateriałów. Technologia ta ułatwi m.in. produkcję wyświetlaczy nowej generacji, inteligentnego szkła z zaawansowanymi funkcjonalnościami, innowacyjnych zabezpieczeń antypodróbkowych czy paneli fotowoltaicznych o zwiększonej wydajności. Obecnie XTPL komercjalizuje swoją technologię w dwóch pierwszych polach aplikacyjnych: wyświetlaczy oraz smart glass. Akcje spółki zadebiutowały na rynku głównym GPW w lutym 2019 r.
Źródło: ISBnews