Big Cheese Studio w ramach publicznej emisji akcji przeprowadzi zapisy w transzy małych inwestorów od 29 października do 8 listopada, a w transzy dużych inwestorów od 29 października do 9 listopada, podała spółka. Z emisji nowych akcji Big Cheese Studio chce pozyskać ok. 5 mln zł netto.
Przedmiotem oferty jest do 135 000 nowo emitowanych akcji serii B oraz do 870 000 akcji serii A oferowanych przez głównych akcjonariuszy spółki.
Zgodnie z opublikowanym harmonogramem do 28 października ma nastąpić ustalenie ceny maksymalnej lub przedziału cenowego, a przydział akcji oferowanych ma nastąpić do 15 listopada br. Około 2 tygodnie po tym terminie spółka oczekuje dopuszczenia do obrotu oraz rozpoczęcia notowań akcji istniejących i praw do akcji na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW.
„Spółka oczekuje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą około 5 000 000 zł. Ostateczna kwota tych wpływów będzie zależała od: ostatecznej liczby nowych akcji oferowanych przez spółkę i przydzielonych inwestorom w ramach oferty; ceny akcji oferowanych oraz łącznej wysokości kosztów oferty” – czytamy w prospekcie.
W I półroczu 2021 r. spółka wypracowała 7,5 mln zł przychodów netto oraz 5,5 mln zł zysku, co oznacza blisko 2-krotny wzrost r/r. EBITDA za ten okres wyniosła 5,8 mln zł. Na wzrost wyników decydujący wpływ miała rosnąca sprzedaż „Cooking Simulator” oraz DLC. W tym okresie spółka sprzedała 130 tys. sztuk gry (w porównaniu do 115 tys. rok wcześniej) oraz 29 tys. sztuk „DLC Cooking with Food Network”, 37 tys. sztuk „DLC Cakes and Cookies”, 41 tys. sztuk „DLC Pizza”, podano w komunikacie.
„Po globalnym sukcesie Cooking Simulator jesteśmy gotowi do rozpoczęcia naszej historii na rynku kapitałowym. Jesteśmy dumni z dotychczasowych sukcesów sprzedażowych gry oraz dodatków, które podtrzymują zainteresowanie grą i pozwalają zwiększyć jej monetyzację. Mamy ambitne plany rozwoju tego projektu oraz pomysły na nowe projekty. Finansowanie pozyskane od inwestorów pozwoli przyspieszyć ich realizację” – powiedział prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
Rolę firmy inwestycyjnej w procesie pełni Dom Maklerski BOŚ.
„Pozyskany od inwestorów kapitał zamierzamy przeznaczyć przede wszystkim na produkcję trzech tytułów, w tym bezpośrednio na rozbudowę zespołu deweloperskiego. W mniejszym stopniu wpływy z emisji pozwolą sfinansować działania marketingowe, testy oraz tłumaczenie gier” – dodał Dębski.
Wcześniej tj. 13 października Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem na rynku głównym GPW w Warszawie.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay.
Źródło: ISBnews