Biedronka odnotowała 1 540 mln euro zysku EBITDA w 2022 r., co oznacza wzrost o 15% r/r (liczona w złotych: o 18,1% r/r), podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
W całym 2022 r. marża EBITDA Biedronki wyniosła 8,8% wobec 9,2% rok wcześniej, podano w komunikacie.
Grupa Jeronimo Martins odnotowała wzrost zysku EBITDA o 17% r/r do 1 854 mln euro w 2022 r.
Całkowita sprzedaż Biedronki w ub.r. wzrosła o 20,9% do 17 582 mln euro (o 24,1% w złotych), przy czym wzrost w porównywalnych sklepach (like-for-like, LFL) wyniósł 20,6%.
Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła w ub.r. o 21,5% r/r do 25 385 mln euro.
„Biedronka zakończyła 2022 rok z 145 sklepami więcej niż w poprzednim roku (157 otwarć i 12 zamknięć), przeprowadziła remodeling 367 sklepów i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne” – czytamy w komunikacie.
Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 395 placówek. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,37 mln m2 na koniec ub.r. wobec 2,24 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews