Biedronka odnotowała 1 252 mln euro zysku EBITDA w 2020 r., co oznacza wzrost o 5,7% r/r (liczona w złotych: o 9,3% r/r), podał właściciel sieci Jeronimo Martins. W samym IV kwartale ub.r. EBITDA Biedronki wzrosła o 5,6% r/r (liczona w złotych: o 10,9%).
W całym 2020 r. marża EBITDA Biedronki wyniosła 9,3% wobec 9,4% rok wcześniej.
Grupa Jeronimo Martins odnotowała spadek zysku EBITDA o 1% r/r do 1 423 mln euro w 2020 r.
Całkowita sprzedaż Biedronki w ub.r. wzrosła o 6,7% do 13 465 mln euro (o 10,4% w złotych), przy czym wzrost w porównywalnych sklepach (like-for-like, LFL) wyniósł 7,1%.
„W Polsce konsumencie stali się bardziej ostrożni z nastaniem kryzysu związanego z pandemią. Jednakże wykazali się odpornością i nadal reagowali na atrakcyjne oferty handlowe, łączące dobrą cenę i jakość” – czytamy w raporcie.
Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła w ub.r. o 3,5% r/r do 19 293 mln euro.
Na koniec 2020 roku sieć Biedronka liczyła 3 115 sklepów, tj. o 113 więcej niż rok wcześniej. Powierzchnia sklepów wzrosła do 2,12 mln m2 z 2,02 mln m2 na koniec 2019 r.
Źródło: ISBnews