Grupa eSky odnotowała 74 mln zł zysku EBITDA w I-III kw. 2022 r., co oznacza wzrost o 70% r/r, podała spółka. W tym czasie wartość sprzedaży grupy wyrażona w TTV (Total Transaction Value) wzrosła o 88% r/r do 2,1 mld zł. Grupa podkreśla, że wynik TTV jest lepszy od przedpandemicznego 2019 r. – wzrost o 11%.
„Kolejny raz w tym roku możemy pochwalić się rewelacyjnymi wynikami. Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA. Na tym się nie zatrzymaliśmy, a obecny wynik za pierwsze trzy kwartały br. to potwierdza. Jest on nie tylko lepszy niż w poprzednim roku, lecz jest większy o 17% niż za cały zeszły rok (74 vs 63 mln zł). Konsekwentnie wdrażamy naszą nową strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcie pozycji platformy pierwszego wyboru do organizacji podróży w regionie CEE” – powiedział prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.
W trzech kwartałach br. Europa kontynentalna odpowiada za zdecydowaną większość przychodów firmy – prawie 70% (1,4 mld zł). W podziale na regiony, to w Europie Zachodniej firma wygenerowała 38% przychodów wyrażonych w TTV, a w Europie Środkowo-Wschodniej 32%. Z kolei udział sprzedaży w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych wyniósł odpowiednio 19% (404 mln zł) i 9% (197 mln zł). Pozostałe rynki, w tym kraje Afryki oraz regionu APAC, wygenerowały niecałe 2%, wymieniono w informacji.
Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach.
W maju br. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% akcji eSky.
Źródło: ISBnews