Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

22% firm z segmentu MSP chce mieć połowę przychodów z kanału online w ciągu 5 lat

Dodane przez Bartłomiej Supernak
25 stycznia 2022
w dziale Gospodarka
0
firma
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Co piąta firma z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) deklaruje chęć zwiększenia przychodów ze sprzedaży do 50% pochodzących z kanału online w ciągu 5 lat, wynika z raportu „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Obecnie 67% firm MSP sprzedaje produkty w kanałach tradycyjnych.

„Wielkość przychodów ze sprzedaży internetowej nie robi dziś wrażenia. 59% badanych MŚP osiąga maksymalnie 10% przychodów online. W kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może jednak sporo stracić na rzecz zamówień złożonych przez internet. Dziś 14% firm ma co najmniej połowę przychodów z kanału online, za 5 lat taki wynik prognozuje 22% zapytanych. Udział kanału online spada wraz z wielkością organizacji. Podczas gdy 22% najmniejszych firm realizuje co najmniej połowę swojej sprzedaży online, w małych – 17%, to w średnich – tylko 4%. Ten sam trend dotyczy perspektywy 5-letniej. Co trzeci mikroprzedsiębiorstwa prognozuje, że za 5 lat osiągnie połowę przychodów online, co czwarty mały i tylko co dziesiąty średni” – czytamy w raporcie.

Udział sprzedaży sektora handlowego w kanałach zdalnych jest znacznie wyższy niż w innych branżach – 62% przedstawicieli tego sektora jest obecna ze swoimi produktami w internecie.

„23% badanych z handlu osiąga minimum połowę przychodów z narzędzi online. W perspektywie 5 lat taki wynik prognozuje 38% 'handlowców’. Dla porównania, tylko co dziesiąta firma usługowa i co siódma budowlana osiąga taki wynik” – czytamy dalej.

Budownictwo, transport i logistyka oraz usługi najczęściej koncentrują się na tradycyjnej sprzedaży – odpowiednio: 83%, 81% i 77% działa tylko w tradycyjnych kanałach. Z nowoczesnych kanałów sprzedaży częściej korzysta branża produkcyjna (47%).

Z raportu wynika, że ok. połowa badanych firm (46%) szacuje, iż udział produktów nabywanych online dla firmy wzrośnie o 31-50% w perspektywie 5 lat.

„Wraz ze wzrostem wielkości firmy rosnąc będzie w przyszłości udział zakupów online dla firmy. Ponad połowa badanych (57%) ze średnich przedsiębiorstw twierdzi, że za 5 lat udział zakupów online wzrośnie o 31-50%. Mikro podmiotów o takiej opinii jest zdecydowanie mniej (37%)” – czytamy dalej.

Badanie ilościowe „Pod lupą” zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie firm MSP z całego kraju, z różnych branż. W sumie zrealizowano 500 wywiadów.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Możliwość podróżowania powinna zależeć od szczepień, a nie od kraju wyjazdu

Następny post

Data4 zainwestuje w Polsce ponad 1 mld zł w budowę kampusu przetwarzania danych

procenty

Citi Handlowy zrewidował prognozę wzrostu PKB do 5,4% w 2022 i do 1,7% r/r w 2023

praca

Ok. 55% badanych oczekuje podwyżki wynagrodzenia, 36% firm chce podwyższać płace

węgiel

Spółki SP planują zwiększenie wydobycia węgla

Andrzej Duda

Prezydent podpisał nowelę ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników

finanse

Zamiana WIBOR na stawkę POLONIA mogłaby zmniejszyć efektywność podwyżek stóp proc.

NBP

NBP postuluje rezygnację z wyłączeń we wpłatach banków na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

XTPL, Prezentacje Wyników, inwestorzy.tv

Granek (XTPL): Najważniejszym wydarzeniem I kw. 2022 roku było podpisanie umowy z izraelską firmą Nano Dimension

BoomBit

BoomBit miał 2,24 mln zł zysku netto, 6,04 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2022

procenty

Citi Handlowy zrewidował prognozę wzrostu PKB do 5,4% w 2022 i do 1,7% r/r w 2023

boryszew

Boryszew miał 34,11 mln zł zysku netto z działaln. kont., 100 mln zł EBITDA w I kw. 2022

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 1,69% na zamknięciu we czwartek

Cyberpunk

CD Projekt miał 68,92 mln zł zysku netto, 85,32 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022

pieniądze

Grupa K2 miało 0,99 mln zł zysku netto, 2,34 mln zł EBITDA w I kw. 2022

Ten Square Games

Akcjonariusze Ten Square Games zdecydowali o 10 zł dywidendy na akcję za 2021

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.