sobota, 12 lipca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

27% Polaków chce kupować więcej produktów marek własnych w najbliższym półroczu

Dodane przez Bartłomiej Supernak
23 kwietnia 2024
w dziale Gospodarka
0
zakupy
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Wartość sektora marek własnych na polskim rynku wzrosła o 19% r/r i w 2023 r. przekroczyła 50 mld zł, wynika z raportu „Behaviour Change” opracowanego przez Consumer Panel Services GfK (CPS GfK). Ponadto 27% konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym utrzymaniu satysfakcjonującej jakości.

Zgodnie z danymi CPS GfK, udział marek własnych na polskim rynku w 2023 r. wzrósł o 1,3 pkt proc. r/r i wyniósł 22,6%. Rosnący trend utrzymuje się już od kilku lat, dzięki czemu wartość tego rynku w naszym kraju przekroczyła 50 mld zł, podano.

„Już co 4. konsument planuje zwiększyć swoje wydatki na produkty z logo marek własnych. Jednocześnie zaledwie 5% Polaków deklaruje takie zamiary wobec artykułów markowych. To jasny sygnał dla producentów, że w tej kategorii tkwi przestrzeń do dalszego dynamicznego rozwoju i stałego zwiększania popytu” – powiedział dyrektor zarządzający w CPS GfK Szymon Mordasiewicz, cytowany w komunikacie.

Mimo sporego zainteresowania markami własnymi Polacy nadal są poniżej średniej europejskiej – więcej takich produktów planuje kupować 32% Europejczyków. Polskich nabywców znacząco wyprzedzają Francuzi (49%), Austriacy (37%) czy Hiszpanie (42%).

Głównym wyróżnikiem marek własnych jest postrzeganie cen przez konsumentów. Jest to szczególnie ważny aspekt w dobie kryzysu ekonomicznego. Potwierdzają to także dane z raportu „Behaviour Change”, zgodnie z którym blisko połowa nabywców (46%) decyzję o wyborze między produktami markowymi a markami własnymi podejmuje w oparciu o finanse. Warto jednak podkreślić, że jest to najniższy wynik spośród wszystkich krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Dla porównania – na podstawie własnego budżetu tę decyzję zakupową podejmuje 63% Węgrów, 58% Chorwatów czy 57% Bułgarów, podkreślono.

„Obecnie aż 36% polskich gospodarstw domowych przyznaje, że mierzy się z ograniczonym budżetem. W sytuacji, kiedy konsumenci mają do wyboru dwa produkty, z których oba spełniają potrzebę, są satysfakcjonujące pod względem jakości i w tej samej cenie, to aż 57% z nich włoży do koszyka produkt markowy. Jedynie 18% wybierze markę własną. Jeśli producenci chcą skutecznie konkurować o koszyki nabywców, to muszą zachować konkurencyjne ceny. Mają one gigantyczne znaczenie dla konsumentów” – dodał Mordasiewicz.

Powyższe dane pochodzą z 6. edycji cyklicznego raportu „Behaviour Change”, który zawiera informację o nastrojach konsumentów z 21 rynków europejskich. Badanie objęło 15 tys. respondentów i pokazuje, jaki wpływ na decyzje zakupowe nabywców mają kwestie społeczne. Autorem raportu jest Consumer Panel Services GfK, który obejmuje ponad 100 000 gospodarstw domowych na całym kontynencie.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Podaż pieniądza M3 wzrosła o 6,6% r/r na koniec marca

Następny post

59% bankowców obserwuje wzrost zainteresowania kredytami o stałej stopie

CPK

Spółka CPK złożyła wnioski lokalizacyjne dla 4 pierwszych odcinków KDP Warszawa-Łódź

oze

Na aukcjach OZE w bieżącym roku sprzedano ponad 21% energii przeznaczonej do sprzedaży

paliwo

Wahania cen paliw na stacjach będą kontynuowane w przyszłym tygodniu

przegląd TMT

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora TMT

podpis

ARP podpisała memorandum z Agencją Odbudowy i Rozwoju Infrastruktury Ukrainy

Polska

Polska może stać się jednym z kluczowych hubów innowacji w Europie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 0,36% na zamknięciu w piątek

CPK

Spółka CPK złożyła wnioski lokalizacyjne dla 4 pierwszych odcinków KDP Warszawa-Łódź

oze

Na aukcjach OZE w bieżącym roku sprzedano ponad 21% energii przeznaczonej do sprzedaży

OZE

Tygodniowy przegląd informacji z sektora OZE i e-mobilności

PKO

PKO BP szacuje koszty ryzyka prawnego kredytów CHF na 1,25 mld zł w II kw. 2025

paliwo

Wahania cen paliw na stacjach będą kontynuowane w przyszłym tygodniu

przegląd TMT

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora TMT

podpis

ARP podpisała memorandum z Agencją Odbudowy i Rozwoju Infrastruktury Ukrainy

budowa

Tygodniowy przegląd informacji z sektora budownictwa i nieruchomości

wyniki

Tygodniowy przegląd informacji z sektora finansów i bankowości

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.