czwartek, 12 czerwca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

37,5% Polaków skupia się na szukaniu zniżek i promocji na zakupach

Dodane przez Bartłomiej Supernak
28 maja 2025
w dziale Gospodarka
0
sale, wyprzedaż, promocja, rabat, zakupy
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

W ciągu ostatniego roku 37,5% Polaków zaczęło bardziej skupiać się na szukaniu zniżek i promocji, wynika z raportu UCE Research i Shopfully. Obecnie 29,6% polskiego społeczeństwa stara się robić mniej zakupów, ale bardziej świadomie, podczas gdy nawyki zakupowe 18,9% Polaków nie uległy zmianie.

Badanie zrealizowane w 9 unijnych krajach pokazuje, jak zmieniły się zachowania zakupowe Polaków w ciągu ostatniego roku. Najwięcej osób zaczęło bardziej skupiać się na szukaniu zniżek i promocji – 37,5%. Według autorów raportu, rodacy nauczyli się poszukiwać okazji w latach wysokiej inflacji, a teraz coraz lepiej sobie z tym radzą. Ratują w ten sposób swoje domowe budżety, bo ceny w sklepach są ciągle wysokie, mimo że inflacja spadła.

„Należy podnieść jeszcze jeden ważny czynnik. Po latach słabszych, gdy przyrost promocji był nawet na dwucyfrowym minusie, retailerzy przyjęli odwrotną strategię wobec konsumentów. Dane za I kw. br. pokazują, że sklepy rdr. robią coraz więcej akcji rabatowych. Dużą rolę odegrały tutaj dyskonty, które od dłuższego czasu prowadzą tzw. wojnę ceną. To z kolei bardziej motywuje konsumentów do poszukiwania produktów w dobrych cenach” – powiedział współautor raportu i ekspert rynku retailowego z Shopfully Robert Biegaj, cytowany w komunikacie.

32,8% Polaków częściej niż wcześniej robi zakupy online. W innych badanych krajach ten wskaźnik jest niższy. W Niemczech wyniósł niedużo mniej, bo 31,4%. Nieco większe różnice pokazują wyniki w Hiszpanii, Austrii i we Włoszech – odpowiednio 27,2%, 26,9% i 26,1%. We Francji zanotowano 23,2%, z kolei w Bułgarii, na Węgrzech i w Rumunii – 19,6%, 15,5% i 12,7%.

„Z raportu wynika też, że 29,6% ankietowanych obecnie stara się robić mniej zakupów, ale bardziej świadomie. W niektórych krajach Europy sytuacja wygląda podobnie, np. we Włoszech, we Francji i w Hiszpanii – odpowiednio 25,4%, 25,2% i 21,8%. Nieco inaczej jest w Rumunii i Bułgarii – 35,3% i 36,7%. Większe różnice widać w Niemczech, na Węgrzech czy w Austrii – 44%, 43,6% i 40,7%. Natomiast 18,9% Polaków przekonuje, że ich nawyki zakupowe nie uległy zmianie. We Włoszech ww. wskaźnik jest na poziomie 15,8%, w Hiszpanii – 19,6%, a na Węgrzech – 20%. We Francji i w Austrii wynosi odpowiednio 23,9% i 23,8%. Z kolei w Bułgarii, Rumunii i Niemczech odnotowano 27,3%, 26,7% i 30%” – czytamy dalej.

Do tego z raportu wiadomo, że 13,6% konsumentów częściej robi zakupy w sklepach. 13,3% ankietowanych kupuje więcej rzeczy. 11,6% stawia na pierwszym miejscu na lokalne sklepy i marki. Z kolei nawyki zakupowe 4% badanych zmieniły się pod innymi względami. Patrząc na pozostałe badane kraje, z reguły ww. wskaźniki wyglądają podobnie, zakończono.

Raport powstał na kanwie specjalnego badania opinii publicznej. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Shopfully na próbie 1032 Polaków w wieku 18-80 lat. Identyczny sondaż w tym samym czasie został również zrealizowany w Niemczech, Austrii, Hiszpani, Włoszech, Bułgarii, Rumuni, a także we Francji i na Węgrzech.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Forever Entertainment: Premiera Front Mission 3: Remake na Nintendo Switch – 26 czerwca

Następny post

Mabion miał 15,26 mln zł straty netto, 11,7 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Sejm

Rząd zaproponuje waloryzację emerytur i rent o co najmniej 4,9% w 2026

Sejm

Rząd chce, by płaca minimalna wzrosła o 3% do 4806 zł brutto w 2026

Sejm

Rząd przyjął założenia budżetu na 2026 z 3,5% wzrostu PKB i 3% średniorocznej inflacji

Polska, flaga, Sejm

Polska złoży wniosek ws. udziału w unijnym programie budowy Gigafabryk AI

inwestycje, pieniądze

31% bilansu banków to papiery skarbowe, gwarantowane przez SP i bony NBP w III 2025

procenty

Bank odnotują spadki NIM w najbliższych kwartałach m.in. przez niższe stopy proc.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Sejm

Rząd zaproponuje waloryzację emerytur i rent o co najmniej 4,9% w 2026

Sejm

Rząd chce, by płaca minimalna wzrosła o 3% do 4806 zł brutto w 2026

PGE

Strategia Grupy PGE zakłada budowę do 10 GW elastycznych elektrowni gazowych do 2035

energia elektryczna, żarówka

Strategia PGE zakłada 18 GWh pojemności magazynowania energii do 2035

PGE

Strategia PGE zakłada wzrost mocy zainstalowanej w OZE do ponad 9 GW do 2035

PGE

Strategia PGE zakłada capex łącznie na 235 mld zł

PGE

Strategia PGE zakłada m.in. wzrost zysku EBITDA do 30 mld zł w 2035

Sejm

Rząd przyjął założenia budżetu na 2026 z 3,5% wzrostu PKB i 3% średniorocznej inflacji

biznes, rekrutacja

ZWZ Amiki zdecydowało o powołaniu R. Stobińskiego na prezesa, M.Rutkowskiej do zarządu

Dom Development

ZWZ Dom Development zdecydowało o łącznie 13 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.