Czterodniowy tydzień pracy jest postrzegany jako najbardziej wydajny model przez 44% respondentów, wynika z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting. Z kolei 22% badanych wybrałoby pracę zdalną lub hybrydową jako model pozwalający na najbardziej wydajne wykonywanie obowiązków służbowych.
„Jak wynika z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania, nowoczesne modele pracy cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jednak zdania podzielone są w kwestii tego, jak wpłyną one na naszą efektywność. Nawet 43% ankietowanych uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zwiększy naszą produktywność, natomiast 29% respondentów twierdzi, że nie ulegnie ona zmianie. Co ciekawe, 19% osób uważa, że staniemy się mniej produktywni. Z kolei 10% nie ma wyrobionej opinii na ten temat. ClickMeeting zapytał również respondentów o to, jaki tryb pracy pozwoliłby im wykonywać swoje obowiązki służbowe najbardziej wydajnie. W tym przypadku nawet 44% badanych twierdzi, że najlepiej pracowaliby w trybie 4 dni w tygodniu, 22% wybrało pracę zdalną lub hybrydową, 17% osób nie ma zdania, 14% chciałoby większej liczby przerw, a 4% twierdzi, że pomogłyby im rozwiązania bazujące na AI” – czytamy w materiale.
Z badania wynika, że 73% ankietowanych uważa, że praca zdalna/hybrydowa powinna być standardem w miejscach pracy, w których jest to możliwe.
„Badani zostali też zapytani o ich obowiązki służbowe. Nawet 63% ankietowanych deklaruje, że ilość zadań, które mają do wykonania w trakcie dnia, jest odpowiednia. Natomiast 24% twierdzi, że ma obecnie za dużo pracy. Co dziesiąty respondent oczekuje więcej wyzwań, a 3% nie ma zdania na ten temat. Ankietowani odpowiedzieli również na pytanie, czy Polacy są pracowici. Twierdząco odpowiada nawet 79% respondentów, 13% nie ma wyrobionej opinii na ten temat, a 8% uważa, że nie pracujemy zbyt wiele” – podsumowano.
Badanie przeprowadzono w marcu 2024 na grupie 1000 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-27 lat (18%), 28-44 lata (44%) 45-59 lat (33%) oraz 60 lat i powyżej (6%). 47% wszystkich osób to kobiety, a 53% mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (40%), od 5 do 20 tysięcy (12%), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19%), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (18%) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12%).
ClickMeeting powstała w 2011 r. jest polską platformą do webinarów, spotkań online oraz wideokonferencji i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych.
Źródło: ISBnews