Produkty spożywcze w sieci zamawia obecnie 85% Polaków, natomiast 41% planuje kupić w ten sposób przynajmniej część żywności na Boże Narodzenie, wynika z badania „Trendy w branży zakupów spożywczych online i dostaw żywności w Wielkiej Brytanii i UE” przeprowadzonego na zlecenie PayPal przez Maru/Matchbox. Prognozy wskazują na upowszechnienie się w przyszłości modelu hybrydowego, w którym kanał online płynnie łączy się ze stacjonarnym i go uzupełnia.
„Wyniki badania przeprowadzonego w połowie września dla PayPal przez Maru/Matchbox pokazują, że zakupy żywności online wyraźnie zyskały na znaczeniu. Już ponad 8 na 10 polskich konsumentów twierdzi, że kupowało takie artykuły w internecie, a 27% korzystało przy tym z usług płatności internetowych, m.in. dostarczanych przez PayPal. Mimo to, jeśli chodzi o świeże produkty, konsumenci nadal przejawiają spory apetyt na zakupy w tradycyjnych sieciach stacjonarnych, chętnie widzą też opcję odbioru osobistego w sklepie” – czytamy w komunikacie.
W przypadku zakupów spożywczych kluczowe dla Polaków okazują się wygoda i łatwość obsługi. Potwierdza to 72% konsumentów, którzy przyznają, że główną motywacją do ich dokonywania w sieci jest oszczędność czasu.
„Oszczędność czasu to jeden z kluczowych powodów, dla których aż 4 na 10 polskich respondentów przynajmniej część artykułów żywnościowych na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia kupi w sieci. Przedświąteczne zakupy zawsze były jednym z najlepszych okresów sprzedażowych w sklepach stacjonarnych, a obecnie widzimy, że znaczna część tego ruchu przenosi się do świata wirtualnego, również w przypadku zakupów spożywczych. Coraz więcej konsumentów przyzwyczaja się do zakupów online i można przyjąć, że ten trend w nadchodzących latach będzie nadal się rozwijał” – powiedział dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael Efi Dahan, cytowany w materiale.
Wielu polskich konsumentów dostrzega zalety zakupów w internecie, jeśli chodzi o szerszy dostęp do różnorodnych produktów z kategorii zdrowej żywności. 73% respondentów uważa, że kupowanie produktów spożywczych w sieci pozwala im wybierać „produkty zrównoważone i przyjazne dla środowiska”, a 55% twierdzi, że daje im to możliwość szerszego wyboru żywności ekologicznej, podano także.
Badanie „Trendy w branży zakupów spożywczych online i dostaw żywności w Wielkiej Brytanii i UE” zostało przeprowadzone na zlecenie PayPal przez Maru/Matchbox w dniach 6-13 września 2021 r. wśród 1000 uczestników w Polsce, będących osobami podejmującymi decyzje w gospodarstwach domowych.
Źródło: ISBnews