Prawie połowa Polaków (49%) uważa, że branża medyczna to najlepsze miejsce pracy, wynika z badania Randstad Employer Brand Research. Na szczycie zestawienia najlepiej ocenianych sektorów znalazły się również AGD (48%), a także elektroniczny i elektrotechniczny oraz motoryzacyjny (po 47%). Całą listę zamykają natomiast pracodawcy z sektora ochrony (33%), sprzedaży hurtowej (30%) i sprzątania biur (28%).
„W badaniu ankietowani byli pytani o to, czy według nich dana branża jest atrakcyjnym miejscem pracy. Atrakcyjność jest określana na podstawie czynników, które charakteryzują poszczególne firmy z sektora. Pomimo niepewności spowodowanej sytuacją makroekonomiczną odpowiedzi były mniej zachowawcze niż przed rokiem. Podobnie jak w 2021, najczęściej respondenci zwracali uwagę na to, że sektory wyróżniają się dobrą kondycją finansową. Jednak w przeciwieństwie do czasu naznaczonego niepewnością wywołaną pandemią, tym razem respondenci częściej zwracali uwagę również na atrakcyjne wynagrodzenie i benefity, a także możliwości rozwoju zawodowego oferowane przez poszczególne sektory” – czytamy w komunikacie.
Trzy najlepiej oceniane sektory poza stabilnością finansową wyróżniała też stabilność zatrudnienia i bardzo dobra reputacja firm. Branżę medyczną dodatkowo charakteryzowały możliwości rozwoju zawodowego coraz częściej poszukiwane przez kandydatów, podkreślono.
W pozostałych przypadkach, obok sytuacji finansowej pracodawcy, ankietowani doceniali przede wszystkim stabilność zatrudnienia. Wyjątkiem w tej kwestii jest branża telekomunikacyjna i informatyczna, którą cechują możliwości rozwoju zawodowego oraz atrakcyjne wynagrodzenia i benefity. Na dobre zarobki i pozapłacowe dodatki ankietowani zwrócili uwagę również w przypadku branż energetycznej oraz surowców i paliw. Możliwości rozwoju zawodowego z kolei dostrzegli w sektorach – poza medycznym i telekomunikacyjnym i IT – nowoczesnych usług dla biznesu SSC/BPO, farmaceutycznym i kosmetycznym oraz budowlanym. Często podkreślana była też dobra reputacja firm w analizowanych branżach.
Randstad Employer Brand Research to międzynarodowe badanie przeprowadzane w 34 rynkach obejmujących 80 proc. światowej gospodarki na próbie ponad 190 tys. respondentów. W Polsce przepytano niemal 5 tys. ankietowanych w wieku od 18 do 64 roku życia. Badanymi były osoby pracujące, ale także bezrobotni poszukujący zatrudnienia oraz studenci.
Źródło: ISBnews