Na krótsze wyjazdy wakacyjne wybiera się 37% Polaków, a 52% samodzielnie organizuje swoją podróż, wynika z badania SW Research zrealizowanego na zlecenie Allianz Polska. Trzy czwarte zamierza w tym roku przynajmniej raz wybrać się na wyjazd w Polsce.
„Długość wyjazdów nie zmieniła się u 43% badanych, a 15% wyjeżdża na dłużej niż kiedyś. Z kolei 37% zauważyło skrócenie swoich urlopów. Jeszcze więcej osób deklaruje, że na wyjazdy wypoczynkowe wybiera się rzadziej (44%). Zmiany w tej kwestii nie dostrzega jedna trzecia z nas, a ponad 17% podróżuje częściej” – czytamy w komunikacie.
Najczęściej wybieramy się albo na jeden dłuższy wyjazd albo kilka krótkich. Jednorazowe dwutygodniowe wakacje preferuje 23% z nas, a jedna czwarta zamiast tego wybiera kilka krótszych podróży. Obie opcje zrealizować w tym roku zamierza niemal 20% zapytanych w badaniu na zlecenie Allianz Polska. 17% w ogóle nie przewiduje wyjazdu w tym roku.
„Wyniki badań, jak również informacje płynące z branży turystycznej wskazują, że wyjazdy wypoczynkowe Polaków stają się krótsze i bardziej spontaniczne. Szukamy możliwości poza sezonem i nowych, ciekawych miejsc. Większość z nas wypoczywa w kraju. Bierzemy te informacje pod uwagę, ulepszając nasze ubezpieczenie turystyczne. Podróżujący mają wysoką świadomość swoich potrzeb ubezpieczeniowych; wielu po prostu nie wyjeżdża bez polisy. Ubezpieczenia turystyczne to dojrzały i wymagający rynek, a my jesteśmy jego ważnym uczestnikiem, dlatego wprowadzamy nowe ubezpieczenie Moja Podróż” – powiedziała członek zarządu TUiR Allianz Polska Monika Leżyńska, cytowana w materiale.
Ponad połowa (52%) samodzielnie organizuje sobie wyjazd, 20% czasem jedzie z biurem podróży, a czasem samodzielnie, zaś 8% kupuje wycieczkę w biurze podróży. 9% odpowiedziało, że jedzie do swojego domku letniskowego lub do rodziny.
Wyłącznie w Polsce swoje dni wolne spędzić zamierza 51% z nas, a 22% wyjedzie i w kraju, i za granicę. Niemal 19% deklaruje, że wyjedzie tylko za granicę, podkreślono.
„Podczas wakacji zależy nam przede wszystkim na spokojnym wypoczynku, np. na plaży, nad basenem czy w hotelu. Deklaruje tak prawie 3 na 10 respondentów zapytanych w badaniu SW Research zrealizowanym na zlecenie Allianz Polska. Jedna czwarta z nas preferuje podziwianie przyrody, zwiedzanie miast i zabytków kultury. Znacznie mniej osób wypoczywa wyłącznie aktywnie (14%), a 28% spędza czas zarówno aktywnie, jak i nieco leniwie” – zakończono.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Allianz Polska w dniach 9-11 maja 2023 roku, na reprezentatywnej grupie 1011 Polek i Polaków w wieku powyżej 18 r.ż.
Źródło: ISBnews