PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

55,5% Polaków chce zaostrzenia walki cenowej dyskontów przed świętami

Dodane przez Bartłomiej Supernak
19 marca 2024
w dziale Gospodarka
0
sklep
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ponad połowa (55,5%) społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy, wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista. Wśród nich 28,3% raczej ma na to nadzieję, a 27,2% zdecydowanie się na to nastawia.

„Wynik ten nie powinien nikogo dziwić. Rodzimi konsumenci zawsze oczekiwali najlepszych cen. Polacy z reguły wychodzą z założenia, że sieci handlowe powinny walczyć między sobą o ich uwagę. Natomiast to, że ponad połowa społeczeństwa tego oczekuje od dyskontów, wynika przede wszystkim z tego, że rodacy wciąż żyją w cieniu oszczędności. I nawet mimo tego, że inflacja mocno wyhamowała, chcą, a często nawet muszą, dalej zaciskać pasa. W mojej ocenie taka sytuacja jeszcze długo będzie trwała, a przynajmniej do czasu stabilnego wyhamowania inflacji. Ale to też nie jest pewne, bo konsumenci nawet w lepszych czasach będą oczekiwać wojen cenowych, tylko ich zwolenników będzie nieco mniej niż teraz” – powiedział współautor badania i ekspert rynku retailowego z Grupy Offerista Robert Biegaj, cytowany w komunikacie.

Na zaostrzoną walkę najbardziej liczą Polacy mający 45-55 lat oraz 35-44 lat. Szczególnie dotyczy to osób zarabiających w trzech przedziałach kwotowych, tj. mniej niż 1000 zł netto miesięcznie, 1000-2999 zł oraz 5000-6999 zł. Przeważnie są to mieszkańcy miast liczących co najmniej 500 tys. ludności oraz 100-199 tys. osób, wskazano również.

Z kolei 22,1% badanych nie oczekuje ww. scenariusza. Raczej nie spodziewa się walki cenowej 14,5% respondentów, a zdecydowanie na nią nie liczy 7,6% ankietowanych. Natomiast 14,2% uczestników sondażu nie ma wyrobionej opinii w tym zakresie. Do tego 8,2% Polaków w ogóle ten temat nie obchodzi.

„Nie sądzę, aby którakolwiek sieć zrezygnowała z tego typu aktywności. Z czasem walka może przybrać nowe oblicze, bo zwyczajnie wyczerpie się obecna formuła, tj. klienci przestaną ją tak mocno zauważać. Jednak działania będą kontynuowane, tylko w innej formie, może nawet jeszcze ostrzejszej, niż teraz to obserwujemy” – dodał Biegaj.

Eksperci z UCE Research twierdzą, że wojna cenowa z reguły prowadzi na rynku do dwóch scenariuszy, które są etapami tego typu rywalizacji. W pierwszym konsumenci przez jakiś czas na tym wygrywają, bo robią tańsze zakupy. W drugim wariancie sieci obniżają ceny, ale tylko jakiejś grupy towarów, które wówczas mocno promują. Pozostałe ceny są raczej w normie lub lekko zawyżone, żeby skompensować sobie straty.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-14.03.2024 roku metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Grupę Offerista na próbie 1007 dorosłych Polaków.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Atal wprowadził nowy program sprzedażowy Decyzja na raty

Następny post

MLP Group zamierza ponieść nakłady inwestycyjne rzędu ok. 190 mln euro w 2024 roku

auto

MKiŚ podtrzymuje, że NaszEauto będzie ostatnim programem wsparcia zakupu e-pojazdów

ludzie

37% Polaków w wieku 25-34 lata deklaruje odkładanie na emeryturę

paliwo

Czeka nas kolejny tydzień podwyżek cen paliw, szczególnie diesla

przegląd TMT

Przegląd informacji z sektora TMT

procent

PZU szacuje wzrost PKB na 3,7% r/r w III kwartale i widzi szanse na 3,6% w całym 2025

klimat

Wypłaty w programie Czyste Powietrze przekroczyły 10 mld zł w ostatnich 2 latach

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Atal

Atal miał 131,46 mln zł zysku netto, 207,19 mln zł zysku EBIT w I-III kw. 2025

Grupa Azoty

Grupa Azoty planuje emisje akcji na strategiczne cele rozwojowe, w I etapie 33,7 mln akcji

citi handlowy

Citi Handlowy miał 411,43 mln zł zysku netto z dział. kont. w III kw. 2025

oponeo

Oponeo miało 3,02 mln zł zysku netto, 15,76 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025

Liderzy branży food & retail spotkają się na XVIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Ten Square Games

Ten Square Games miał 17,79 mln zł zysku netto, 22,08 mln zł skoryg. EBITDA w III kw. 2025

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 0,13% na zamknięciu w środę

praca

PKO BP i Allegro chcą pozyskać 2 mln klientów usługi Klik i 20 tys. merchantów do Kapitału

wykres

Czekając na koniec shutdownu

Energa

Magdalena Kamińska została powołana na stanowisko p.o. prezesa Energi

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.