Zakupy online od tradycyjnych woli 57% Polaków, wynika z badania „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PayPal. 21% ankietowanych dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu.
Kluczowymi czynnikami przemawiającymi na korzyść sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są: wygoda (wskazuje na nią 51% respondentów robiących zakupy online), oszczędność czasu (46%), możliwość porównania oferty w różnych sklepach (41%) oraz szersza oferta produktowa (39%). Wśród najczęściej wymienianych kategorii produktów kupowanych online są: odzież, obuwie i akcesoria (61%), elektronika (47%) oraz książki, filmy, płyty (34%), podano.
„Niezależnie od wieku, zarówno młodzi, jak i starsi, deklarują, że najprzyjemniejszym momentem związanym z kupowaniem w sieci jest etap rozpakowywania przesyłki. Odpowiedź tę wskazało 62% respondentów. Satysfakcjonujące jest także samo przeglądanie ofert (61%) i korzystanie z kodu promocyjnego (42%). Z jakimi trudnościami mierzą się fani e-zakupów? Najczęstsze wyzwania wskazywane przez respondentów dotyczyły m.in. braku szczegółowych opisów produktów na stronie sklepu (51%), problemów ze znalezieniem artykułów odpowiadających ich oczekiwaniom (34%), opisami artykułów w niezrozumiałym języku (20%) oraz dostawy (18%)” – czytamy w komunikacie.
Z badania wynika również, że 19% respondentów padło ofiarą oszustwa w Internecie, a13% spośród ankietowanych, którzy wolą zakupy w sklepach stacjonarnych, ma obawy związane z podawaniem danych w sieci ze względów bezpieczeństwa, wskazano także.
29% spośród respondentów, którzy mieli problemy z procesem zapłaty online, wskazało brak zaufanych metod płatności jako jedną z podstawowych barier powstrzymujących ich przed nabywanie produktów w internecie, podkreślono.
Większość Polaków wybiera oferty polskich e-sklepów – 52% badanych kupuje tylko lokalnie. Natomiast 13% decyduje się na zakupy jedynie w sklepach europejskich, a 36% korzysta z ofert z całego świata, podano również.
Wśród najczęściej wskazywanych powodów niekorzystania ze sklepów zagranicznych są: długi czas dostawy (48%) oraz strach przed oszustwem (32%), wyjaśniono.
„Ważnym czynnikiem powstrzymującym konsumentów przed korzystaniem z oferty zagranicznych e-sklepów jest lęk przed oszustami. Z tego względu warto pamiętać, że skorzystanie z wiarygodnej i bezpiecznej metody płatności, takiej jak np. PayPal, pozwala na spokojne zakupy. Każda płatność dokonywana za pośrednictwem naszego systemu jest chroniona przy użyciu zaawansowanych metod szyfrowania, a nasi specjaliści ds. bezpieczeństwa monitorują transakcje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” – podsumował dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael Efi Dahan, cytowany w komunikacie.
Badanie „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PayPal w maju 2021 roku wykonano na grupie 1044 respondentów w maju 2021.
Źródło: ISBnews