Zakupy na platformach typu marketplace wybiera 70% Polaków; łatwa nawigacja i sprawne dokonywanie zamówień to jedne z największych priorytetów podczas zakupów w sklepach internetowych, wynika z badania przygotowane przez SW Research na zlecenie Allegro.
„Zakupy online to już nie trend, a nieodzowna część naszej codzienności. W sieci regularnie kupuje ponad 70% Polaków, a przynajmniej raz na kilka miesięcy – aż 93%. Samo Allegro cieszy się zainteresowaniem aż 14,6 mln aktywnych kupujących na polskim rynku” – czytamy w komunikacie.
Jeśli chodzi o zakupy online, to bardzo często szukamy sposobów, które uczynią naszą codzienność łatwiejszą oraz zaoszczędzą czas i środki, wskazano w materiale.
„W sytuacji, kiedy musimy zamówić kilka przedmiotów z różnych kategorii, aż 7 osób na 10 decyduje się na zakupy na platformach typu marketplace, które oferują szeroką selekcję różnorodnych produktów. Allegro, jako lider e-commerce w Polsce, zapewnia dostęp do prawie 500 mln ofert od tysięcy sprzedawców. Jak wskazują ankietowani, głównymi powodami takiego wyboru są: możliwość uniknięcia wielokrotnego płacenia za dostawę (63%), oszczędność czasu w porównaniu do zakupów w różnych sklepach (44%) oraz wygoda wynikająca z braku konieczności składania osobnych zamówień (37%)” – czytamy dalej.
Oceniając platformy marketplace na tle innych sklepów branżowych, respondenci szczególnie doceniają atrakcyjne ceny produktów (66%), szybką dostawę (62%), liczne promocje i zniżki (60%), wygodne metody płatności (60%) oraz bezpieczny proces transakcji (53%). 85% konsumentów do zakupów online skłania łatwa nawigacja na stronie sklepu, a dla 84% priorytetem są sprawne dokonanie wyboru i zamówienia. Jak pokazuje badanie, nie bez znaczenia jest również opcja bezpłatnej wysyłki – prawie 2/3 konsumentów preferuje zakupy w sklepach oferujących darmową dostawę, nawet kosztem wyższej ceny produktów, wymieniono w informacji.
„Co w sytuacji, gdy jeden produkt dostępny jest w kilku sklepach w tej samej cenie? Decydujące są właśnie koszty dostawy (27% wskazań na pierwszym miejscu), a w dalszej kolejności bezpieczne formy płatności (15%) i wygodny proces transakcji (12%). We wszystkich tych obszarach przoduje Allegro, wyznaczając nowe standardy na rynku dzięki programom takim jak Allegro Smart!, Gwarancja Najlepszej Ceny czy Allegro Protect. Pomagają one konsumentom znaleźć dokładnie to, czego szukają – i to w najlepszych cenach. Ponad 200 mln ofert posiada oznaczenie Smart!, a prawie 600 tys. – Gwarancji Najlepszej Ceny” – napisano też w komunikacie.
W materiale poinformowano także o Allegro Days, które odbywają się w dniach 5-11 sierpnia. To cyklicznie organizowana akcja promocyjna, podczas której zniżki sięgną nawet 40%.
Badanie „Uczestnictwo i zainteresowanie programami lojalnościowymi” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 10-14 kwietnia 2024 r.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews