Regularne otrzymywanie kieszonkowego zadeklarowało 72,3% nastolatków, wynika z raportu przygotowanego przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) wspólnie z Fundacją Trampki na giełdzie. Około dwie trzecie z nich wskazuje, że są to kwoty mniejsze niż 200 zł miesięcznie.
„Raport wyraźnie pokazuje, jak ważna jest rola rodziców i opiekunów w przekazywaniu dzieciom rzetelnej wiedzy o finansach. Zwłaszcza jeżeli zwrócimy uwagę na informację, że tylko co dziesiąta ankietowana osoba wskazała, iż źródłem wiedzy o nowinkach związanych z finansami są nauczyciele” – powiedział prezes ZPF Marcin Czugan, cytowany w komunikacie.
Z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych” wynika, że młodzi ludzie najczęściej przeznaczają kieszonkowe na jedzenie na mieście (67,6%), rozrywkę (50,6%) i odzież/akcesoria (48,4%). Prawie połowa respondentów (47,2%) wskazała, iż stara się oszczędzać część kieszonkowego.
Około dwie trzecie nastolatków rozmawia w domach o sprawach finansowych. Wśród nich 76,9% regularnie korzysta z bankowości online. Tymczasem w grupie, w której brakuje domowych rozmów o pieniądzach, z tego rodzaju usług korzysta 62,6% osób, wskazano także.
Badanie zostało przeprowadzone w IV kwartale 2024 r. na zlecenie ZPF we współpracy z Fundacją Trampki na giełdzie.
Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce to organizacja pracodawców w branży finansowej. W skład ZPF wchodzi obecnie blisko 100 podmiotów reprezentujących najważniejsze sektory rynku.
Źródło: ISBnews