Kwestia świadomości środowiskowej pracodawcy znalazła się wśród czterech najważniejszych kryteriów dla osób wybierających swojego przyszłego pracodawcę, wynika z badań przeprowadzonych przez Boston Consulting Group (BCG) wśród uczestników VII edycji konferencji dla studentów Poland 2.0 Summit, której agencja ISBnews była partnerem medialnym. Kwestie świadomości środowiskowej przyszłego pracodawcy były ważne dla 77% ankietowanych studentów uczelni polskich i zagranicznych.
„W związku z tym, że temat bycia firmą świadomą zagrożeń dla środowiska jest numerem jeden, jeżeli chodzi o wiele rozmów biznesowych oraz jednym z kluczowych tematów posiedzeń zarządów i rad nadzorczych, chcieliśmy w BCG zastanowić się, czy jest to także temat istotny w kontekście pozyskiwania talentów” – powiedziała partner & associate director w BCG Agnieszka Kulas podczas konferencji prasowej towarzyszącej Poland 2.0 Summit.
Z ankiety, w której wzięło udział 148 osób, wynika, że 77% studentów ocenia element bycia świadomym środowiskowo pracodawcą jako istotne kryterium w momencie wyboru pracodawcy. A jednocześnie np. benefity stanowią istotny element wyboru pracodawcy dla 60% ankietowanych, natomiast możliwość pracy w modelu hybrydowym – dla 67%.
„Oczywiście, to nie jest jeszcze na poziomie kryterium dot. wynagrodzenia, gdzie ponad 90% ankietowanych wskazuje to jako kluczowe. Ale widzimy, że ten element wszedł do czwórki najważniejszych czynników i według naszych prognoz będzie zyskiwał na znaczeniu” – skomentowała Kulas.
Jednocześnie 53% osób wskazało, że element świadomości środowiskowej przyszłego pracodawcy stał się dla nich bardziej istotny niż 12 miesięcy temu, podkreśliła.
„Jeśli chodzi o to, które elementy bycia zielonym pracodawcą są istotne dla przyszłych pracowników, to nie są już tylko: segregacja śmieci czy posiadanie ekologicznego biura, ale bardzo duże znaczenie studenci przywiązują do tego, jak naprawdę firma wytwarza swoje produkty i usługi, czy korzysta z materiałów i energii przyjaznych środowisku” – zaznaczyła partner BCG.
Badanie wykazało także, że 54% ankietowanych byłoby skłonne zrezygnować z benefitu – np. sportowego – jeżeli miałoby pewność, że koszt tego świadczenie (ok. 300 zł) zostałby przekazany na walkę ze zmianami klimatu.
„Większość ankietowanych byłaby w stanie zaakceptować wynagrodzenie o 5% niższe u pracodawcy świadomego środowiskowo w porównaniu z pracodawcą, który nie zwraca uwagi na kwestie sustainability” – dodała Kulas.
Zapowiedziała też, że BCG planuje rozszerzyć to badanie także na inne kraje, ale też na obecnych pracowników firm.
„W tym pierwszym badaniu skupiliśmy się na elemencie środowiskowym, ale w związku z tym, że widzimy, iż takich badań jest bardzo mało – w naszej części Europy takie badanie z perspektywy pracodawcy jeszcze nie było prowadzone – dlatego chcemy rozszerzyć je o pozostałe elementy ESG” – powiedziała też partner BCG.
W 7. edycji konferencji Poland 2.0 Summit, która odbyła się w Warszawie, wzięło udział ok. 150 uczestników w formule stacjonarnej oraz ponad 200 – online. Partnerem strategicznym konferencji było BCG, a partnerem medialnym – agencja ISBnews.
Źródło: ISBnews