W Polsce aż 78% konsumentów, którzy dokonali zakupu internetowego na raty, wybiera taką metodę płatności ponownie. Wśród branż, w których trend ten jest najbardziej widoczny, są m.in. elektronika, dobra luksusowe i e-usługi, wynika z danych PayU.
„Z naszych analiz wynika, że popyt na zakupy internetowe na raty systematycznie rośnie. Polacy są nie tylko bardzo ciekawi nowych rozwiązań w zakresie płatności, ale także – gdy dostrzegą ich wymierne korzyści – pozostają wobec nich bardzo lojalni. Aż 78% osób, które dokonały zakupu internetowego na raty, wybiera taką metodę płatności ponownie” – powiedziała Head of Consumer Credit w PayU Martyna Szczepaniak, cytowana w komunikacie.
Raty dostępne w sklepach internetowych zyskują na popularności, bo kupujący coraz częściej kierują się ideą „smart” – poszukują najlepszych w danym momencie ofert, a rozłożenie płatności na raty pozwala im na szybkie i wygodne dokonanie zakupu. W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła 7-krotnie, podano także.
„Rosnący popyt na zakupy internetowe na raty obserwują przede wszystkim sklepy oferujące produkty z kategorii: elektronika, dobra luksusowe (w tym biżuteria i zegarki), akcesoria sportowe oraz wyposażenie domu i ogrodu. Pozytywne rezultaty z udostępnienia płatności ratalnych widać również w branży e-usług i turystycznej” – czytamy dalej.
Z danych PayU wynika, że najwyższy udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowują e-sklepy z branży elektronicznej.
„Udział płatności ratalnych, w tym bardzo popularnych rat 0%, w całościowej sprzedaży przekroczył już 20%. Potwierdza to bardzo duże zainteresowanie tą metodą płatności wśród klientów w branży 3C: Computers, Communication, Consumer Electronics” – powiedział dyrektor e-commerce Huawei CBG Polska Łukasz Piotrowski, cytowany w komunikacie.
Wzrost zakupów online na raty widoczny jest także w sklepach z dobrami luksusowymi. Klienci zainteresowani zakupem biżuterii czy zegarków, nawet pomimo dysponowania wystarczającymi środkami na koncie, coraz częściej wolą rozłożyć płatność na kilka rat.
„Zakupy na raty sprawdzają się nie tylko przy zakupie fizycznych przedmiotów. Nową kategorią zakupową, w której drzemie duży potencjał, są e-usługi – w szczególności te związane z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami i rozwojem osobistym. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co 7 zakup w tej kategorii jest opłacany na raty (14%)” – czytamy dalej.
„Udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży przekroczył już 10%, co pokazuje rosnącą popularność tej metody płatności wśród klientów w branży szkoleń profesjonalnych. Zachęcamy naszych klientów do ciągłego inwestowania w rozwój osobisty. Dzięki możliwości miesięcznych płatności ratalnych mogą oni skorzystać z oferowanych przez nas pakietów rocznych i związanych z nimi zniżek, nie wykładając od razu całej kwoty” – uważają właściciele serwisu Gra o milion Fryderyk Karzełek i Magdalena Balcerzak, cytowani w komunikacie.
Płatności online na raty oferuje również branża turystyczna.
„Z takiego sposobu finansowania chętnie korzystają konsumenci polujący na okazje cenowe lub planujący dalekie, egzotyczne podróże. Jak wynika z badania 'Polak w podróży – podróżowanie z eSky.pl’ którego wyniki opublikowano w grudniu 2019 r., blisko 40% rodaków chciałoby więcej wyjeżdżać, a za zagraniczne wyjazdy coraz chętniej zapłaciliby na raty, online” – podsumowano w materiale.
Źródło: ISBnews