Adres do doręczeń elektronicznych założyło 67% urzędów gmin, podało Ministerstwo Cyfryzacji. W przypadku starostw powiatowych odsetek ten wynosi 85%. Na czele stawki są urzędy marszałkowskie – w tej grupie 87,5% podmiotów jest gotowych na wejście w życie systemu. Do startu e-Doręczeń zostały nieco ponad trzy tygodnie.
„Doręczenia elektroniczne to dla samorządów oraz innych podmiotów objętych systemem duża oszczędność czasu i realne oszczędności. W ostatnim czasie gmina Piaseczno informowała, że dzięki wprowadzeniu tego rozwiązania na tylko jednej akcji obejmującej wysyłkę decyzji podatkowych do mieszkańców zaoszczędziła 300 tys. zł. To najlepiej obrazuje, że e-Doręczenia są rozwiązaniem, które warto zacząć stosować powszechnie jak najszybciej” – powiedział wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski, cytowany w komunikacie.
System e-Doręczeń, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, zacznie powszechnie obowiązywać 1 stycznia 2025 roku. Od tego momentu większość urzędów oraz podmiotów publicznych będzie zobowiązana do wysyłania oraz odbierania pism i decyzji przez internet. Aktualnie zakładanie adresów oraz aktywacja skrzynek do doręczeń elektronicznych przez jednostki administracyjne jest na zaawansowanym poziomie, chociaż widać jeszcze miejsce na poprawę tej statystyki, wskazano w informacji.
Upowszechnianie e-Doręczeń oznacza w praktyce, że wszystkie urzędowe pisma i decyzje można odbierać oraz nadawać w formie elektronicznej. Takie rozwiązanie ułatwi załatwianie spraw administracyjnych zarówno obywatelom, jak i przedsiębiorcom oraz urzędnikom, podkreślił resort.
Źródło: ISBnews