Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK dla Polski wyniósł -4,6 pkt w sierpniu i pozostał na niezmienionym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca, podał Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk.
„W sierpniu składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:
– nastąpiło nieznaczne pogorszenie ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – spadek o 0,2 pkt proc., z poziomu -4,4 do -4,6;
– nastąpiło pogorszenie ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – spadek o 1,9 pkt proc., z poziomu -1,3 do -3,2;
– nastąpiło pogorszenie ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – spadek o 2,2 pkt proc., z poziomu -24,1 do -26,3;
– nastąpił wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 4,3 pkt proc., z poziomu 11,5 do 15,8″ – czytamy w komunikacie.
Badanie zrealizowano w dniach 6-11 sierpnia w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1 000 osób. Struktura respondentów została dobrana z zachowaniem rozkładu wybranych parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającego rozkład tych cech w populacji generalnej.
Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.
Źródło: ISBnews