Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK dla Polski wzrósł o 4,4 pkt proc. w lutym i wyniósł -10,7 pkt, podał Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk.
„W lutym składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:
- nastąpił spadek ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – spadek o 1 pkt proc., z poziomu -11,9 do -12,9;
- nastąpiła znacząca poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 6,4 pkt proc., z poziomu -7,7 do -1,3;
- nastąpiła znacząca poprawa ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – wzrost o 5,8 pkt proc., z poziomu -38,7 do -32,9;
- nastąpił znaczący wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 6,7 pkt proc., z poziomu -2,4 do -4,3″ – wymieniono w komunikacie.
Badanie zrealizowano w dniach 5-10 lutego w ramach wielotematycznego badania omnibusowego e-Bus metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie n=1 000 osób. Struktura respondentów została dobrana z zachowaniem rozkładu wybranych parametrów społeczno-demograficznych odzwierciedlającym rozkład tych cech w populacji generalnej.
Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100 i jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.
Źródło: ISBnews