czwartek, 15 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Chcemy zwiększyć dopłatę z funduszu autobusowego także w 2021

Dodane przez Bartłomiej Supernak
22 maja 2020
w dziale Gospodarka
0
autobus
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Maksymalna dopłata z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej także w 2021 r. będzie zwiększona ponad 1 zł, poinformował wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Analizy wykażą, ile będzie wynosił wzrost i jak będzie się miał do obecnych maks. 3 zł za wozokilometr, wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa.

„Wiemy, że 1 zł na wozokilometr, nawet gdy jest więcej pasażerów, to mało. Będziemy chcieli zwiększyć środki do wozokilometra. Teraz, w pandemii, zwiększamy je do 3 zł. Chcemy zapewnić, że w 2021 r. to będzie więcej niż złotówka. Dziś nie powiem, czy to będzie 1,5 zł czy 2 zł. To wyjdzie z analiz. Środki na Fundusz w 2021 r. będą i kwota dotacji będzie wyższa niż 1 zł [na wozokilometr]” – powiedział Weber podczas wideokonferencji.

Przypomniał, że pula środków na dopłaty to 800 mln zł w 2020 r. i – w jego ocenie – to kwota, która wystarczy, by objąć dopłatami wszystkie poprawne wnioski, które trafią do urzędów wojewódzkich.

„Zachęcamy samorządy by rozmawiały z przewoźnikami, by linie komercyjne zostały zmienione na przewozy użyteczności publicznej” – dodał Weber.

W komunikacie resort podał, że rozpoczął się kolejny nabór wniosków o objęcie dopłatą z przewidzianej na 2020 r. puli środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Ponadto przypomniał, że 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, nowelizująca ustawę o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. W ramach nowelizacji zwiększona została stawka dopłaty do 1 wozokilometra przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z kwoty nie wyższej niż 1 zł do 3 zł.

Nowa stawka dopłaty obowiązuje od 1 kwietnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.

Harmonogram naboru wniosków jest następujący:

  • 22 – 29 maja 2020 r. – nabór wniosków o objęcie w 2020 r. dopłatą z FRPA,
  • 1 – 5 czerwca 2020 r. – rozpatrywanie wniosków,
  • od 8 czerwca 2020 r. – ogłoszenie wyników naboru oraz zawarcie z organizatorami umów o dopłatę.

Po podpisaniu umowy o dopłatę, organizatorzy publicznego transportu zbiorowego będą zawierali umowy z operatorami o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego i uruchamiali linie komunikacyjne przy wsparciu środków Funduszu, wyjaśnia resort.

W ramach przeprowadzonych naborów wniosków o objęcie w 2019 roku dopłatą z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej wpłynęły łącznie 294 wnioski o dofinansowanie dla uruchomienia 1 500 linii komunikacyjnych. Łączna liczba wozokilometrów linii objętych dofinansowaniem wynosi 17 243 199, a kwota wykorzystanych środków z funduszu 17,9 mln zł.

Natomiast w ramach naboru wniosków o objęcie w 2020 roku dopłatą z Funduszu wpłynęły 253 wnioski o dofinansowanie dla uruchomienia 1741 linii komunikacyjnych. Łączna liczba wozokilometrów linii objętych dofinansowaniem wynosi 60 547 342, a kwota wykorzystanych środków z funduszu 59,5 mln zł, podano także.

Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej został powołany ustawą z 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Jego celem jest likwidacja zjawiska wykluczenia komunikacyjnego w Polsce poprzez dofinansowanie przywracania lokalnych połączeń autobusowych.

Dofinansowanie z Funduszu samorządy mogą uzyskać dla linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy powołującej Fundusz i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po wejściu w życie tej ustawy. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w 2020 r. wynosi 800 mln zł.

Źródło: ISBnews

Tagi: koronawirusMinisterstwo Infrastruktury
Poprzedni post

DataWalk: Bieżąca wartość lejka handlowego grupy sięga łącznie 14 mln USD

Następny post

Energa: Rezerwa z tytułu odroczonego podatku obniży wynik za 2019

pieniądze

Oszczędności ma 80% Polaków, doświadczenia z inwestycjami 46%

podpis

Założenia do nowego rozwiązania – tj. ugód podatkowych pojawią się w bieżącym roku

export

Eksport liczony w euro wzrósł o 1,4% r/r, import wzrósł o 9,1% w marcu

euro, pieniądze

Saldo na rachunku C/A to -1419 mln euro w marcu

finanse

Sytuacja finansów publicznych jest dobra, jesteśmy zadowoleni z dochodów z VAT-u

finanse

Propozycje dot. zmian w podatku Belki przedstawimy przed wakacjami

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

KGHM

KGHM miał 330 mln zł zysku netto, 2 489 mln zł skoryg. zysku EBITDA w I kw. 2025

Marvipol

Marvipol zaprosił do sprzedaży do 3,6 mln akcji własnych po 7 zł za sztukę

praca

DataWalk miał wstępnie 3,14 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w I kw. 2025

Marvipol Development, Prosta Tower

Marvipol miał 12,25 mln zł straty netto, 5,13 mln zł straty EBIT w I kw. 2025

Zakup Alior Banku przez Bank Pekao nie wpłynie na politykę dywidendową

PZU przedłużyło porozumienie z PFR ws. inwestycji w Pekao do 2030

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,62% na zamknięciu w środę

biznes

Asseco i Aruba PEC zawarły partnerstwo w zakresie e-Doręczeń między Polską i Włochami

W 12 kopalniach PGG i JSW wydobycie zostanie wstrzymane na 3 tygodnie

PGG rozpoczęła przygotowania do raportowania ESG, powołała koordynatora

pieniądze

Oszczędności ma 80% Polaków, doświadczenia z inwestycjami 46%

pieniądze

Akcjonariusze XTB zdecydowali o wypłacie 5,45 zł dywidendy na akcję za 2024

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.