Ponad 4/5 konsumentów badanych w Polsce (82%) przyznało, iż rosnące ceny produktów będą miały wpływ na ich tegoroczne wydatki świąteczne, wynika z badania globalnego banku detalicznego Klarna. 58% z nich zamierza wydać taką samą kwotę na bożonarodzeniowe przygotowania, jak rok wcześniej, a 17% respondentów deklaruje mniejszą sumę.
„Polscy konsumenci, szukają sposobów na ograniczenie swoich bożonarodzeniowych wydatków poprzez zakup jedynie niezbędnych produktów (62%), czy korzystanie z okresu wyprzedaży, takich jak Black Friday (34%)” – czytamy w komunikacie.
Według badania, 38% Polaków, którzy korzystali z kart kredytowych przy dokonywaniu zeszłorocznych zakupów świątecznych, skończyła już spłacać jakąś formę odsetek lub opłat. W tym roku ponad 80% z nich stara się uniknąć zadłużenia poprzez tę formę płatności. Większość (86%) deklaruje jednak, że opcja odroczenia płatności lub rozłożenia jej na równe raty, bez dodatkowych kosztów jest pomocnym rozwiązaniem przy bożonarodzeniowych zakupach, wynika także z materiału.
Badanie Klarny zostało przeprowadzone online w październiku i grudniu 2022 roku we współpracy z agencją badawczą Nepa na reprezentatywnej próbie ponad 17 540 konsumentów w 17 krajach, z ponad 1000 respondentów w każdym kraju, w wieku między 18-65 rokiem życia.
Źródło: ISBnews