Wstępny plan Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakłada ogłoszenie przetargów na minimum 252 km nowych dróg w 2022 r., podała Dyrekcja. W tym roku instytucja planuje jeszcze ogłosić przetargi na 11 odcinków dróg o łącznej długości 102 km.
„Przyszły rok również zapowiada się jako czas wzmożonej pracy związanej z inwestycjami na drogach krajowych. W 2022 r. planujemy ogłoszenie przetargów na co najmniej 24 odcinki dróg o łącznej długości 252 km. Są to wstępne założenia. Po zapewnieniu finansowania będziemy mogli ogłosić postępowania przetargowe dla kolejnych inwestycji. Zgodnie z obecnym planem, szesnaście zadań o łącznej długości 192 km dotyczyć będzie inwestycji realizowanych w ramach PBDK, a osiem, o łącznej długości 60 km, dotyczyć będzie obwodnic, które powstaną w ramach PB100” – czytamy w komunikacie.
Wśród planowanych postępowań znajdują się m.in. trzy odcinki S12 Lublin – Dorohusk (woj. lubelskie), dwa odcinki S19 Rzeszów – Barwinek (woj. podkarpackie), S6 rondo Janiska – Kołobrzeg Wschód (woj. zachodniopomorskie) oraz obwodnice Białobrzegów (woj. podlaskie), Gąsek (woj. warmińsko-mazurskie) czy Brzegu (woj. opolskie), wymieniono.
W tym roku od stycznia GDDKiA ogłosiła przetargi na 21 zadań o łącznej długości 259 km. Obecnie w toku są przetargi na 24 zadania o długości 312 km. W tym roku podpisała też umowy na 38 zadań o łącznej długości 478 km i wartości ok. 14,5 mld zł, podano także.
„Do końca grudnia br. planujemy jeszcze ogłosić przetargi na 11 odcinków dróg o łącznej długości 102 km. Będzie to m.in. osiem zadań z rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (PBDK) o łącznej długości 83 km. Chodzi m.in. o S74 Kielce Zachód – Kielce, S74 Jałowęsy – Tomaszów (dwa zadania z woj. świętokrzyskiego), trzy odcinki S17 Piaski – Hrebenne (woj. lubelskie) czy S19 Domaradz – Iskrzynia (woj. podkarpackie)” – czytamy dalej.
„Ogłosimy też przetargi na trzy zadania z rządowego Programu budowy 100 obwodnic 2020-2030 (PB100) o łącznej długości 19 km. Postępowania dotyczyć będą obwodnicy Gorajca (woj. lubelskie), Koźmina Wielkopolskiego (woj. wielkopolskie) i Tarnowa (woj. małopolskie). Planujemy również, po uzyskaniu finansowania, ogłoszenie przetargu na dobudowę dodatkowego pasa na autostradzie A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą” – dodano.
Dyrekcja podaje, że w przetargach, które ogłosiła w 2020 r., średnia wartość najtańszej oferty wyniosła 81% jej szacunków. Uśredniona wartość wszystkich złożonych ofert wyniosła zaś 96% szacunków. W postępowaniach ogłoszonych w 2021 r. (do 17 września br.), było to odpowiednio 75 i 89%.
Źródło: ISBnews