Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w maju wyniosła 55 769 sztuk, czyli o 37,1% mniej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.
To jednocześnie o 72,9% więcej niż w kwietniu. Wyraźnie widać, że import odradza się znacznie szybciej niż sprzedaż nowych samochodów, zaznaczył Samar.
„Licząc od początku bieżącego roku import używanych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wyniósł 304 047 sztuk, o 28,3% mniej niż rok wcześniej. Drastyczny spadek, odnotowany szczególnie w kwietniu, jest oczywiście skutkiem pandemii, m.in. braku możliwości rejestracji sprowadzonych aut i znacznego ograniczenia przemieszczania się” – czytamy w komunikacie.
Średni wiek aut sprowadzonych w ciągu pięciu ostatnich miesięcy wyniósł 11,7 roku, podobnie w samym maju, podano także.
We wszystkich województwach tegoroczny import był mniejszy niż przed rokiem. Najwięcej samochodów sprowadzonych zostało do woj. wielkopolskiego (40 489 szt.), które wykazało najmniejszy w skali kraju spadek importu w porównaniu z ubiegłym rokiem (-24,5%), podał Samar.
TOP10 krajów, z których najczęściej importowane są samochody do Polski:
- Niemcy – 168 989 szt. (-31%)
- Francja – 31 795 szt. (-24%)
- Belgia – 21 249 szt. (-28,5%)
- Stany Zjednoczone – 12 978 szt. (5%)
- Holandia – 12 914 szt. (-31,8%)
- Włochy – 10 766 szt. (-34,2%)
- Szwajcaria – 8 425 szt. (-29,9%)
- Dania – 7 730 szt. (-30,8%)
- Austria – 7 381 szt. (-28,2%)
- Szwecja – 6 765 szt. (-28,4%)
Z kolei TOP10 najczęściej importowanych marek w 2020 roku:
- Volkswagen – 33 612 szt.,
- Opel – 29 177 szt.,
- Ford – 26 958 szt.,
- Audi – 26 091 szt.,
- Renault – 19 556 szt.,
- BMW – 19 061 szt.,
- Peugeot – 15 126 szt.,
- Mercedes – 14 291 szt.,
- Citroen – 14 115 szt.,
- Fiat – 10 239 szt, podsumowano.
Trzy czołowe marki tego zestawienia stanowią 29,5% importowanych samochodów.
Źródło: ISBnews