Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Komisja Transportu PE poparła zmiany dot. sektora transportu drogowego

Dodane przez Bartłomiej Supernak
9 czerwca 2020
w dziale Gospodarka
0
unia europejska
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego poparła porozumienie w sprawie reformy sektora transportu drogowego, zakładającej zmianę zasad delegowania kierowców, czasu odpoczynku kierowców i egzekwowania przepisów kabotażowych, poinformował PE.

Przeciwko tym rozwiązaniom protestowali w marcu 2020 r. ministrowie transportu Polski, Węgier, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Rumunii, Malty i Cypru. Sprzeciwiali się m.in. zapisom dot. powrotu ciężarówek do kraju siedziby firmy, ograniczenia w kabotażu i ilości rozładunków i załadunków.

Za przepisami, dotyczącymi nowych zasad delegowania kierowców opowiedziało się 30 głosów za, 19 głosów przeciw nikt się nie wstrzymał, za przepisami dot. nowych zasad pracy dla kierowców było 33 posłów Komisji, 15 było przeciw i jeden wstrzymał się od głosu. Z kolei za nowymi zasadami dostępu do rynku i kabotażu opowiedziało się 33 posłów, 16 było przeciw.

Komisja Transportu PE zaznaczyła, że nowe rozwiązania oznaczają lepsze warunki pracy dla kierowców – pomogą zapewnić lepsze warunki odpoczynku dla kierowców i pozwolą im spędzać więcej czasu w domu.

Firmy będą musiały zorganizować swoje rozkłady jazdy, aby kierowcy w międzynarodowym transporcie towarowym mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu (co trzy lub cztery tygodnie w zależności od harmonogramu pracy). Nowe zapisy regulują także miejsce cotygodniowego odpoczynku kierowcy – nie można go spędzać w kabinie ciężarówki.

Istniejące limity kabotażu pozostają takie same (trzy operacje w ciągu siedmiu dni). Musi jednak upłynąć cztery dni, zanim będzie można wykonać więcej operacji kabotażowych przy użyciu tego samego pojazdu.

Przedsiębiorstwa transportu drogowego musiałyby prowadzić znaczną część swojej działalności w państwie członkowskim UE, w którym są zarejestrowane. Zgodnie z nowymi rozwiązaniami ciężarówki mają wracać do centrum operacyjnego firmy co osiem tygodni.

Korzystanie z lekkich samochodów dostawczych o masie powyżej 2,5 tony ma również podlegać normom UE dla przewoźników, w tym wyposażania samochodów dostawczych w tachograf.

Zasady delegowania kierowców będą miały zastosowanie do kabotażu i operacji transportu międzynarodowego, z wyłączeniem tranzytu, operacji dwustronnych i operacji dwustronnych z jednym dodatkowym załadunkiem lub rozładunkiem dla każdego kierunku.

Wstępne porozumienie w zakresie tych przepisów zostało osiągnięte między prezydencją Rady a Parlamentem Europejskim w grudniu 2019 roku. Rada zaakceptowała zmiany w kwietniu br.

Źródło: ISBnews

Tagi: Parlament Europejski
Poprzedni post

PKN Orlen: W Polsce jest miejsce na jeden koncern multienergetyczny

Następny post

Synektik miał 4,79 mln zł zysku netto

węgiel

Sejm za dodatkiem tylko dla ogrzewających węglem

Sejm

Sejm przeciw poprawkom Senatu dot. rozszerzenia kręgu beneficjentów ochrony taryfowej

CPK

Sejm odrzucił senackie veto do ustawy dot. usprawnienia procesu inwestycyjnego CPK

rząd

Sejm przyjął poprawki Senatu do noweli o kredycie hipotecznym oraz nadzorze

droga

Sejm przyjął część poprawek do noweli dot. wparcia z Funduszu Rozwoju Dróg do 31 XII 2030

Sejm

Sejm odrzucił senackie veto do noweli wydłużającej klauzulę wyjścia z SRW na 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

podsumowanie

Wyniki po półroczu pretekstem do sprzedaży akcji

Piotr Żółkiewicz, Okiem EKSPERTA, inwestorzy.tv

Żółkiewicz (Zolkiewicz & Partners): Warto szukać okazji w tym, co jest znienawidzone, np. wśród spółek technologicznych

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,33% na zamknięciu w piątek

wykres

Czy inwestorzy przestali bać się Fedu?

badania

Bioceltix rozpoczął badania kliniczne leku weterynaryjnego

elektrownia jaworzno

Spółki Taurona i Rafako mają umowę ws. mediacji dot. bloku o mocy 910 MW w Jaworznie

Bank Millennium

Fitch obniżył rating Banku Millennium do poziomu BB, perspektywa stabilna

węgiel

Sejm za dodatkiem tylko dla ogrzewających węglem

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.