Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie, zaś w przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie, wynika z badania „Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz 'dom i ogród'” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów. 23% respondentów ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w internecie.
Remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje 51% respondentów, a 55% kupuje potrzebne do niego produkty przez internet, podano także.
Badanie Grupy Muszkieterów sprawdziło trendy e-commerce również w zakresie najchętniej kupowanych produktów. Wyniki pokazują, że największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54% Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47% respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40% respondentów).
„Najczęściej wybierany sposób dostawy towarów remontowych i wykończeniowych nie stanowi zaskoczenia. Według raportu jest nim kurier, którego wybiera 60% Polaków. Niespodzianką jest natomiast druga najpopularniejsza opcja dostawy. Na tej pozycji znalazły się paczkomaty i inne boksy, które preferuje 30% respondentów. […] Jak wyraźnie widać w raporcie, tego typu rozwiązania e-commerce zyskują popularność nie tylko w zakresie produktów codziennego użytku, ale, co ciekawe, również artykułów remontowych i wykończeniowych” – czytamy w komunikacie.
„Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. To przełomowe rozwiązanie znalazło uznanie u szerokiego grona klientów, dzięki czemu sieć Bricomatów rozwinęła się niezwykle dynamicznie i obecnie obejmuje swoim zasięgiem już ponad 75 lokalizacji na terenie całej Polski. Przeprowadzone w sierpniu badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju” – skomentowała kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché w Polsce Magdalena Wiśniewska.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews