Liczba przedsiębiorstw kupujących usługi w chmurze wzrosła o 27 pkt proc. r/r do 55,7% w 2023 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Jednocześnie odsetek przedsiębiorstw wykorzystujących media społecznościowe zwiększył się o 2 pkt proc. r/r do 47,6%.
„W 2023 r. ponad jedna trzecia przedsiębiorstw (36%) wykorzystywała w swojej działalności oprogramowanie typu ERP, nieco mniej korzystało z programów klasy CRM (28,5%), natomiast rozwiązania typu Business Intelligence wykorzystywało co 10 przedsiębiorstwo (10,5%)” – – czytamy w raporcie „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2023 r.”
Odsetek przedsiębiorstw prowadzących w swojej działalności analitykę danych wyniósł 18%. Najczęściej analizowane były dane pochodzące z przeprowadzonych transakcji (16,6%), podano także.
Stronę internetową posiadało 67,3% przedsiębiorstw, a 4,1% przedsiębiorstw udostępniało klientom swoją aplikację do pobrania na smartfon.
„W 2023 r. jedna piąta przedsiębiorstw płaciła za reklamę w internecie. Najczęściej wybieraną formą była reklama bazującą na zawartości stron internetowych odwiedzanych przez internautów lub słowach kluczowych wpisywanych przez nich w wyszukiwarkach” – czytamy dalej.
Odsetek przedsiębiorstw posiadających łącze internetowe o przepustowości przynajmniej 500 Mbit/s w 2023 r. wzrósł w skali roku o 2 pkt proc. do 25,3%. Największy przyrost nastąpił wśród podmiotów dużych (o 5,6 pkt proc.), podał też Urząd.
Źródło: ISBnews