Około 60% badanych używa telefonów mających mniej niż 1,5 roku, – to o 10 pkt proc. więcej niż w 2019 roku, wynika z najnowszego raportu Smart Barometr 2022 zrealizowanego przez Digital Care. Ponad jedna trzecia badanych (37%) deklaruje, że wartość ich urządzenia wynosi powyżej 1 000 zł – to również o 10 pkt proc. więcej niż w 2019 roku.
„Jak wynika z najnowszego raportu Smart Barometr 2022 zrealizowanego przez Digital Care przy współpracy z firmą badawczą Kantar, już niemal 40% badanych Polaków posiada smartfon wart więcej niż 1 000 zł. To o 10 pkt proc. więcej niż w poprzedniej edycji badania z 2019 roku. Aż 60% Polaków korzysta ze słuchawek bezprzewodowych, a niemal 2/3 ma smartwatch lub smartband zintegrowany ze swoim smartfonem. Coraz popularniejszy staje się także najem urządzeń. Z badania wynika, iż mimo pandemii i rosnącej inflacji Polacy nadal chętnie kupują nowe smartfony. Już co czwarty z konsumentów na co dzień korzysta z więcej niż jednego smartfona (28%).
Dodatkowo aż 60% badanych korzysta ze smartfona, który ma nie więcej niż 1,5 roku. To o ponad 10 pkt proc. więcej niż w poprzedniej edycji badania z 2019 roku. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku szacowanej wartości smartfonów. 37% badanych deklaruje, że ich urządzenie jest warte więcej niż 1 000 zł, co również oznacza wzrost o 10 pkt proc. w porównaniu do 2019 roku. Najwięcej osób z najdroższymi smartfonami wartymi powyżej 1 000 zł, bo 45%, jest w najmłodszej badanej grupie wiekowej 18-29 lat. Zdecydowana większość urządzeń posiada system Android (86 proc.). 12% badanych ma w swoim telefonie system iOS. Głównie są to osoby młode, wymieniono także.
„Badanie pokazało, że podczas zakupu smartfona Polacy coraz częściej szukają jakości i wybierają droższe modele, które posłużą im na dłużej, dobierając do nich wygodne akcesoria. Blisko połowa płaci za zakup smartfona jednorazowo kartą lub gotówką a druga połowa korzysta z możliwości rozłożenia płatności w czasie – dolicza je do swojego abonamentu za usługi telekomunikacyjne, korzysta z rat 0%, wynajmu lub leasingu” – powiedział członek zarządu Digital Care Michał Dąbrowski, cytowany w komunikacie.
Wyniki Smart Barometru pokazują, że stopniowo rośnie popularność najmu elektroniki. Jest on już równie często wybierany, jak kredyt czy leasing, szczególnie w przypadku smartfonów marki Apple.
„W należącej do Grupy Digital Care sieci iMad pierwszy na polskim rynku program najmu działa dokładnie od roku. Już co trzeci telefon jest tu wynajmowany. Z produktu korzystają zarówno klienci indywidualni (41% wynajmowanych urządzeń), osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (37%), jak i średnie i duże firmy (22%) 3 . Najem pozwala im korzystać z najlepszych na rynku urządzeń przy niskiej miesięcznej opłacie, która jest stała niezależnie od rosnącej inflacji. To także rozwiązanie korzystne dla środowiska, bo po zakończeniu najmu telefony zyskują drugie życie i trafiają w ręce kolejnych użytkowników, już jako urządzenia odnowione” – dodał Dąbrowski.
Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usług dla urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Działa na 12 rynkach w Europie, Azji i Afryce i łącznie obsługuje na całym świecie ponad 3,8 mln klientów.
Źródło: ISBnews