środa, 21 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

PAIH w nowej strategii na 2025-2029 stawia na zwiększenie eksportu i inwestycji

Dodane przez Bartłomiej Supernak
7 maja 2025
w dziale Gospodarka
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) w nowej strategii na lata 2025-2029 jako priorytetowe działania wskazała zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie pozycji atrakcyjnego miejsca dla inwestycji, podała Agencja. Nowa strategia PAIH oparta jest na czterech filarach: zwiększeniu eksportu, utrzymaniu poziomu inwestycji, promocji wizerunku Polski i poprawie efektywności biznesowej.

„PAIH przedstawił nową strategię, która będzie fundamentem działań Agencji do 2029 roku. Jako priorytetowe działania wskazano zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie pozycji atrakcyjnego miejsca dla inwestycji. Wśród wskazanych celów znalazła się również promocja gospodarcza Polski. Istotnym elementem strategii jest także podniesienie efektywności operacyjnej PAIH. Dokument powstał w oparciu o analizy i konsultacje z ekspertami Agencji we wszystkich obszarach jej działalności” – czytamy w komunikacie.

Prezes PAIH Andrzej Dycha podkreślił, że „dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności. Nasze cele są ambitne, ale wierzymy, że uda się je osiągnąć”.

„Strategia zakłada utrzymanie pozycji Polski jako kraju atrakcyjnego dla inwestorów. Cel ten będzie realizowany poprzez kompleksowe doradztwo dla inwestorów oraz przyciąganie inwestycji zagranicznych szczególnie z kluczowych sektorów gospodarki” – czytamy dalej.

PAIH będzie wzmacniał również pozycję Polski w najbardziej perspektywicznych obszarach takich jak nowe technologie czy innowacje.

W ramach wsparcia dla eksporterów, PAIH planuje w najbliższych latach rozwinąć sieć Zagranicznych (ZBH) i Regionalnych Biur Handlowych, podano także.

Wskazano, że biura mają prowadzić skuteczniejszą obsługę klienta eksportowego i w ramach strategii planowane jest zwiększenie liczby obsługiwanych przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją zagraniczną.

„Fundamentem działań promocyjnych jest rozwój i wzmacnianie Marki Polskiej Gospodarki m.in. poprzez budowanie patriotyzmu gospodarczego w Polsce, zwiększanie jej rozpoznawalności za granicą czy udział w wystawach EXPO. Poprawa efektywności biznesowej zakłada rozwój kapitału ludzkiego, dalszą cyfryzację, analitykę danych i optymalizację procesów” – czytamy dalej.

W strategii wskazano, że Agencja skupi się również na budowie „Marki Polskiej Gospodarki”, a jednym z narzędzi pomocnych w osiąganiu tego celu jest prowadzenie międzynarodowych projektów – BrandHUB czy udział w Wystawach Światowych.

„Realizowane z sukcesami działania w ramach minionych i obecnego Expo pokazują duże znaczenie tego typu aktywności jako czynnika budującego naszą rozpoznawalność, przekładając się na wizerunek polskiej gospodarki i zwiększanie jej potencjału eksportowego” – podkreślono.

„Zaprezentowana strategia wyznacza kierunki naszych działań na najbliższe 5 lat. Działania przewidziane strategią realizowane będą według zasad doskonałości procesowej, projektowej i narzędziowej. Umożliwi nam to właściwe i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji, a także przyczyni się do podwyższenia naszej ogólnej efektywności biznesowej” – zakończył wiceprezes PAIH Łukasz Gwiazdowski.

PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

Źródło: ISBnews

Tagi: PAIHPolska Agencja Inwestycji i Handlustrategia
Poprzedni post

Revolut udostępnił usługę biletów na transport publiczny w ponad 50 miastach Polski

Następny post

Mediana płac w gospodarce to 6 842 zł brutto w listopadzie 2024, niższa o 18% od przeciętnej

podpis

Podpisano łącznie 178 tys. umów na 100 mld zł finansowania z KPO

kalkulator

Luka VAT spadła do 6,9% w 2024 r. z 13,5% rok wcześniej

monety, pieniądze

JST zanotowały 41,31 mld zł nadwyżki budżetowej na koniec I kw. 2025

ludzie

Ochrona infrastruktury krytycznej to zadanie dla każdego podmiotu i obywatela

finanse

Deklaracja podniesienia kwoty wolnej od podatku jest aktualna – trwają prace

złoto

Ilość złota w aktywach FX wzrosła o 0,4 mln uncji m/m na koniec kwietnia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,26% na zamknięciu w środę

Celon Pharma

Celon Pharma miał 25,09 mln zł straty netto, 5,5 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

praca

PragmaGO rozpoczęła zapisy na 3-letnie obligacje korporacyjne o wartości max. 50 mln zł

podpis

Podpisano łącznie 178 tys. umów na 100 mld zł finansowania z KPO

praca

Vercom chce dokonać podstawowej integracji z Shoperem przed IV kwartałem

Enter Air

Enter Air rekomenduje wypłatę 3 zł dywidendy na akcję

biznes

Vercom liczy na ewidentne efekty dotychczasowych partnerstw i zawarcie kolejnych

kalkulator

Luka VAT spadła do 6,9% w 2024 r. z 13,5% rok wcześniej

biznes, rekrutacja

Erbud powołał M. Dorra i Ł. Świątkowskiego do zarządu MOD21 w Niemczech

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.