Blisko połowa (ponad 48%) Polaków już w listopadzie zaczyna myśleć nad zakupem prezentów świątecznych dla bliskich, wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SW Research dla Allegro.
„Nadchodzi grudzień, a z nim okres przygotowań do świąt. W koszykach zakupowych klientów Allegro znajdziemy świąteczne klasyki, jak lampki choinkowe czy czerwone bombki, ale także mniej popularne dotąd nostalgiczne ozdoby z czasów PRL. Polacy nie tracą czasu i blisko połowa z nich już w listopadzie zaczyna myśleć nad zakupem prezentów świątecznych dla bliskich, nie zapominając o tych z czterema łapami” – czytamy w komunikacie.
Allegro zwraca uwagę, że podczas świątecznych zakupów klienci chętnie wspierają takie inicjatywy, jak Szlachetna Paczka (9.11 -19.12), Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (1.12 – 9.02), Kolacja Marzeń (2-22.12) czy grudniowe aukcje Radia 357 na rzecz Fundacji Św. Mikołaja. Klienci Allegro mogą angażować się społecznie, dodając charytatywną cegiełkę do koszyka lub licytując i kupując wyjątkowe przedmioty czy doświadczenia (np. spotkania ze znanymi osobami), podkreślono.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research metodą wywiadów online (CAWI) na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 osób, w dniach 15-18 listopada 2023 r.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews