poniedziałek, 12 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Ruch w sklepach convenience wzrósł o 5,2% r/r w pierwszym kwartale 2025 roku

Dodane przez Bartłomiej Supernak
24 kwietnia 2025
w dziale Gospodarka
0
sklep
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ruch w sklepach convenience wzrósł o 5,2% r/r w I kw. br., wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud. W hipermarketach we wspomnianym okresie zmniejszył się o 3,2% r/r, w supermarketach spadł o 5%, a w dyskontach – o 3,1%. Ponadto w I kw. przybyło unikalnych klientów wyłącznie w sklepach convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki r/r.

„Wzrost ruchu w sklepach convenience zapewne wynika z ekspansji niektórych sieci handlowych należących do tego formatu. Może też świadczyć o większej spontaniczności zakupowej wśród części społeczeństwa. Z kolei spadki w pozostałych formatach mogą być skutkiem wzrostów w sklepach convenience i rosnącej popularności usług e-commerce, co jest szczególnie istotne w przypadku hipermarketów i supermarketów. Poprzez wygodę, jaką oferują zakupy online, część klientów rezygnuje z wizyt właśnie w tych formatach” – powiedział współautor raportu z Proxi.cloud Mateusz Nowak, cytowany w komunikacie.

Jeśli chodzi o unikalnych klientów (unique shoppers) w poszczególnych formatach, I kw. br. wzrost r/r nastąpił tylko w sklepach convenience – o 0,8%. Natomiast spadki r/r dotyczą hipermarketów – o 7,1%, supermarketów – o 3,6%, jak również dyskontów – o 0,8%.

Z zebranych danych wynika też, że w I kw. br. nieznacznie zmienił się udział poszczególnych formatów sklepów w łącznej liczbie wizyt w badanych placówkach (POS). Na czele widać sklepy convenience – 43% (rok wcześniej – 41%). Dalej są dyskonty – 32% (poprzednio – 33%), supermarkety – 19% (21%), a także hipermarkety – 6% (6%).

„Shopperzy w convenience korzystają z szybkiego dostępu do podstawowych produktów, natomiast w dyskontach – z lepszych cen i szerszej oferty. Rodzaj dokonywanych zakupów w dużej mierze determinuje wybór formatu sklepu. Z kolei stabilny udział hipermarketów może świadczyć o tym, że ten segment wciąż ma lojalnych klientów, którzy konsekwentnie wybierają go do realizacji swoich zakupów” – wskazała współautorka raportu z Proxi.cloud Weronika Piekarska.

Raport wykazał również, że w I kw. br. częstotliwość robienia zakupów wzrosła r/r w dwóch formatach, tj. w sklepach convenience (I kw. br. – średnio 9,5 na miesiąc, I kw. ub.r. – 9,1 na miesiąc), a także w hipermarketach (odpowiednio 3,1 i 3). Z kolei spadki r/r odnotowano w dyskontach (I kw. br. – średnio 7,1 na miesiąc, I kw. ub.r. – 7,3) oraz w supermarketach (odpowiednio 5,2 i 5,3).

„Z raportu dowiadujemy się także o tym, jak w I kw. br. zmienił się r/r średni czas trwania wizyty w sklepie. W przypadku jednego formatu nastąpił wzrost – convenience (I kw. br. – 4 min. i 24 sekundy, I kw. ub.r. – 4 min. i 6 sek.). Natomiast spadki r/r widoczne są w hipermarketach (I kw. br. – 20 min. i 18 sekund, I kw. ub.r. – 21 min. i 48 sek.), w dyskontach (odpowiednio 13 min. i 54 sek. oraz 14 min. i 42 sek.), a także w supermarketach (10 min. i 54 sek. oraz 11 min. i 36 sek.)” – czytamy dalej.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę technologiczną Proxi.cloud w oparciu o dane z I kwartału br. i analogicznego okresu 2024 roku, z wykluczeniem świąt oraz niedziel niehandlowych. Analiza obejmuje zachowania konsumentów odwiedzających dyskonty spożywcze, supermarkety, hipermarkety i sieci typu convenience (łącznie 25 sieci handlowych). Wielkość próby wyniosła blisko 1,4 mln konsumentów. W sumie obserwowano ponad 40,6 tys. placówek, których lokalizacje zostały pozyskane ze stron internetowych sieci handlowych oraz z Google Maps.

Źródło: ISBnews

Tagi: proxi.cloud
Poprzedni post

Mabion chce domknąć lukę kapitałową długiem, ale możliwy też inwestor branżowy lub emisja

Następny post

Wskaźnik nastrojów na rynku nieruchomości wzrósł do 53,5 pkt. w pierwszym kwartale

pieniądze

Każda propozycja dywidendy spółek z udziałem SP będzie rozpatrywana indywidualnie

wojsko

Amunicja wielkokalibrowa 155 mm i 120 mm ma być w pełni produkowana w Polsce

biznes

Kapitalizacja spółek z udziałem SP wzrosła w ciągu roku o 16% do 378,7 mld zł

finanse

Udział SP w sektorze bankowym wysoki, kolejne przejęcie dużego podmiotu byłoby trudne

pieniądze

Kolejna obniżka stóp proc. w lipcu

auto

Udział samochodów na LPG wynosił w Polsce 12,7% na koniec 2024, najwięcej w UE

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

pieniądze

Każda propozycja dywidendy spółek z udziałem SP będzie rozpatrywana indywidualnie

Enea

Enea rekomenduje wypłatę 0,5 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024

MF

MF zaoferuje obligacje za 6-9 mld zł na przetargu sprzedaży we środę

wojsko

Amunicja wielkokalibrowa 155 mm i 120 mm ma być w pełni produkowana w Polsce

biznes

Kapitalizacja spółek z udziałem SP wzrosła w ciągu roku o 16% do 378,7 mld zł

finanse

Udział SP w sektorze bankowym wysoki, kolejne przejęcie dużego podmiotu byłoby trudne

pieniądze

Kolejna obniżka stóp proc. w lipcu

biznes

M. Tokarz i W. Jabłoński zostali powołani na stanowiska wiceprezesów PKO Leasing

Santander

Moody’s podtrzymał ratingi Santander BP na poziomie A2/P1 z perspektywą stabilną

pieniądze

KredoBank z Grupy PKP BP ma umowę z EBOR dot. kredytów na kolejne 50 mln euro

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.