piątek, 16 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 314,83 zł w marcu, tyle co w lutym

Dodane przez Bartłomiej Supernak
28 kwietnia 2025
w dziale Gospodarka
0
zakupy, wózek, koszyk
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 314,83 zł i utrzymała się na poziomie z lutego br. (314,88 zł), a dwie sieci oferowały koszyki o średniej wartości poniżej 300 zł, wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM SFA. W ośmiu z analizowanych sieci ceny spadły, a w pięciu wzrosły. Auchan utrzymał się na czołowej pozycji jako lider najtańszych zakupów, podczas gdy Netto osiągnęło najwyższe ceny w marcu.

Z danych ASM SFA wynika, że w marcu br. największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Dino (4,77%), natomiast największy wzrost w sklepach Biedronka (4,87%). Dodatkowo tylko w dwóch sieciach średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł. Analizując koszyk bazujący na najniższych cenach produktów zaraportowanych spośród wszystkich lokalizacji badanych sieci moglibyśmy zapłacić 228,28 zł (mniej o 0,12 zł niż w lutym br.), natomiast przyjmując najwyższe ceny – 385,46 zł (mniej o 8,14 zł niż w lutym br.) Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w marcu 2025 r. wyniosła 157,18 zł i jest ona o 8,02 zł niższa niż w lutym br., podano.

„Po miesiącach dynamicznych zmian cen, marzec 2025 przyniósł długo wyczekiwaną stabilizację na rynku detalicznym. Utrzymanie średniej wartości koszyka zakupowego poniżej 315 zł jest wyraźnym sygnałem, że sieci handlowe intensyfikują walkę o klienta – nie tylko poprzez szeroko zakrojone akcje promocyjne, ale również poprzez bardziej agresywną politykę cenową. Jednocześnie nadal obserwujemy znaczną rozpiętość cenową pomiędzy najtańszymi a najdroższymi sklepami – różnica sięgająca aż 157 zł podkreśla, jak istotne są dziś świadome i racjonalne decyzje zakupowe konsumentów. W obecnych warunkach makroekonomicznych przestrzeń do wzrostu wydatków konsumpcyjnych pozostaje ograniczona. Wobec utrzymującej się inflacji i ograniczonej dynamiki realnych dochodów, konsumenci są coraz bardziej selektywni i racjonalni w podejmowaniu decyzji zakupowych. To sieci handlowe muszą dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań i możliwości finansowych Polaków, kładąc nacisk na konkurencyjność cenową i atrakcyjność promocji” – powiedział Client Service & Analysis Director ASM SFA Kamil Kruk, cytowany w komunikacie.

Z marcowego badania wynika, że na pozycji lidera najniższych cen utrzymał się Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w tej sieci wyniósł 274,11 zł. To spadek o 2,88 zł, czyli o 1,04% mniej niż najtańszy koszyk w lutym br., należący przed miesiącem również do sieci Auchan. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 24,42 zł (Makro Cash & Carry) i 34,52 zł (Carrefour). Najwyższą wartość koszyka zakupowego w marcu 2025 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 339,40 zł.

Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w hipermarketach – 304,74 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w dark store – 360,92 zł. Natomiast najtańsze zakupy (299,15 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych.

Zgodnie z przyjętą metodologia, w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, chemia domowa, kosmetyki, owoce i warzywa, produkty tłuszczowe i inne). ASM SFA bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce. Badanie ASM SFA obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z rożnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline).

Źródło: ISBnews

Tagi: ASM SFA
Poprzedni post

Europa szuka kierunku. W sercu zmian zdiagnozowano wyzwania naszych czasów – za nami XVII Europejski Kongres Gospodarczy

Następny post

Finansowanie leasingiem spadło o 1,1% r/r do 22,68 mld zł w I kwartale

CPK

CPK ogłosił przetarg na prace projektowe na odcinek układu KDP w rejonie łódzkiej Retkini

finanse

Dochody z VAT wzrosły o 11,9% r/r do 111,8 mld zł

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 7% r/r do 62 tys. ton w lutym

Wydatki budżetu wzrosły o 5,4% r/r do 267,8 mld zł na koniec kwietnia

pieniądze

Deficyt w budżecie to 91,43 mld zł na koniec kwietnia

MF

MF miało do dyspozycji 10,97 mld euro środków walutowych na koniec kwietnia

Donald Tusk, XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Tusk ogłosil program Polskie Morze, zakładający inwestycje m.in. w porty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Eurocash Frisco

Frisco będzie rentowny w 2025, 1 mld zł sprzedaży w 2025/2026

11bit

11 bit studios miał 6,37 mln zł straty netto, 2,21 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

papier

Arctic Paper zmienił rekomendację i proponuje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024

boryszew

Boryszew miał 5,88 mln zł zysku netto, 70,22 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

sklep, wózek, handel

Eurocash widzi poprawę w nastrojach konsumenckich

PGE

PGE miała szac. ok. 2,42 mld zł zysku netto, ok. 4,33 mld zł powtarzalnej EBITDA w I kw.

eurocash

Eurocash chce poprawić zysk netto i sprzedaż

Eurocash

Eurocash zakończył zamykanie nierentownych sklepów

Enea

Enea Operator otrzyma ponad 22 mln zł z NFOŚiGW m.in. na magazynowanie energii

CPK

CPK ogłosił przetarg na prace projektowe na odcinek układu KDP w rejonie łódzkiej Retkini

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.