Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 19-19 sierpnia.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
5G: Na tle Europy Polska jest jednym z najgorzej przygotowanych państw na wprowadzenie 5G, wynika z badania Kearney 5G Readiness Index 2022. Średnia prędkość internetu w kraju jest najniższa w regionie m.in. z powodu braku dedykowanych częstotliwości, podkreślono. „W 11 z 28 przebadanych państw znajduje się przynajmniej jeden operator z uruchomionym samodzielnym rdzeniem 5G. W Azji takiego operatora ma aż 7 krajów, natomiast w Europie jedynie Finlandia i Niemcy. Raport pokazuje też, że tylko 10 krajów udostępniło pasmo o wysokich częstotliwościach i operatorzy w jedynie 5 z nich (USA, Australia, Korea Południowa, Tajlandia, Japonia) uruchomili pełne usługi komercyjne” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Streaming: Według danych serwisu JustWatch platforma Netflix wciąż jest liderem jeśli chodzi o platformy streamingowe w Polsce. Netflix stale prowadzi w wojnach streamingowych, obejmując 34% rynku, czyli ponad 3x więcej niż jego najbliższy konkurent, Prime Video. Z drugiej strony, gracze średniego szczebla już zaczynają odczuwać zmiany na rynku, jako że nowicjusz, Disney+, zgarnia 2% udziałów od czasu jego świeżego startu w czerwcu. Już we wczesnej fazie rozwoju, Disney+ wykazuje potencjał, aby stać się trzecim największym serwisem w kraju. Wyprzedzając konkurentów, Netflix utrzymuje najwyższą pozycję na rynku, choć traci na rzecz nowicjuszów -3% rynku. Zarówno HBO Max, jak i Disney+ wykazują największą poprawę, zdobywając w połowie roku 9% i 5% rynku. Netflix nie jest jedynym, który doświadczył nieprzyjemnego spadku, ponieważ Amazon Prime Video również traci -3% udziałów, podczas gdy Player, Mubi i Apple TV+ -1%.
Chmura: Jak wynika z badania Polcom przeprowadzonego wspólnie z Intel, 4 kluczowe korzyści wynikające z cloud computingu to: Zwiększenie dostępności IT, a co za tym idzie, zapewnienie ciągłości produkcji – gwarantowany umową SLA poziom dostępności usług; Skrócenie czasu wdrożenia nowych projektów informatycznych; Optymalizacja kosztów inwestycyjnych – firmy nie muszą inwestować w modernizację lub rozbudowę infrastruktury informatycznej; Przewidywalne koszty operacyjne i inwestycyjne – czytelny, abonamentowy model rozliczeniowy oraz gwarancja dostępności środowisk.
Cyberbezpieczeństwo: Firma HP opublikowała swój kwartalny raport Threat Insights, w którym ujawnia, że grupy cyberprzestępców rozprzestrzeniających rodziny złośliwego oprogramowania – w tym QakBot, IceID, Emotet i RedLine Stealer – wykorzystują do tego pliki skrótów (LNK). Najnowszy globalny raport HP Wolf Security Threat Insights wskazuje na 11-proc. wzrost liczby plików archiwalnych zawierających złośliwe oprogramowanie, w tym plików LNK. Atakujący często umieszczają pliki skrótów w załącznikach ZIP dołączonych do wiadomości e-mail, aby ułatwić sobie unikanie skanerów poczty elektronicznej. Zespół HP Wolf Security zauważył również, że złośliwe oprogramowanie wykorzystujące LNK dostępne jest do kupienia na forach hakerów.
Cyberbezpieczeństwo: Emotet to nadal najczęściej wykorzystywane złośliwe oprogramowanie, mające wpływ na ponad 7% sieci komputerowych na świecie. Pomimo, iż w ostatnim miesiącu jego globalny zasięg spadł o połowę, to cyberprzestępcy uzbrajają Emoteta o nowe możliwości , podali eksperci Check Point Research, którzy zbadali najpowszechniejsze złośliwe programy wykorzystywane przez cyberprzestępców w Polsce i na świecie.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
AGP: Rada nadzorcza Advanced Graphene Products (AGP) powołała na stanowisko prezesa zarządu Artura Wiechczyńskiego – managera, który od ponad 20 lat zatrudniony był w strukturach globalnej Grupy Seco/Warwick, podała spółka. „Moim głównym celem jest dynamiczny wzrost wartości firmy poprzez kontynuację dotychczas rozwijanych kanałów dystrybucji i pozyskiwanie nowych kontraktów na sprzedaż komercyjną grafenu. Jesteśmy jedyną polską firmą, która z powodzeniem komercjalizuje wykorzystanie grafenu. Wierzę, że ten potencjał daje nam wiele nowych możliwości. Mam szereg pomysłów jak zrealizować cele, jakie postawili przede mną akcjonariusze-założyciele oraz rada nadzorcza. Chciałbym w niedługim czasie zaprezentować akcjonariuszom i inwestorom więcej szczegółów dotyczących konkretnych działań, jakie zamierzam niezwłocznie wdrożyć, aby spółka rozwijała się dynamicznie i w niedalekiej przyszłości była zyskowna” – powiedział Wiechczyński, cytowany w komunikacie.
Oponeo.pl: Odnotowało 4,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2022 r. wobec 22,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł 5,52 mln zł wobec 22,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Cyfrowy Polsat: Zakłada, że w III/ IV kwartale bieżącego roku „złoży” cały łańcuch wartości czystego wodoru, poinformował wiceprezes grupy Maciej Stec.
Cyfrowy Polsat: Liczy na powrót do pozytywnej dynamiki rynku reklamy TV w II półroczu, poinformował prezes Polsatu Stanisław Janowski.
Cyfrowy Polsat: Celuje w stabilną, nominalną EBITDA w III kwartale, poinformowała członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Ostap-Tomann.
Cyfrowy Polsat: Czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ws. transakcji projektu Port Praski z HB Reavis i po jej uzyskaniu zakłada przedstawienie szczegółów stołecznego projektu, poinformował wiceprezes grupy Maciej Stec.
Brand24: Wypracował ok. 2,67 mln zł skonsolidowanej EBITDA (wobec 1,52 mln zł rok wcześniej) przy ok. 10,31 mln zł przychodów ze sprzedaży w I poł. 2022 r. (wobec 7,35 mln zł rok wcześniej), podała spółka, prezentując wstępne dane. Brand24 przewiduje, że przekroczy 20 mln zł przychodów w całym 2022 r.
Cyfrowy Polsat: Liczba usług kontraktowych u klientów B2C Grupy Polsat wzrosła o 1,2% r/r do 13,35 mln na koniec II kw. 2022 r., zaś usług przedpłaconych – o 6,8% r/r do 2,77 mln, podała spółka.
Cyfrowy Polsat: Odnotował 288,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 539,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk EBITDA w II kw. br. wyniósł 893,3 mln zł wobec 1 140,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Asseco SEE: Odnotowało 65,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 33,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 349,43 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 272,98 mln zł rok wcześniej.
Komputronik: Odnotował 1,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r.) wobec 2,06 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 393,21 mln zł w I kw. wobec 394,25 mln zł rok wcześniej.
One2Tribe: Spółka z portfela JR Holding liczy na utrzymanie ok. 50-proc. dynamiki wzrostu przychodów i zwiększanie EBITDA, poinformował prezes One2Tribe Radosław Sosnowski.
Dropbox: Rozpoczyna działalność w Polsce i po raz pierwszy uruchomiła proces rekrutacji na naszym rynku, podano w komunikacie. Jest to element strategii „Virtual First”, co ma za zadanie wzmacnianie obecności firmy w Europie.
PTWP: Grupa miała 34 mln zł skonsolidowanych przychodów i 12,5 mln zł zysku brutto w II kw. br., podała spółka. Narastająco skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży grupy po II kwartale 2022 r. wyniosły 48 mln zł, a zysk brutto zanotowano na poziomie 11,6 mln zł.
TenderHut: Odnotował 0,51 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19,3 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 13,81 mln zł rok wcześniej.
Zortrax: Odnotował 1,89 mln zł jednostkowej straty netto w II kw. 2022 r. wobec 1,33 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,6 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 0,94 mln zł rok wcześniej.
Legimi: Odnotowało 0,19 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 0,48 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,85 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 11,47 mln zł rok wcześniej.
Cloud Technologies: Spółka wypracowała w II kw. br. EBITDA na poziomie 5 mln zł, co oznacza wzrost o 30,9% r/r. To najlepszy drugi kwartał pod względem wskaźnika EBITDA na przestrzeni ostatnich 5 lat. Za dynamiczny rozwój Cloud Technologies odpowiada sprzedaż danych. Przychody w tym segmencie wzrosły w II kw. 2022 r. o 45,9% r/r i wynoszą obecnie 8,3 mln zł, co jest rekordowym wynikiem w historii spółki. Spółka w II kw. 2022 r. wygenerowała zysk netto na poziomie 3,7 mln zł w II kw. 2022 r. To wzrost o 190% r/r. Obecna marża zysku netto spółki wynosi 31,1%. Jest to najlepszy drugi kwartał pod względem zysku netto na przestrzeni ostatnich 5 lat.
One2tribe: Po raz pierwszy po kwietniowym połączeniu spółek JWA SA z One2tribe Sp. z o.o. spółka zaprezentowała wyniki finansowe. W II kw. 2022 r. firma odnotowała przychody jednostkowe w wysokości 2,2 mln zł wobec 0,17 mln zł rok wcześniej. Obecnie głównym przedmiotem działalności One2tribe jest oferowanie rozwiązań do zarządzania wydajnością i motywowania pracowników bazujących na platformie Tribeware. Z narzędzia korzysta ponad 80 tys. użytkowników w 7 krajach.
Woodpecker.co: W II kw. br. spółka osiągnęła rekordowy zysk netto, którego wartość wyniosła 1 129 tys. zł. Oznacza to ponad 120% wzrostu r/r. Pierwsze półrocze zakończyło się zyskiem netto na poziomie 2 080 tys. zł. Technologiczna spółka działająca w modelu SaaS w II kw. osiągnęła przychody w wysokości 5 428 tys. zł, co oznacza wzrost o 12% kwkw. i niemal o 65% w skali roku.
TenderHut: W lipcu br. spółka szacuje skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 6 mln zł, co stanowi wzrost o 36% r/r. W okresie styczeń – lipiec br. spółka szacuje skonsolidowane przychody na 42,9 mln zł, co stanowi wzrost o 32% r/r.
Cloud Technologies: Szacunkowa miesięczna dynamika sprzedaży danych do kluczowych klientów za czerwiec 2022 roku wynosi +15% r/r.
Morele: Spółka rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne na początku ubiegłego roku. Od tego czasu asortyment sklepu można znaleźć na 10 rynkach europejskich. Wśród oferowanych przez polską firmę produktów sporym zainteresowaniem zagranicznych konsumentów cieszą się jej marki własne z kategorii fitness. „W pierwszym kwartale 2021 GMV z rynków zagranicznych wynosił ponad 230 tys. zł, a w analogicznym okresie bieżącego roku już blisko 2,5 mln zł – to wzrost o prawie 975%. W II kwartale 2022 roku również odnotowaliśmy spore wzrosty w zestawieniu z tym samym okresem w roku poprzednim. W II kw. 2021 roku GMV wyniósł zaledwie 110 tys. zł, a w tym roku współczynnik ten przekroczył 6,9 mln zł. Te wyniki to podsumowanie sprzedaży ogólnej, w której jednak największy udział mają nasze marki własne” – powiedział kierownik ds. sprzedaży w Morele Michał Waliłko.
RTB House: Spółka ocenia, że format wideo dla reklam w internecie jest bardzo perspektywiczny. „Użytkownicy internetu aż 19 godzin tygodniowo poświęcają treściom wideo. Pokazuje to jak duży potencjał drzemie w tym formacie. Skrócenie ścieżki zakupowej, zakorzenienie marki w świadomości czy zaangażowanie użytkownika to cele, które są stawiane przed marketerami w kontekście budowania wizerunku marki” – wskazała business development manager w RTB House Urszula Salawa.
Intel: Wraz z Fundacją Edukacyjną Perspektywy rusza z nowym programem stypendialnym dla dziewczyn w STEM (science, technology, engineering, mathematics). Program stypendialny „New Technologies for Women – Ukraine” skierowany jest do kształcących się na terenie Polski ukraińskich studentek, doktorantek i absolwentek szkół średnich (rozpoczynających jesienią 2022 studia techniczne), które z powodu trwającej na Ukrainie wojny znajdują się w trudnej sytuacji materialnej/życiowej.
Grupa REDD: Nowym CFOO została Dorota Grzywacz. Rolę dyrektor finansowej i operacyjnej przejęła z początkiem lipca. Grzywacz odpowiada za szczegółowe procedury finansowe oraz organizacyjne w REDD Group. Ma przygotować firmę do szybkiego skalowania biznesu oraz do wejścia na nowe rynki. „Przed nami niezwykle intensywny czas i kilkukrotne wzrosty, dlatego dużym wyzwaniem dla Doroty będzie spełnianie coraz bardziej rygorystycznych standardów operacyjnych i finansowych. Cieszymy się, że pozyskaliśmy nowy talent do naszego zespołu i to właśnie nowa CFOO ma nas przygotować do szybkiego skalowania biznesu oraz gotowości do wejścia na nowe rynki” – powiedział CEO REDD Group Tomasz Ogrodzki.
Alphabet: Spółka dominująca Google łączy dwa z najbardziej ambitnych projektów – robotykę oraz technologię językową sztucznej inteligencji. W ten sposób zamierzają stworzyć „robota pomocnicznego”, który będzie rozumiał polecenia wypowiadane przez człowieka, podał serwis theVerge. „Od roku 2019 Alphabet pracuje nad robotami, które będą wykonywać podstawowe czynności, takie jak przynoszenie napojów bądź czyszczenie powierzchni. Projekt Everyday Robot jest wciąż na początku drogi – roboty wykonują czynności powoli oraz niepewnie. Teraz zostały one zmodernizowane – poprawione zostały umiejętności rozumienia ludzkiego języka, dzięki zastosowaniu dużego modelu językowego (LLM) PaLM, opracowanego przez firmę Google” – czytamy w materiale. Według Google, zastosowanie technologii PaLM-SayCan w robotach umożliwiło im w 84% poprawny odczyt 101 instrukcji obsługi oraz w 74% ich wykonanie. Są to zadowalające wskaźniki, jednak powinno się je traktować z przymrużeniem oka. Nie ma pełnej listy tych 101 poleceń, więc trudno jest określić, do jakiego stopnia były one uproszczone, zaznaczył serwis.
Adyen: Platforma technologii finansowych ogłosiła wprowadzenie na rynek pierwszych autorskich terminali płatniczych. Wiadomość połączono z zaprezentowaniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2022, w którym Adyen m.in. przetworzyło wolumen transakcji na poziomie 345,8 mld euro przekładający się na 60% wzrost r/r.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Agora: Zakończyła negocjacje w sprawie zmiany umowy wspólników prowadzone dotychczas z większościowym wspólnikiem Eurozet, czyli SFS Ventures, podała spółka. W wyniku zakończonych negocjacji Agora zawarła z SFS Ventures aneks nr 5 do umowy wspólników. „Aneksem zmieniono w szczególności termin wykonania opcji call. Na mocy aneksu Agora jest uprawniona (lecz nie zobowiązana) do wykonania opcji call w okresie, który rozpoczął się po upływie 12 miesięcy od dnia 20 lutego 2019 r., tj. dnia zakupu 40% udziałów Eurozet przez Agorę S.A. oraz 60% udziałów Eurozet przez SFS Ventures, i kończącym się z dniem 31 lipca 2025 r.” – czytamy w komunikacie.
Hadatap: Polski fundusz wzrostowy Avia Capital zainwestował w Hadatap – lidera wdrażania technologii RFID w Polsce, podały spółki we wspólnym komunikacie. Hadatap chce wykorzystać pozyskane środki na badania i rozwój, rozbudowę mocy produkcyjnych oraz wzrost sprzedaży w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Hadatap to innowacyjna polska firma, która wykonała najwięcej wdrożeń technologii RFID w kraju. RFID (ang. Radio Frequency Identification) jest przełomową technologią umożliwiająca odczyt i przesyłanie danych przy pomocy fal radiowych.
WP: Wirtualna Polska nabyła 40% udziałów w Patronite – największym polskim serwisie internetowym łączącym twórców z patronami – za ponad 12,6 mln zł, podała spółka. Na platformie zarejestrowanych jest ponad 7 tysięcy niezależnych twórców, wśród których są m.in. publicyści, podcasterzy, sportowcy, youtuberzy i blogerzy, ale także stowarzyszenia czy fundacje.
LiveChat: Akcjonariusze LiveChat Software zdecydowali o przeznaczeniu 113,3 mln zł z zysku netto za rok obrotowy 2021/2022 r. na dywidendę, tj. łącznie 4,4 zł na akcję, podała spółka. Po wypłacie zaliczek na poczet dywidendy, do akcjonariuszy trafi jeszcze 2,12 zł na akcję.
Grupa Modne Zakupy: Objęła 2 000 nowo utworzonych udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym GMZ.CO, które pokryje wkładem pieniężnym w wysokości 2,5 mln zł, podała spółka. Po rejestracji tych udziałów spółka będzie posiadała łącznie 3 944 udziałów GMZ.CO, co będzie stanowić 30% w kapitale zakładowym. Drugi cel dotyczy przejęcia 100% udziałów w GMZ.CO, a następnie połączenia obu spółek.
eToro: Globalna sieć inwestowania społecznościowego ogłosiła podpisanie umowy nabycia platformy Gatsby umożliwiającej handel opcjami, dostosowanej do nowej generacji inwestorów. „Jesteśmy świadkami sejsmicznego przesunięcia równowagi sił z tradycyjnych instytucji finansowych w kierunku inwestora indywidualnego. Internet zdemokratyzował informacje finansowe i spowodował całkowitą przemianę, upoważniając większą liczbę inwestorów – szczególnie Gen Z i Millennialsów – do inwestowania. Ci, którzy szukają możliwości generowania zwrotów z inwestycji z dzisiejszej bessy” – powiedział założyciel i dyrektor generalny eToro Yoni Assia.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
PKO BP: PKO Bank Polski kończy testy usługi płątności odroczonych (ang. Buy Now Pay Later, BNPL) i planuje udostępnić ją klientom w IV kw. 2022 r, poinformował wiceprezes PKO BP Bartosz Drabikowski.
InPost: Będzie świadczył usługi fulfillmentowe dla Modivo. W ramach umowy Modivo przeniesie swoje produkty do zlokalizowanych przy sortowniach firmy centrów fulfillmentu InPost, gdzie produkty będą konfekcjonowane przez InPost oraz dostarczane do końcowego klienta. Operacja ta pozwoli na szybszy czas dostawy zakupów do klienta Modivo, podał InPost.
Tauron: 10 000 gospodarstw domowych korzysta już z superszybkiego internetu na sieci Taurona wybudowanej w ramach III konkursu Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Realizacja programu umożliwi dostęp do internetu z prędkością od 100 Mb/s do 1000 Mb/s dla gospodarstw domowych leżących na terenach wykluczonych cyfrowo. Jest to jedyny w Polsce tego typu projekt telekomunikacyjny realizowany przez spółkę z branży energetycznej.
PKP Intercity: Przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już 200 tys. biletów na połączenia przewoźnika. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w ostatnim czasie PKP Intercity rozszerzyło sieć sprzedaży biletów. Od 31 maja br. można je kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl.
PGNiG: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo ogłasza konkurs na test usługi umożliwiającej zdalny pomiar emisji metanu za pomocą urządzenia montowanego na dronie lub na podstawie analizy zdjęć satelitarnych. Rozwiązania można zgłaszać do 31 sierpnia. „Zdalne wykrywanie emisji metanu” to konkurs organizowany przez PGNiG we współpracy z Oddziałem spółki w Zielonej Górze. W ramach projektu PGNiG planuje zlecić krótki test lub demonstrację metody zdalnego pomiaru wielkości emisji metanu przy pomocy urządzeń pomiarowych montowanych na dronach. Jednym z poszukiwanych rozwiązań jest także analiza zdjęć satelitarnych w kierunku wykrycia i oszacowania emisji.
Fujitsu: Opracowało nową technologię dokładnego monitorowania pozycji ludzkiego ciała na podstawie danych uzyskiwanych za pomocą czujnika fal milimetrowych. Firma planuje wdrażać rozwiązanie w szpitalach i placówkach opieki, aby wspierać personel w opiece nad pacjentami i reagowaniu na sytuacje awaryjne, np. upadki. Zapewni to bezpieczeństwo bez naruszania prywatności pacjentów. Dotychczasowe systemy tego typu oparte były zwykle o monitoring wizyjny i kamery.
Flexee: Jesienią użytkownicy popularnego oprogramowania kadrowo-płacowego Symfonii zyskają zupełnie nową funkcjonalność – Wynagrodzenie na życzenie. Symfonia, wiodący producent oprogramowania dla biznesu i systemów ERP nawiązał strategiczne partnerstwo z młodym polskim fintechem. Nowa usługa daje pracownikom bieżący dostęp do swoich wynagrodzeń, w dodatku bez obciążeń dla pracodawców.
MasterMatch.Online: 1 września startuje pierwsza w Polsce platforma Premium dla przedsiębiorców, kadry decyzyjnej oraz profesjonalnych usługodawców B2B, która służy do budowania relacji i wymiany wiedzy między nimi. W odróżnieniu od innych serwisów społecznościowych jest to sieć, w której algorytmy Sztucznej Inteligencji łączą ze sobą najbardziej pasujące osoby na postawie zgłoszonego problemu i wiedzy koniecznej do jej rozwiązania.
Brother: Rozszerzył ofertę o nabiurkową profesjonalną drukarkę, która pozwala na sprawny wydruk etykiet, opasek na rękę i paragonów – TD-4210D. To urządzenie do druku oznaczeń o szerokości do 4 cali z wykorzystaniem technologii bezpośredniego druku termicznego pozwala sprostać wymaganiom wielu różnych branż w tym handlu detalicznego, czy logistyki i spedycji.
Emplocity: Spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zintegrowała jeden ze swoich flagowych produktów o nazwie HireBot z eRecruiter – najczęściej wykorzystywanym w Polsce systemem do rekrutacji, z usług którego skorzystało już ponad 1600 firm z różnych branż. Dzięki tej integracji rekruterzy wykorzystujący HireBota otrzymują wygodne i skuteczne narzędzie, pozwalające zaoszczędzić czas w procesie rekrutacyjnym.
FRITZ!: Wprowadza do Polski nowy router 5G. FRITZ!Box 6850 5G to pierwszy na świecie router sieci domowej typu „wszystko w jednym” dla komunikacji mobilnej 5G. Dzięki szybkiej bezprzewodowej sieci LAN, gigabitowej sieci LAN oraz stacji bazowej dla telefonii i inteligentnego domu oferuje pełną wygodę połączeń 5G i LTE.
Źródło: ISBnews