Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 30 czerwca-4 lipca.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
E-płatności: Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) przetworzyła w systemie Elixir 183,5 mln transakcji o łącznej wartości 785,69 mld zł w czerwcu br. W ujęciu rocznym liczba transakcji wzrosła o 3%, a wartość o 9%, podała Izba.
E-commerce: Ponad połowa Polaków (56%) przynajmniej raz wybrała raty 0% podczas płatności za zakupy internetowe, wynika z badania Klarny. 71% przyznało, że ta forma płatności pomaga im lepiej zarządzać domowym budżetem.
AI: Prawie połowa (46%) firm z obszaru usługowego jest obecnie w trakcie wdrożenia AI, a dla 53% stanowi to wysoki lub bardzo wysoki priorytet, wynika z badania EY Polska. W tym sektorze rynku sztuczną inteligencję znajdziemy najczęściej w obszarze obsługi klienta (48%), marketingu (39%) i finansach (34%). Wysokie koszty wdrożenia są wyzwaniem dla coraz mniejszej liczby firm (spadek z 39% na 29% r/r). Jednocześnie mniej niż co trzecie (29%) przedsiębiorstwo w ramach procesu implementacji tej technologii zainwestowało w obszar cyberbezpieczeństwa.
Praca w IT: Liczba ofert pracy w sektorze IT wzrosła o 68% r/r w I poł. br. , wynika z danych portalu z ofertami pracy justjoin.it. Portal spodziewa się jeszcze większego przyspieszenia w obszarze AI/ML oraz konsolidacji rynku wokół najbardziej pożądanych specjalizacji II poł. br.
Deeptech: GPW może się wkrótce zamknąć na zawsze dla spółek deeptech, ocenił w rozmowie z ISBnews prezes Creotech Instruments Grzegorz Brona. W jego ocenie, należy opracować strategię rozwoju branży deeptech w Polsce, która została pozbawiona systemowego wsparcia na poziomie państwowym.
Startupy: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła nabór dla młodych firm z branży MedTech i FinTech w ramach programu „Startups Are Us”, który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 (FENG), podała Agencja. Wnioski będzie można składać od 16 lipca do 20 sierpnia br.
OFE: Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, który umożliwi załatwianie części formalności w ramach otwartych funduszy emerytalnych (OFE) cyfrowo, podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR).
Reklamacje na rynku finansowym: Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (projekt deregulacyjny), podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR). Dzięki nowym przepisom, reklamacje będzie można składać drogą elektroniczną.
E-commerce: Co piąty polski e-sklep planuje rozpocząć ekspansję zagraniczną w ciągu najbliższego roku, a 46% e-sklepów prowadzi sprzedaż za granicą, wynika z raportu Fulfilio. Najczęściej wybieranymi kierunkami są Niemcy i Czechy (po 56% wskazań), a także Słowacja (42%), Wielka Brytania (35%) i Francja (31%). Sklepy motoryzacyjne skupiają się na Czechach, sprzedawcy książek i zabawek na Słowacji, a odzieży i kosmetyków na Niemczech.
E-banking: Liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 44,579 mln w I kw. 2025 r. (+0,11% kw/kw, +2,68% r/r). Liczba aktywnych klientów wyniosła 23,995 mln (-7,26% kw/kw, +3,98% r/r), podał Związek Banków Polskich (ZBP) w raporcie. Obecnie 25,3 mln osób korzysta z aplikacji mobilnych banków, podano także.
Telefonia stacjonarna: Liczba przeniesionych numerów telefonów stacjonarnych wyniosła łącznie 61 449 w II kw. 2025 r., podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). W II kw. ub.r. liczba przeniesionych numerów wyniosła 58 853.
Telefonia mobilna: Penetracja usługami telefonii mobilnej (liczona jako liczba kart SIM w odniesieniu do liczby ludności) wzrosła o 3,2 pkt proc. do 141,9% w 2024 r., wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Liczba aktywnych kart SIM wzrosła o 1,6% r/r do 53,2 mln szt.
Rynek telekomunikacyjny: Wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce wzrosła o 2,9% r/r do 44,4 mld zł w 2024 r., wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).
AI w energetyce: Ponad 44% firm z sektora energetycznego traktuje sztuczną inteligencję jako integralny element swojej działalności, a aż 60% z nich deklaruje zwrot z inwestycji w AI przekraczający 10%, wynika z raportu KPMG. Z badania wynika, że 92% liderów branży energetycznej uważa wdrożenie sztucznej inteligencji za kluczowe źródło przewagi konkurencyjnej. Firmy traktują AI nie tylko jako narzędzie techniczne, ale przede wszystkim jako fundament transformacji – wykorzystywane do automatyzacji procesów, poprawy jakości decyzji, zarządzania ryzykiem i realizacji celów ESG.
AI: Firmy – zwłaszcza te największe – zdecydowanie przyspieszają swoje inwestycje w AI: średnie roczne budżety na ten cel podwoiły się w ciągu ostatniego roku, osiągając poziom ok. 10 mln USD, a liczba pracowników zaangażowanych w projekty AI wzrosła średnio o 30%, wynika z badania przeprowadzonego przez Bain & Company.
Software: Ponad 40% firm rozważa zastąpienie amerykańskich narzędzi marketingowych europejskimi alternatywami, wynika z badania przeprowadzonego przez Piwik PRO na przełomie kwietnia i maj tego roku. Powodem ma być rosnąca niepewność związana z niestabilnością polityczną w USA (31%) i obawy związane z inwigilacją pod rządami prezydenta Trumpa [sekcja 702 Ustawy o Nadzorze nad Wywiadem Zagranicznym (FISA)] oraz dążenie do wdrażania rozwiązań zgodnych z RODO oraz hostowanych w UE (35%).
AI: Niemal połowa polskich pracowników (47%) korzysta z jakiegoś narzędzia GenAI w trakcie wykonywania swoich obowiązków zawodowych, wynika z raportu Michael Page Talent Trends 2025. Zdaniem ankietowanych wykorzystanie sztucznej inteligencji zwiększyło ich produktywność w miejscu pracy (71%), a także pomogło poprawić jej jakość (69%). Wyzwaniem są także odpowiednie wytyczne dotyczące AI, ponieważ co trzeci zatrudniony sięga obecnie po narzędzia niezapewnione przez pracodawcę. Co więcej, ponad połowa pracowników czuje brak wsparcia w tym obszarze lub nie jest go pewna. Może to negatywnie wpływać zarówno na efektywność wykorzystania sztucznej inteligencji w organizacji, jak i bezpieczeństwo danych.
Rynek TV: Wyniki oglądalności w czerwcu: Grupa Polsat 22,7% (+1,4 pkt proc. r/r), w tym kanał główny 7,2% (+0,4 pkt proc. r/r), Grupa Discovery 21,5% (+0,2 pkt proc.) – Grupa TVP 15,6% (-7,1 pkt proc.), WP TV 0,7% (bez zmian r/r).
Cyberbezpieczeństwo: Oszuści coraz częściej wykorzystują moduł zbliżeniowy NFC do przejmowania środków. Według danych ESET za I połowę br. (grudzień-maj), oszustwa związane z technologią NFC wzrosły ponad 35-krotnie w porównaniu z II połową 2024 roku. Polscy użytkownicy chętnie korzystają z płatności zbliżeniowych i są wśród głównych celów oszustów.
Smart home: 60% właścicieli domów w Polsce uznaje możliwość zdalnej kontroli i monitorowania zabezpieczeń za kluczowe, wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie firmy Somfy. 37% właścicieli domów korzysta z inteligentnych rozwiązań do zarządzania dostępem, a kolejne 40% rozważa ich wdrożenie w najbliższym czasie.
IT: Ponad 70% firm na świecie ma dziś zwirtualizowaną co najmniej połowę swojej infrastruktury IT, wynika z raportu Red Hat. Mimo korzyści z wirtualizacji, przedsiębiorstwa dostrzegają też związane z nią wyzwania. Niemal co trzecia firma (31%) obawia się wysokich kosztów licencyjnych, a 27% wygaśnięcia wsparcia technicznego oferowanego przez dostawców IT. Inne wnioski z raportu wskazują, że: 85% firm na świecie korzysta z hybrydowych środowisk chmurowych, a 72% z usług więcej niż jednego dostawcy; dwa podmioty na pięć (43%) rozważają zmianę dostawcy platformy wirtualizacyjnej w ciągu najbliższych 3 lat; firmy potrzebują automatyzacji i funkcji AI (38%), a także jednolitego środowisko IT dla maszyn wirtualnych i kontenerów.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Answear.com: Przychody ze sprzedaży Answear.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18% r/r.
Allegro: Zamknęło debiutancką emisję, plasując 5-letnie papiery o wartości 1 mld zł, przy popycie inwestorów przekraczającym 2,7 mld zł, podała spółka.
Text: Szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR – Monthly Recurring Revenue) Grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec czerwca 2025 r. wyniosła 7,17 mln USD, co oznacza wzrost o 1,4% r/r i o 0,7% r/r, podała spółka.
Medicalgorithmics: Szacunkowe przychody Grupy wyniosły ok. 6,95 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 17,6% r/r, podała spółka. Przychody z oprogramowania (usług opartych o innowacyjny software), czyli kluczowego segmentu działalności, wzrosły o 20% r/r do 6,5 mln zł.
Dadelo: Miało 157,26 mln zł przychodów w II kw. 2025 r., co oznacza wzrost o 49,2% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Narastająco, od początku roku wstępna sprzedaż wyniosła 240,36 mln zł, co oznacza wzrost o 50,4% r/r. Głównymi czynnikami wzrostu są rosnąca oferta sklepu internetowego, ciągle rosnąca popularność marki Centrumrowerowe.pl, rosnący udział w rynku oraz otwarte dwa dodatkowe sklepy stacjonarne (w Gdańsku i Poznaniu), wskazała spółka.
Komputronik: Odnotował 15,92 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w roku obrotowym 2024/2025 (kwiecień 2024 – marzec 2025) wobec 4,52 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Vercom: Rada nadzorcza, w związku z upływem dotychczasowej kadencji zarządu spółki, powołała do zarządu spółki obecnych członków zarządu na wspólną pięcioletnią kadencję, tj. Krzysztofa Szyszkę na prezesa zarządu, Adama Lewkowicza na wiceprezesa zarządu oraz Tomasza Pakulskiego i Indr Sizovait na członków zarządu, podała spółka. Nowa wspólna pięcioletnia kadencja rozpocznie się 1 lipca 2025 roku i zakończy 1 lipca 2030 roku.
SR Robotics: SRR, specjalizująca się w robotyce podwodnej, pozyskała finansowanie od funduszu zarządzanego przez spółkę Vinci z Grupy Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK), a wartość inwestycji wynosi 36,3 mln zł, podała spółka. Tym samym SR Robotics zakończyła proces poszukiwania strategicznego inwestora, zaś pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój floty podwodnych robotów o podwójnym przeznaczeniu (dual use).
Google: Dołącza do Porozumienia PW eSkills – inicjatywy Ministerstwa Cyfryzacji (MC) na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce. W ramach współpracy planuje m. in. szkolenia z AI dla MŚP, nauczycieli i administracji publicznej.
Twisto: Jiří Brych został nowym head of product, będzie odpowiedzialny za rozwój oferty Twisto w Polsce, Czechach i Rumunii oraz przygotowanie firmy do ekspansji na siedem nowych rynków do 2028 roku.
Transition Technologies PSC (TT PSC): Integrator rozwiązań IT, przyspiesza ekspansję na Bliskim Wschodzie zakładając spółkę w Dubaju – TTPSC Information Technology Consultants. To właśnie w tym regionie, zwłaszcza w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej, spółka widzi ogromny potencjał wzrostu, m.in. dla nowoczesnej technologii. „Z każdym miesiącem przyspieszamy naszą międzynarodową ekspansję, zarówno na dobrze znanych rynkach europejskich, jak i w dynamicznie rozwijających się regionach Bliskiego Wschodu. Po uruchomieniu w kwietniu oddziału w Wielkiej Brytanii, nadszedł czas na kolejny krok – założenie spółki w Dubaju. To przemyślana, strategiczna decyzja, która otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju i pozyskiwania kontraktów w tym regionie. Już teraz współpracujemy tu z pierwszymi klientami, a nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo obiecujące. Liczymy, że jeszcze w tym roku uda się nam rozpocząć kolejne projekty i nawiązać współpracę z nowymi partnerami” – powiedział Konrad Dróżka, dyrektor zarządzający TT PSC odpowiedzialny za rozwój nowo założonej spółki.
Microsoft: Poinformował o zaangażowaniu ponad 500 000 osób w Polsce w rozwój kompetencji z zakresu sztucznej inteligencji. Jak podkrśliła firma, to ważny etap realizacji ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku zobowiązania, którego celem jest wsparcie miliona osób w zdobywaniu praktycznych umiejętności AI. Ogłosił również podpisanie porozumienia z Ministerstwem Cyfryzacji, które zawiązuje oficjalne partnerstwo w ramach rządowego programu PW eSkills. Wspólne działania mają na celu wzmocnienie kompetencji cyfrowych Polaków oraz zwiększenie dostępności nowoczesnych narzędzi edukacyjnych w całym kraju.
RMF: Według danych Mediapanelu, łącznie portale Grupy przyciągnęły w czerwcu 10 667 862 realnych użytkowników, a w maju – 10 761 984. To dwa najlepsze miesiące pod względem odwiedzalności od czterech lat – wynik porównywalny jedynie z rekordem z marca 2022 roku, podkreślono.
Webcon: Michał Potoczek przechodzi z Chmury Krajowej do spółki, obejmując funkcję prezesa. „Przejście z OChK do Webcon to dla mnie realizacja marzenia o pracy w polskiej firmie produktowej, która nie tylko specjalizuje się w technologii, lecz także aktywnie ją rozwija. Rynek automatyzacji procesów biznesowych stoi dziś przed wyzwaniem związanym z masową adopcją sztucznej inteligencji – wierzę, że moje doświadczenia z chmurą i AI pozwolą potraktować to jako szansę na umocnienie pozycji Webcon w sektorze BPM i wprowadzenie firmy do grona liderów oferujących platformy wspierające wdrażanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach” – powiedział Potoczek.
Uber: Zmienia strategię rozwoju w Polsce – stawia na małe miasta i model subskrypcyjny. Uber rozwija się poza największymi aglomeracjami i uruchamia usługi przejazdów w nowych miastach w Polsce. W lipcu w 12 nowych lokalizacjach, w tym na Mazurach, w Zakopanem, Grudziądzu czy Augustowie zadebiutuje zestaw usług: UberX, Comfort i Courier. W kolejnym miesiącu, do końca wakacji, zostanie uruchomionych dodatkowych 10 miast.
Binance: Ogłosił powołanie Gillian Lynch na stanowisko Head of Europe and UK. Będzie wspierała rozwój Binance i umacniać pozycję giełdy na regulowanych rynkach Europy. „To niezwykle ekscytujący moment, by dołączyć do Binance – w czasie, gdy branża krypto wchodzi w nową erę globalnej legitymizacji i dojrzałości, szczególnie w kontekście przełomowych regulacji, takich jak MiCA. Z niecierpliwością oczekuję na możliwość dalszego rozwijania silnej pozycji Binance w Europie i Wielkiej Brytanii – poprzez bliską współpracę z regulatorami, decydentami oraz naszą społecznością. Moim celem jest wzmacnianie zaufania do branży, konsekwentne realizowanie zobowiązań Binance wobec użytkowników, a także aktywne współtworzenie bardziej inkluzywnego i odpornego ekosystemu aktywów cyfrowych, z Binance jako liderem transformacji” – powiedziała Lynch.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Text: Zarząd – po otrzymaniu zgody od rady nadzorczej – podjął uchwałę o wypłacie zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2024/2025, podała spółka. Kwota zaliczki wyniesie 1,51 zł na akcję.
Agora: Akcjonariusze zdecydowali na zwyczajnym walnym zgromadzeniu o przeznaczeniu 11,65 mln zł na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,25 zł na akcję, podała spółka. Dzień dywidendy ustalono na 27 sierpnia, zaś termin jej wypłaty – 18 września 2025 r.
Comp: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o przeznaczeniu zysku za 2024 r., wynoszącego 51,85 mln zł, na kapitał zapasowy, podała spółka.
PTWP: Akcjonariusze Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP) zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o przeznaczeniu całości jednostkowego zysku netto za 2024 r. w wysokości 6,37 mln zł oraz części kapitału zapasowego w kwocie 2,63 mln zł, tj. łącznie 9,01 mln zł na dywidendę, co oznacza wypłatę 7,28 zł na akcję, podała spółka.
Grupa Polsat Plus: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o przeznaczeniu zysku za 2024 r., wynoszącego 405,84 mln zł, w całości na kapitał zapasowy, podała spółka.
Alsendo: Platforma technologiczna do zarządzania dostawami i usługami wysyłkowymi, wspierana przez fundusz private equity Abris Capital Partners, ogłasza akwizycję Spedire.com i SpedirePRO – włoskich serwisów oferujących krajowe i międzynarodowe usługi kurierskie. To strategiczny krok w kierunku budowy paneuropejskiego lidera technologii w obszarze logistyki i e-commerce. Wartość transakcji wynosi 5,5 mln euro. Transakcja wpisuje się w realizowaną przez Alsendo strategię buy-and-build, ukierunkowaną na konsolidację rozdrobnionego rynku rozwiązań wysyłkowych i rozwój usług cross-border w Europie. Wzmacnia to pozycję Alsendo jako jednej z najbardziej dynamicznych europejskich firm technologicznych działających na rynku logistycznym. Spedire.com i SpedirePRO to innowacyjne rozwiązania logistyczne stworzone przez firmę Esite, działającą na rynku od ponad 10 lat i obsługującą ponad 400 000 przesyłek rocznie. Serwisy współpracują z czołowymi przewoźnikami, takimi jak UPS, Poste Italiane, FedEx i InPost, oferując szeroki zakres usług – od punktów nadania i odbioru po przesyłki za pobraniem i trójstronne dostawy – wspierane przez rozbudowaną obsługę klienta. Zostały zaprojektowane z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, wspierając tysiące włoskich firm w obsłudze przesyłek krajowych i międzynarodowych.
ECL: Podpisał plan połączenia z SatRev, firmą z portfela JRH ASI działającą w branży technologii kosmicznych – podano w komunikacie. Spółki planują wprowadzenie akcji emisji połączeniowej do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect.
Milisystem: Spółka oferująca gamę zaawansowanych rozwiązań symulatorów strzeleckich (tzw. trenażerów strzeleckich), poinformowała o zwołaniu na dzień 30 lipca 2025 r. WZA, podczas którego zaplanowano m.in. podjęcie uchwały w sprawie emisji akcji do 84 350 000 akcji serii D z zachowaniem prawa poboru w stosunku 1:1 dla osób będących akcjonariuszami Milisystem. Jedno prawo poboru będzie uprawniać do objęcia siedmiu akcji serii D po cenie emisyjnej 0,12 zł. „Podstawowym powodem planowanej emisji akcji z zachowaniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy jest pilna potrzeba uporządkowania aktualnej struktury właścicielskiej Milisystem. W chwili obecnej mamy niestety do czynienia z czystą fikcją prawną, ponieważ teoretycznie głównym akcjonariuszem naszej spółki jest PC Guard, czyli podmiot bez jakiejkolwiek działalności operacyjnej, z którym nie ma żadnego kontaktu. To oznacza realny i częsty problem dla naszej firmy, ponieważ skutecznie blokuje nas formalnie, choćby w rozmowach z instytucjami finansowymi, w tym bankami, które są ustawowo zobligowane do weryfikowania beneficjentów rzeczywistych […]” – komentuje Judyta Grzechowiak, wiceprezes Milisystem. „Poza oczywistym brakiem możliwości pozyskania finansowania dłużnego w ramach bieżącej obsługi bankowej, mamy także określone potrzeby kapitałowe, związane z realizacją obranych kierunków rozwoju. Dotyczy to naszej działalności w branży militarnej, a w szczególności w głównym segmencie operacyjnym, czyli produkcji i dystrybucji zaawansowanych symulatorów strzeleckich (tzw. trenażerów), jak również w obszarze produkcji amunicji” – podał zarząd Milisystem.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Scanway: Został wybrany przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA) do przetwarzania zdjęć powierzchni Księżyca w ramach planowanej w 2026 r. wspólnej misji z Intuitive Machines z USA, podała spółka. Wartość kontraktu wynosi 0,5 mln euro.
Synektik: Intuitive, którego dystrybutorem na wybranych rynkach jest Synektik, uzyskał zatwierdzenie znaku CE do stosowania u dorosłych i dzieci w Europie produkowanego przez niego robotycznego systemu chirurgicznego piątej generacji, podał Synektik. Robot jest przeznaczony do wykonywania minimalnie inwazyjnych zabiegów w zakresie chirurgii brzuszno-miedniczej i torakoskopowej, w tym operacji urologicznych, ginekologicznych oraz chirurgii ogólnej.
Asbis: Grupa podpisała umowę dystrybucyjną z amerykańską firmą Klipsch, na mocy której będzie dystrybuowała kompleksowy asortyment elektroniki użytkowej, w tym głośniki aktywne, głośniki przenośne, głośniki imprezowe i soundbary, podała spółka. Umowa obejmie 28 krajów regionu EMEA, w tym m.in. Czechy, Słowację, Chorwację, Litwę, Łotwę, Kazachstan, Ukrainę oraz Kenię, Nigerię, Algierię, Tanzanię i Tunezję.
Revolut: Przyjmuje zapisy od Polaków oczekujących na nową usługę firmy – Mobile Plans; Polska wśród trzech rynków pilotażowych w Europie, podała spółka.
Orange Polska: Ma ponad 3700 stacji 5G działających w paśmie C, poinformował rzecznik operatora Wojciech Jabczyński. Wkrótce ruszą też pierwsze stacje 5G wykorzystujące pasmo 700 MHz.
XTB: W aplikacji inwestycyjnej XTB poszerzono ofertę o IKZE (indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego), podało XTB. Wersja desktopowa planowana jest na 2026 rok.
yarrl: Podpisał kolejną umowę ramową w sektorze publicznym z Centrum e-Zdrowia (CeZ), podała spółka. yarrl znalazł się w gronie wybranych wykonawców, którzy będą mogli ubiegać się o realizację umów wykonawczych w obszarze 2, obejmującym zarządzanie i wsparcie projektowe. Wartość umów wykonawczych nie przekroczy 113,3 mln zł brutto.
Tauron: „Bonus na start” to propozycja Grupy Tauron dla użytkowników aut elektrycznych. Zakłada, że każdy nowy użytkownik aplikacji eTAURON, a także ci, którzy nie korzystali z ładowarek Taurona przez ostatnie 3 miesiące, mogą otrzymać voucher o wartości 20 zł. Można go wykorzystać na stacjach należących do koncernu. Należy pobrać aplikację eTAURON, zarejestrować się w systemie, zaznaczyć zgody marketingowe i wypełnić specjalny formularz znajdujący się na stronie etauron.tauron.pl. Po pozytywnej weryfikacji, specjalny kod promocyjny trafi do użytkownika bezpośrednio na skrzynkę mailową.
PremiumMobile: Operator zaprezentował odświeżony wizerunek, powiększone pakiety GB w swoich abonamentach – np. do 130 GB w taryfie Freedom5 – oraz nową identyfikację wizualną. Rebranding marki to element szerszej strategii rozwoju.
Mennica Skarbowa: We współpracy z PayPo uruchomiła usługę „PayU Płacę Później”. Klienci mogą dokonywać zakupów metali szlachetnych o wartości do 6000 zł, z możliwością odroczenia płatności o 30 dni. W opinii spółki, nowa forma sprzedaży produktów inwestycyjnych pozwoli na poszerzenie grupy klientów o osoby, które do tej pory nie inwestowały jeszcze w złoto.
Autopay: Wprowadza usługę eSIM Autopay. Bazuje ona na wirtualnej karcie SIM, której nie trzeba fizycznie instalować w urządzeniu mobilnym, a jej zakup i uruchomienie jest realizowane w pełni online. Usługa zapewnia dostęp do internetu we wszystkich regionach świata.
InPost: Grupa została sponsorem Kariny Kozłowskiej – aspirującej zawodniczki, która w 2022 roku musiała uciekać z Białorusi w obawie przed represjami. Aby móc się utrzymać, musiała pracować w sklepie – przez co nie miała czasu na sport. Mimo to, trenując na własną rękę, w 2025 roku zdobyła Mistrzostwo Polski. Obecnie, jako Reprezentantka Polski, przygotowuje się do wrześniowych mistrzostw świata, które rozgrywane będą w Gwangju w Korei Południowej.
Bank BPS: Klienci mogą w aplikacji BPS Mobile i bankowości internetowej BPS Online doładowywać telefony komórkowe w systemie prepaid (na kartę). Usługa doładowania obejmuje karty najpopularniejszych operatorów: Orange, T-Mobile, Play, Plus, a także wybranych operatorów wirtualnych (MVNO) – nju mobile i Heyah 01.
BGK: Od 1 lipca właściciele kart BGK VISA Business Debit mogą korzystać z wpłatomatów Euronet dostępnych na terenie całej Polski. Środki wpłacone w dni robocze do godziny 17:00 będą księgowane na rachunku tego samego dnia.
PKO BP: Od 1 lipca klienci PKO Banku Polskiego mogą korzystać z nowej metody płatności – Visa Mobile. Umożliwia ona szybkie i bezpieczne płacenie kartą Visa w wybranych sklepach internetowych w Polsce – bez konieczności wielokrotnego wpisywania danych karty. Aby skorzystać z tej metody płatności wystarczy pobrać ze sklepu z aplikacjami aplikację Visa Mobile i ją aktywować, dodając do niej swoją kartę Visa. Podczas zakupów online klient podaje numer telefonu, a płatność zatwierdza na smartfonie, w aplikacji Visa Mobile.
Poczta Polska: Po pół roku od upowszechnienia usług cyfrowej komunikacji działa ponad 1,4 mln skrzynek odbiorczych, a liczba przesyłek osiągnęła ogółem 22,7 mln sztuk – licząc od początku świadczenia usługi. Od początku świadczenia usługi ponad 16,7 mln przesyłek nadano za pomocą Powszechnej Usługi Hybrydowej (PUH), a niemal 6 mln przy użyciu Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE).
Asbis: Grupa wprowadza produkty firmy iiyama na rynki regionu Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej (MENA). Grupa rozszerzyła realizowaną na innych rynkach umowę dystrybucyjną z firmą iiyama na region MENA.
JSW: ChatBot AITIS to autorskie rozwiązanie pozwalające na konwersację z systemem sztucznej inteligencji w wybranych obszarach tematycznych. Powstał wysiłkiem pracowników JSW IT Systems oraz zespołu redakcyjnego Strefy Sztygara. Jego nazwa AITIS jest kombinacją anglojęzycznego skrótu sztucznej inteligencji (AI) i firmy JSW IT Systems.
Lenovo: Po raz kolejny znalazło się w rankingu Gartner Supply Chain Top 25 za rok 2025, potwierdzając swoją doskonałość operacyjną w zakresie łańcucha dostaw. Firma zajęła ósme miejsce w rankingu, który zrzesza światowych liderów z różnych branż, takich jak farmaceutyczna, motoryzacyjna, FMCG i technologiczna, tym samym awansując o dwie pozycje w stosunku do ubiegłego roku. Ranking Gartnera wyróżnia firmy, które konsekwentnie wykazują się przywództwem w zakresie strategii i efektywnej realizacji w zakresie łańcucha dostaw.
Polskie ePłatności (PeP): Osiągnęły status Principal Member od Visa i Mastercard, co potwierdza ich pozycję numer jeden na polskim rynku płatności bezgotówkowych. „W Polsce liczba podmiotów posiadających licencję Principal ogranicza się jedynie do wąskiej grupy kilkudziesięciu banków oraz renomowanych instytucji płatniczych” – powiedział Maciej Nowosielski, prezes Polskie ePłatności. Status Principal Member, najwyższy poziom partnerstwa z organizacjami płatniczymi, umożliwia PeP samodzielną autoryzację i rozliczanie transakcji kartowych w sieciach Visa i Mastercard bez pośredników.
Grupa Kino Polska: Ogłosiła nową produkcję oryginalną dla swojego kanału Stopklatka. „Zajazd. Będzie się działo!” to serial, osadzony w rodzinnym zajeździe. Serial z Bartłomiejem Nowosielskim w roli głównej zadebiutuje na antenie Stopklatki – naziemnego kanału rozrywkowego należącego do Grupy Kino Polska. „Współpraca z Constantin Entertainment Polska – jednym z czołowych producentów w Europie – doskonale odzwierciedla nasze ambitne plany rozwoju Stopklatki. Dzięki temu serialowi jeszcze mocniej podkreślamy nowy, rozrywkowy kierunek programowy kanału i nasze zaangażowanie w tworzenie bogatszej i bardziej zróżnicowanej oferty, w której kluczową rolę odgrywają lokalne treści. To nasza pierwsza inicjatywa na tak dużą skalę – i dopiero początek. Będziemy konsekwentnie budować ekscytującą i różnorodną ofertę dla naszej widowni – powiedział Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.
Vertiv: Otworzył centrum szkoleniowe Vertiv Academy we Frankfurcie. W obiekcie będą odbywać się szkolenia techniczne dla kolejnego pokolenia inżynierów w erze kształtowanej przez sztuczną inteligencję i automatyzację. Vertiv oferuje obecnie ponad 100 programów certyfikacji i kursów szkoleniowych w zakresie serwisowania i konserwacji systemów zasilania, chłodzenia i innych krytycznych rozwiązań infrastruktury cyfrowej; założona w 2007 roku Akademia Vertiv obejmuje łącznie 30 ośrodków szkoleniowych na całym świecie, w tym 15 placówek w regionie EMEA.
Zebra Technologies: Ogłosiła uruchomienie Centrum Doskonalenia Automatyki Przemysłowej we współpracy z Clearview, dystrybutorem rozwiązań automatyki przemysłowej firmy Zebra Technologies. Centrum, zlokalizowane w dynamicznie rozwijającym się zagłębiu innowacji w hrabstwie Oxfordshire w Wielkiej Brytanii, będzie miejscem oferującym usługi, szkolenia, doradztwo oraz praktyczne demonstracje dla firm z branży produkcyjnej i logistycznej, oraz dla specjalistów w zakresie systemów wizyjnych z całego regionu EMEA. Będzie wspierać użytkowników końcowych, producentów maszyn i integratorów systemów, którzy poszukują rozwiązań z zakresu wizji maszynowej, technologii 3D i sztucznej inteligencji.
Cisco: Rozszerza współpracę z Real Madryt. Po trzech latach intensywnego partnerstwa przy modernizacji stadionu Santiago Bernabéu, Cisco i Real Madryt wkraczają w nowy etap strategicznej współpracy, obejmującej teraz również kompleks treningowy Real Madrid Sports City. Cisco – jako Oficjalny Partner Technologiczny Klubu – dostarcza rozwiązania w zakresie łączności, bezpieczeństwa, sztucznej inteligencji i cyfrowych doświadczeń kibiców.
GlobalLogic: Należąca do Grupy Hitachi została oficjalnie włączona do globalnego ekosystemu partnerów strategicznych Volvo Cars. Nowy etap współpracy obejmuje wspólne tworzenie cyfrowych rozwiązań mobilności nowej generacji, które są skalowalne, inteligentne i zaprojektowane z myślą o pełnym cyklu życia pojazdu.
Xiaomi EV: Ogłosiło oficjalne rozpoczęcie dostaw swojej flagowej serii Xiaomi SU7 Ultra, obejmującej dwa warianty o wysokich osiągach: skoncentrowany na torze „Track Package” i ekskluzywną „Nürburgring Limited Edition”.
Microsoft, Premier League: Ogłosili pięcioletnie partnerstwo, które dzięki sztucznej inteligencji ma odmienić doświadczenie 1,8 mld kibiców na całym świecie.
Centralny System Informacji Rynku Energii: System został uruchomiony. W CSIRE są gromadzone informacje z zakresu funkcjonowania detalicznego rynku energii elektrycznej. Dzięki systemowi dane będą zbierane według jednolitych standardów i przetwarzane w ramach zunifikowanych procesów, co zwiększy skuteczność oraz efektywność funkcjonowania tego rynku. CSIRE będzie wspierać rozwój usług związanych z zaspokajaniem potrzeb odbiorców energii oraz zwiększanie elastyczności krajowego systemu elektroenergetycznego.
Endava: Ogłosiła rozszerzenie współpracy z Google w ramach istniejącego partnerstwa, wkraczając w erę agentowej sztucznej inteligencji. Firma została partnerem wdrożeniowym platformy Google Agentspace i będzie wspierać jej implementację u klientów z różnych branż. Google Agentspace to zaawansowana platforma umożliwiająca firmom wprowadzenie inteligentnych asystentów AI do codziennej pracy. Głównym elementem jest system wyszukiwania działający jak rozmowa – pracownicy mogą zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi stworzone na bazie wszystkich udostępnionych zasobów firmy, integrując dane z różnych systemów firmowych.
Erli: Został pierwszym reklamodawcą w regionie EMEA, który przeprowadził badanie Meta Conversion Lift z wykorzystaniem metodologii channel lift do celów sprzedażowych. To unikalne podejście pozwoliło przeanalizować, w jakim stopniu reklamy Meta wpływają na sprzedaż, która wcześniej przypisywana była innym kanałom – takim jak Google Ads, Bing Ads czy ruch organiczny.
Skeleton Technologies: Spółka portfelowa InnoEnergy wprowadza na rynek rozwiązanie dla sektora centrów danych tj. GrapheneGPU. Celem nowej technologii jest sprostanie wyzwaniom energetycznym i infrastrukturalnym, przed którymi stoją centra danych AI. Nowy produkt pozwala zmniejszyć zużycie energii w centrach danych AI o 44% i zwiększyć ich wydajność obliczeniową o 40%.
realme: Marka ogłosiła, że wprowadza długo wyczekiwaną aktualizację oprogramowania realme UI 7.0 w serii GT 7, co dzięki innowacjom opartym na sztucznej inteligencji oraz płynnemu działaniu znacznie poprawi komfort użytkownika.
SIM Factor: Podpisał umowę o wartości ponad 447 tys. euro na dostawę symulatora dla Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Tallinie (Tallinna Tehnikakõrgkool). Umowa z estońską uczelnią wyższą to już trzeci kontrakt SIM Factor dla kraju bałtyckiego.
Play: Rozwija usługi dla firm, w tym dla dużych i średnich przedsiębiorstw w ramach oferty Play Rozwiązania dla Biznesu. Dlatego przygotował nową wersję Biznes24 – rozwiązanie, które umożliwia samodzielne zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi i odpowiada na potrzeby klientów biznesowych.
Grupa IAI: Wprowadza na rynek Smile – zestaw rozwiązań zaprojektowanych z myślą o osobach kupujących w internecie. Nowa inicjatywa ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi konsumenci najczęściej mierzą się podczas zakupów online, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu wygody, przejrzystości i bezpieczeństwa transakcji. To przełomowe podejście nie tylko otwiera nowe możliwości dla sprzedawców spoza środowiska IdoSell, ale również wyznacza nowy kierunek rozwoju firmy, która po raz pierwszy w swojej historii koncentruje się na świadczeniu usług dedykowanych bezpośrednio konsumentom.
Nothing: Zaprezentował Phone (3), który oferuje oryginalny design, innowacyjną matrycę Glyph, jedyny w swoim rodzaju system operacyjny oraz wielofunkcyjny zestaw aparatów.
Signify: Firma dołączyła do globalnej inicjatywy UTM, wspierającej miasta w transformacji klimatycznej i rozwoju nowoczesnej infrastruktury miejskiej. W ramach współpracy powstał praktyczny przewodnik oraz ankieta, które pomagają samorządom ocenić stan infrastruktury oświetleniowej i wyznaczyć kierunki dalszych działań na rzecz efektywności energetycznej i dekarbonizacji. Miasta, które wypełnią ankietę do 15 lipca, otrzymają od Signify bezpłatny audyt oświetlenia oraz indywidualne rekomendacje, wspierające realizację celów klimatycznych i poprawę jakości życia mieszkańców.
Meta: Wspiera propozycję ustanowienia ogólnoeuropejskiego cyfrowego wieku pełnoletności, który wymagałby zgody rodziców na korzystanie przez młodszych nastolatków z usług cyfrowych, w tym mediów społecznościowych. Stanowisko Mety opiera się na trzech kluczowych zasadach: Zgoda rodziców na pobieranie aplikacji przez młodszych nastolatków: rodzice powinni mieć decydujący głos w kwestii dostępu ich dzieci do aplikacji. Badanie pokazuje, że aż trzy czwarte rodziców w UE popiera wymóg zgody rodziców na pobranie aplikacji dla nastolatków poniżej 16. roku życia; spójność regulacji: proponowane przepisy powinny obejmować wszystkie usługi cyfrowe używane przez młodzież – nie tylko media społecznościowe, ale także gry, platformy streamingowe czy komunikatory; Skuteczna weryfikacja wieku: Meta wspiera stworzenie prostych, bezpiecznych i spójnych mechanizmów weryfikacji wieku na poziomie całej branży, np. poprzez sklepy z aplikacjami lub systemy operacyjne.
180heartbeats + JUNG v. MATT: Warszawska agencja kreatywna została pierwszym w Polsce srebrnym partnerem Neos CMS. Neos CMS to zaawansowany system zarządzania treścią typu open source rozwijany przez społeczność Neos Foundation. Powstał w oparciu o framework Neos Flow (wcześniej znany jako TYPO3 Flow), a jego architektura pozwala budować zarówno proste strony internetowe, jak i rozbudowane platformy contentowe, portale korporacyjne oraz aplikacje webowe z silnym wsparciem integracji z systemami wewnętrznymi klientów.
Fortinet: Rozbudował swoje oprogramowanie Lacework FortiCNAPP, które pomaga klientom zabezpieczać aplikacje i dane w środowiskach hybrydowych oraz wielochmurowych. Rozszerzone zostało również portfolio rozwiązań Fortinet w AWS Marketplace. Kluczowe nowości w Lacework FortiCNAPP: Powiadomienia z CloudTrail w czasie rzeczywistym – skrócenie czasu reakcji do poniżej 15 minut; Explorer – wizualny, interaktywny widok ścieżek ataku i relacji między zasobami; Skanowanie systemu Windows bez agentów – uproszczona kontrola bezpieczeństwa; Zarządzanie flotą – szczegółowy wgląd w duże środowiska.
Google: Udostępnia w Polsce Veo 3, swój najnowocześniejszy model generowania wideo z dźwiękiem. Będzie on dostępny w aplikacji Gemini dla subskrybentów Google AI Pro. Veo 3 umożliwia generowanie filmów na podstawie promptów, co pozwala na ożywienie nawet najbardziej kreatywnych wizji twórczych poprzez połączenie obrazu i dźwięku. Wystarczy kliknąć opcję Narzędzia na pasku promptu w aplikacji Gemini, wybrać „Film” i opisać swoją scenę. Gemini stworzy 8-sekundowy klip wideo w rozdzielczości 720p, w formacie panoramicznym 16:9, wraz z dźwiękiem, dostarczony jako plik MP4.
WiredScore: Globalny system certyfikacji łączności cyfrowej i technologii smart w nieruchomościach, udostępnił swoją certyfikację dla sektora przemysłowego i logistycznego w Polsce. Do grona pierwszych partnerów WiredScore w Europie dołączają takie firmy jak Hillwood, Hines (jako Development Manager), LaSalle Investment Management, Prologis oraz SEGRO. Globalnie, WiredScore współpracuje obecnie z 28 liderami sektora przemysłowego i logistycznego.
Progress Software: Prezentuje nowe funkcje dla księgowych w platformie ShareFile. Wśród kluczowych nowości ShareFile znalazły się m.in.: asystent dokumentów bazujący na AI do ich szybkiej analizy; centrum klienta gromadzące wszystkie dane i projekty w jednym miejscu; aplikacja mobilna dla klientów, ułatwiająca zdalne przesyłanie i przeglądanie dokumentów oraz śledzenie postępów realizacji zadań.
Źródło: ISBnews