Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 19-23 lipca br.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Rynek mediów: Sejm znowelizował ustawę o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii, wdrażający m.in. regulacje unijne, dot. dostawców platform wideo oraz ochrony konsumentów. Wcześniej posłowie odrzucili wszystkie zgłoszone poprawki, także tę wykreślającą możliwość przerywania reklamą filmów dla dzieci, trwających dłużej niż 60 minut. Nowelizacja zmienia przepisy dotyczące świadczenia audiowizualnych usług medialnych, dostosowując je do dyrektywy Unii Europejskiej. Chodzi m.in. o wprowadzenie nowych regulacji dla dostawców platform udostępniających wideo oraz modyfikację przepisów dotyczących ochrony konsumentów, w tym szczególnie małoletnich. Źródło: ISBnews
Dostęp do danych: Sejm poparł nowelizację ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, której celem jest zwiększenie ilości danych publicznych, które będzie można ponownie wykorzystać. Po wejściu w życie nowelizacji będą one musiały być udostępniane – co do zasady – bezpłatnie, w formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz za pośrednictwem interfejsu programistycznego aplikacji (API). Źródło: ISBnews
e-TOLL: Sejm znowelizował ustawę funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, która ma ułatwić prowadzenie działalności transgranicznej. Nowela wprowadza także zmiany w ustawie o drogach i zakłada m.in. obniżenie do 75% kwoty obowiązujących opłat drogowych w systemie e-TOLL do 30 września. Źródło: ISBnews
E-commerce: Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 8,1% w czerwcu 2021 r. z 9,1% całości sprzedaży w maju br. podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 8,2% w ujęciu miesięcznym. Źródło: ISBnews
Nadzór i technologie: Strategia Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) na lata 2021-2025 zakłada 17 celów, których realizacja będzie odbywała się przy większej proaktywnosci w działaniach Urzędu i z coraz szerszym wykorzystaniem nowych technologii, poinformowali przedstawiciele instytucji. Realizacja strategii nie będzie wiązała się z podwyżką opłat pobieranych przez UKNF, a dodatkowe środki Urząd chce pozyskiwać z grantów. Źródło: ISBnews
E-banking: Decyzję o zmianie rachunku bankowego z systemem Ognivo podjęło 4 013 osób w II kw. 2021 r., podała Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR). Najwięcej wniosków w tym kwartale – blisko 1,5 tys. – wpłynęło w kwietniu. Źródło: ISBnews
BPO/SSC: Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) podpisały porozumienie celem pozyskiwania inwestycji zagranicznych w sektorze nowoczesnych usług biznesowych pozwalających tworzyć nowe miejsca pracy oraz wspierać rozwój eksportu firm z tego obszaru, podał PAIH. Patronat objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Źródło: ISBnews
E-hazard: Liczba internautów w Polsce, którzy grają u nielegalnych operatorów hazardowych wynosi 3,2 mln, wynika z badania populacyjnego przeprowadzonego przez firmę badawczą CXStream. „Z badania przeprowadzonego przez CXStream wynika, że spośród 3,2 mln osób grających u nielegalnych operatorów 2,7 mln z nich korzysta z kasyna online, a 1,4 mln typuje u bukmacherów bez zezwolenia ministra finansów. Co więcej, niemal co trzecia osoba typująca zakłady bukmacherskie (30%) korzysta z nielegalnych operatorów” – czytamy w komunikacie. Źródło: ISBnews
E-administracja: Senat chce, by w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii COVID-19 oraz w ciągu roku od ich odwołania, wezwanie do firmy do zawarcia umowy o zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK) było wysyłane z wykorzystaniem profilu w systemie teleinformatycznym Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), a nie za pośrednictwem poczty. Skierował w tej sprawie Sejmu projekt nowelizacji ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Źródło: ISBnews
e-TOLL: Liczba pobrań aplikacji e-TOLL wyniosła 59 tys. w okresie od uruchomienia systemu (24 czerwca) do 20 lipca br., a liczba założonych kont – 49 tys. Użytkownicy zarejestrowali w tym czasie ok. 65 tys. pojazdów, a w tym 47 tys. ciężkich i 18 tys. lekkich, poinformował pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji Przemysław Koch. Z udziałem e-TOLL odbyło się do tej pory 163 tys. przejazdów na łącznie ok. 2 mln km. Źródło: ISBnews
Cyberobrona: Polska utrzymała 14. pozycję w europejskim rankingu cyberbezpieczeństwa, choć liczba zagrożeń dla naszych komputerów nadal rośnie, wynika z danych udostępnionych przez firmę Check Point Software. Najczęściej wykorzystywanym szkodliwym oprogramowaniem, już drugi miesiąc z rzędu, jest Trickbot, którego hakerzy wykorzystuj m.in. podczas przygotowań do coraz powszechniejszych ataków ransomware. Te w ostatnich 12 miesiącach wzrosły o 93%. Specjaliści zauważają, że tego typu ataki często nie zaczynają się od samego oprogramowania ransomware, a specjalnych „nośników” infekcji. Przykładowo, w atakach ransomware Ryuk do infiltracji sieci wykorzystano złośliwe oprogramowanie Emotet, które zostało następnie doprowadziło do infekcji wspomnianym Trickbotem, zanim oprogramowanie ransomware ostatecznie zaszyfrowało dane. Trickbot jest stale aktualizowany o nowe możliwości, funkcje i wektory dystrybucji, dzięki czemu jest elastycznym i konfigurowalnym złośliwym oprogramowaniem, które może być rozpowszechniane w ramach kampanii wielozadaniowych. Niedawno powiązane zostało również z nowym szczepem oprogramowania ransomware o nazwie „Diavol”. Źródło: spółka
Cyberobrona: Badacze z firmy Barracuda przeanalizowali ataki phishingowe z wykorzystaniem podszywania się pod firmę lub markę oraz ataki na pocztę biznesową (business email compromise, BEC) rozsyłane pomiędzy październikiem 2020 r. a majem 2021 r. i odkryli, że liczba ataków związanych z kryptowalutami odzwierciedla rosnącą wycenę bitcoina. Pomiędzy październikiem 2020 r. a kwietniem 2021 r. kurs bitcoina wzrósł o niemal 400 proc., a w tym samym okresie liczba związanych z kryptowalutami ataków wykorzystujących impersonację zwiększyła się o 192 proc. Źródło: spółka
Fintech: Według wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, operator płatności jest ważny dla 67% Polaków robiących zakupy online. Dla ponad połowy badanych (56%) operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług. Z kolei dla 39% respondentów preferowana obecność operatora przy metodzie płatności wiąże się z bezpieczeństwem transakcji. Ponadto wyniki badania pokazują, iż wśród Polaków kupujących online, 62% zdarzyło się zapłacić przy odbiorze co najmniej raz. Aż 87% respondentów wybierających tę metodę płatności, płaci gotówką. Kupując przez internet, polscy konsumenci najczęściej płacą online za odzież i obuwie, kosmetyki, sprzęt RTV, AGD i elektronikę. Z kolei kategorią produktów, po które Polacy mniej chętnie sięgają w sieci, są produkty spożywcze. Źródło: spółka
Rynek kinowy: W ubiegłym kwartale sprzedano 2,48 mln biletów do kin wg danych Boxoffice. Wpływy ze sprzedaży biletów szacowane są na ok. 44,5mln zł. W lipcu wpływy kinowe na razie wynoszą 14mln zł, a widownia 730 tys. osób. Źródło: Trigon
Innowacje: Fundusz inwestycyjny Innovation Nest przeanalizował 240 polskich firm technologicznych z sektora B2B, które łącznie od inwestorów w ubiegłym roku pozyskały ponad 105 mln euro. W raporcie prezentowane są także przychody polskich startupów, które w 2020 wygenerowały 0,05% PKB (210 mln euro). W 2020 roku najwięcej środków pozyskali: Codility (22 mln euro), Cosmose (15 mln euro) i Infermedica (10,3 mln euro). Najbardziej doinwestowanymi branżami zostały: HR (>23 mln euro), finanse – 12 mln euro oraz healthcare – 11 mln euro. Najwięcej inwestują w polskie pomysły Stany Zjednoczone – 15, Wielka Brytania – 10 i Niemcy – 5. Wg raportu „Polish B2B Software Landscape 2021″ 240 startupów z sektora B2B w ubiegłym roku odnotowało łącznie 210 mln euro przychodów, co stanowi 0,05% wartości PKB. W czołówce raportu znalazły się: Livechat, GetResponse, docplanner, SALESmango, Shoper, z których każdy generuje ponad 10 mln euro przychodów rocznie. Największe przychody odnotował wrocławski LiveChat, który w skali roku odnotował przychód w wysokości 30 mln euro. Źródło: ISBtech
Reklama: W II kwartale bieżącego roku średnia oglądalność reklam wideo w polskim internecie spadła o 2 pkt proc. do 78% (wobec 80% w I kw.). Reklamy displayowe utrzymały natomiast współczynnik widoczności na poziomie 61%, identyczny jak kwartał wcześniej, wynika z raportu „Viewability Benchmarks”, opublikowanego przez Meetrics – firmę zajmującą się pomiarami i analizą reklamy digital. Średnie viewability reklam display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosło 57% (odnotowując spory spadek względem I kwartału, kiedy wskaźnik ten wynosił 61%). Stabilizująca się na wysokim poziomie średnia oglądalność reklamy display to bardzo pozytywny sygnał dla polskiej branży reklamowej. „Reklamodawcy i agencje korzystają z narzędzi pomiarowych, które pozwalają zadbać o jakość i dobór odpowiednich placementów reklamy digital. Widać, że to już przynosi pierwsze rezultaty. Niemniej jednak równoczesny spadek widoczności reklam wideo dowodzi, że kwestie przejrzystości i jakości pozostają ważne dla dalszego rozwoju rynku w kontekście efektywności reklamy” – powiedział regional manager CEE w Meetrics Hubert Świtalski. Źródło: spółka
e-commerce: Jak podaje Statista, w tym roku 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a globalny przychód z e-sprzedaży detalicznej w 2022 ma wynieść 5,4 biliony USD. Choć e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, odsetek internautów robiących e-zakupy jest niższy (83%) niż europejska średnia wynosząca powyżej 90%. „Z naszego doświadczenia prowadzenia kampanii w różnych krajach europejskich wynika, że konsumenci różnią się jeśli chodzi o nawyki zakupowe związane z zaufaniem do form reklamowych, komunikacją, preferowanymi metodami płatności., Trzeba pamiętać rozważając ekspansję. Przykładowo, jak wynika z wielu analiz i raportów, m.in PostNord, wśród kupujących z Niemiec odnotowuje się wysoki wskaźnik zwrotów. Planując obecność na innych rynkach dobrze jest uwzględnić odpowiednie rozwiązania w e-sklepie, a także pamiętać o poinformowaniu o tym potencjalnych klientów, np. w działaniach reklamowych” – powiedział CEO PromoTraffic Robert Stolarczyk. Źródło: spółka
Telekomunikacja: Operatorzy wylicytowali 1,01 mld euro za częstotliwości 700MHz w Hiszpanii – Finalna kwota była nieznacznie wyższa niż cena wywoławcza. Orange i Vodafone wydali na zakup bloków 2×10 po 350 mln euro, a Telefonica 310 mln euro (blok ma wyższe zobowiązania inwestycyjne). Źródło: Trigon
Media: 1,3 mld zł wart był w 2020 roku rynek usług wideo na żądanie, podała firma analityczna PMR. To oznacza wzrost o 25% r/r. Według PMR, do 2026 roku wartość rynku będzie rosła szybciej niż liczba abonentów. Źródło: Trigon
Big Data: Co czwarta duża polska firma wykorzystuje technologię Big Data w swojej działalności, wynika z raportu Digital Poland „Big Data w Polsce”. To znacznie poniżej średniej w Unii Europejskiej, która wynosi 33%. Jednak wykorzystanie analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych daje zdecydowaną przewagę nad konkurencją. Źródło: raport
Media: W Polsce 934 firmy można określić mianem agencji public relations. Ponad połowa z nich jest z Mazowsza, niemal co czwarta to firma jednoosobowa. 42% firm PR działa ponad dekadę, a tylko co czternasta jest zrzeszona w którejś z polskich organizacji branżowych. Ze sprawozdań finansowych z 2019 roku wynika, że szacowany przychód roczny wszystkich polskich agencji PR raportujących swoje dane finansowe przekracza 1,1 mld zł, wynika z badania EXACTO we współpracy z UMCS w Lublinie i Uniwersytetem Warszawskim. Źródło: spółka
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Spoko.app: Fintech, działający na rynku przekazów pieniężnych, w najbliższych latach chce być liderem na rynkach Afryki i Azji, podała spółka. Firma zamierza wzmocnić swoją pozycję w takich krajach jak Indie, Wybrzeże Kości Słoniowej, Indonezja, Malezja, Wietnam czy Pakistan. Źródło: ISBnews
Netia: Zawarła umowę pożyczki z Cyfrowym Polsatem (CP), na podstawie której CP udzieli spółce pożyczki w wysokości do 350 mln zł, której wypłata może nastąpić w transzach, podała spółka. Źródło: ISBnews
PMPG: Liczba sprzedanych apartamentów przez Condo.pl z portfela PMPG wyniosła 569 w I poł. br., a ich łączna wartość – 364,3 mln zł brutto, co oznacza wzrost o 722% r/r, podała spółka. Źródło: ISBnews
NENT, Vectra: Nordic Entertainment Group (NENT Group) oraz operator telewizji kablowej Vectra podpisały wieloletnią umowę dystrybucyjną, która umożliwi dostęp do serwisu streamingowego Viaplay, 1,7 mln klientom Vectry, podały spółki. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, serwis streamingowy Viaplay zostanie uruchomiony w Polsce 3 sierpnia 2021 r. Źródło: ISBnews
Capgemini: Planuje zatrudnić 150 ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa oraz nowoczesnych technologii w dziale Projects & Consulting mieszczącym się w Katowicach i Krakowie w br., podała spółka. Szef działu Projects & Consulting w Capgemini Beniamin Poznański wskazał, że „główne obszary naszej pracy to cyberbezpieczeństwo, testowanie i zarządzanie aplikacjami, digitalizacja, projektowanie rozwiązań IT, w tym przy użyciu ServiceNow, rozwiązań chmurowych, w oparciu o sztuczną inteligencję, a także analityka danych”. Źródło: ISBnews
Cloud Technologies: Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów w kluczowym dla spółki segmencie Data enrichment w maju 2021 r. wzrosła o 314% r/r. „Wyniki zanotowane w naszym kluczowym segmencie Data enrichment w maju, ponownie przebiły poziom 300% rok do roku, co potwierdza bardzo udany dla nas II kwartał 2021 roku” – powiedział prezes Piotr Prajsnar. Segment cechuje się najwyższą dynamiką wzrostu przychodów i najwyższym poziomem marży, która w I kwartale 2021 roku wyniosła blisko 70%. Źródło: spółka
SGB: Po roku od udostępnienia usługi SGB ID korzysta z niej co miesiąc 30 tysięcy klientów banków spółdzielczych Spółdzielczej Grupy Bankowej. Ponad 98% przypadków użycia to obszar publiczny – klienci najchętniej korzystają z logowania do Profilu Zaufanego, PUE ZUS, ePUAP. Wśród serwisów w obszarze komercyjnym popularne są usługi oferowane przez Lotto, PZU i PGNiG. W statystykach systemu zanotowano ponad 1,2 mln wywołań SGB ID. Źródło: spółka
Pointpack: Przychody ze sprzedaży w II kw. br. oszacowano na ok. 12,14 mln zł, co stanowi wzrost o 26,4% r/r oraz wzrost o 13,6% kw/kw. Źródło: spółka
Unified Factory: Doprowadził do podpisania z Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne umowy, której przedmiotem jest dostarczenie i wdrożenie systemu informatycznego UF PRO dla WSiP. Źródło: spółka
Terdata: Wieloplatformowa firma danych działająca w chmurach obliczeniowych i danych ogłosiła o wyznaczeniu Andreya Alekseenko na stanowisko wiceprezesa Teradata Nordics, odpowiedzialnego za kraje skandynawskie, Rosję, Polskę i Czechy. Źródło: spółka
Esri Polska: Wyłączny dystrybutor rozwiązań GIS Esri Inc. w Polsce oraz firma doradcza w obszarze wykorzystania danych przestrzennych w organizacjach ma nową dyrektor zarządzającą Agnieszkę Nosal. Esri Polska pod nowym kierownictwem ma jeszcze mocniej koncentrować się na rozwoju kompetencji doradczych, umocnić pozycję lidera na rynku rozwiązań systemów informacji geograficznej (GIS) oraz stać się partnerem dla firm w obszarze zielonej transformacji. Firma od lat notuje stały wzrost przychodów i zysku operacyjnego, zatrudnia ponad 100 specjalistów. Źródło: ISBtech
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Morele: Rozpoczęło proces pozyskania nowego inwestora finansowego, który wesprze dalsze plany wzrostu, poinformowała spółka. Firma Morele, posiadająca 1,5% udziału w całym polskim rynku e-commerce, ostatni rok fiskalny zakończony w marcu 2021 r., zamknęła z GMV (obrót na platformie) na poziomie 1,3 mld zł (wzrost o około 30% r/r) oraz wynikiem EBITDA w wysokości ponad 50 mln zł, podano także. CEO i współzałożyciel Morele Michał Pawlik powiedział ISBtech, że Morele rozpatruje wejście na giełdę jako jedną z opcji na zdobycie kapitału, ale aktualnie preferowanym rozwiązaniem jest pozyskanie inwestora finansowego. Źródło: ISBnews/ ISBtech
TenderHut: Grupa chce mieć 1 tys. specjalistów do 2025, a jeszcze w tym roku dokonać do pięciu kolejnych akwizycji w zależności od tempa realizacji procedur przejścia z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych (GPW), poinformował ISBtech prezes Robert Strzelecki. Źródło: ISBnews/ ISBtech
Crowdway: Spółki prowadzące emisje akcji przy wsparciu platformy crowdinvestingowej Crowdway do połowy lipca 2021 roku pozyskały ponad 70 mln zł finansowania, podała platforma. Źródło: ISBnews
Aforti Plc: W związku rozwojem powstającej platformy Aforti.biz spółka oferowała swoje akcje polskim inwestorom. Rundę wstępną zamknięto w kwocie 6,33 mln GBP, osiągając kapitalizację spółki na poziomie 34,94 mln GBP. Aforti Plc to spółka zależna Aforti Holding, powołana w celu dotarcia do 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W oparciu o model sprzedaży „phygital” możliwe będzie połączenie zdalnej obsługi klienta z pomocą lokalnych, dedykowanych opiekunów tam wszędzie, gdzie jest to potrzebne. Źródło: spółka
JR Holding: Zainwestuje w EDU Games – operatora serwisu dyktanda.pl – kwotę 1,3 mln zł. Na koniec maja 2021 roku zarejestrowanych w nim było około 60 tys. użytkowników oraz zanotowano około 600 tys. unikalnych użytkowników (według Google Analytics). Źródło: ISBtech
JOKR: Platforma qcommerce oferująca codzienne zakupy z dostawą w 15 minut ogłosiła rundę finansowania A, wartą 170 mln USD. Jest to jedna z największych rund A w ostatnich latach. Wzięły w niej udział także globalne firmy specjalizujące się w rozwoju spółek technologicznych. Wśród nowych inwestorów znalazły się najważniejsze fundusze: GGV Capital, Balderton Capital, Greycroft, Activant Capital, Kaszek, Monashees i FJ Labs. Dołączyły one do firm, które brały udział w rundzie seed, w tym HV Capital, Tiger Global czy polskiego Market One Capital Finansowanie. Źródło: ISBtech
Carlson Ventures International Limited (CVI): Zawarł z Carlson Investments umowę świadczenia usług doradczych wykonywanych przez zespół Carlson Investments na rzecz CVI, a dotyczących koordynacji działalności inwestycyjnej w ramach inwestycji w Fundusz ASI EVIG ALFA sp. z o.o. sp.k. (EVIG ALFA) Umowa, zawarta na czas nieokreślony, przewiduje wynagrodzenie bazowe w wysokości 120 tys. euro brutto rocznie oraz premię do wysokości 30% na rzecz Carlson Investments w przypadku sukcesów inwestycyjnych odnoszonych przez CVI w ramach poczynionych inwestycji za pośrednictwem EVIG ALFA. Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Wasko: Podpisało umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie na wykonanie zamówienia pn. „Dostawa i wdrożenie Systemu BSS na potrzeby Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej” za 38 mln zł brutto, w tym zamówienie podstawowe 27,06 mln zł, a prawo opcji 10,94 mln zł, podała spółka. Źródło: ISBnews
IS-Wireless: Politechnika Warszawska, Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz firma IS-Wireless podpisały porozumienie w sprawie współpracy na rzecz cyberbezpieczeństwa sieci piątej generacji (5G). Partnerzy wspólnie opracują model zwiększający bezpieczeństwo sieci telekomunikacyjnych opartych o ekosystem dostawców, podała IS-Wireless. Źródło: ISBnews
PGE, Tauron: Polska Grupa Energetyczna (PGE) i Tauron Polska Energia zawarły porozumienie w sprawie pilotażu usług sieci łączności specjalnej w technologii LTE w pasmie 450MHz na obszarze koncesyjnym Tauronu, podało PGE. Porozumienie w tej sprawie podpisały PGE Systemy oraz spółka dystrybucyjna Tauronu, które podejmą działania zmierzające do wdrożenia sieci LTE450 na obszarze Tauron Dystrybucja. Źródło: ISBnews
Colt, IBM: Colt Technology Services ogłosiło, że rozpoczyna współpracę z IBM, aby pomóc klientom w przyjęciu strategii przetwarzania brzegowego, która umożliwi im płynne przenoszenie danych i aplikacji w środowiskach chmury hybrydowej, od prywatnych centrów danych do urządzeń brzegowych. Colt – dostawca rozwiązań o wysokiej przepustowości i łączności na żądanie – planuje współpracować z IBM w celu wspólnego zbadania innowacyjnych zastosowań IBM CloudSatellite i Edge Application Manager, zaprojektowanych z myślą o korzyściach dla klientów korporacyjnych na całym świecie w 29 000 budynków korporacyjnych. Źródło: spółka
API dla programu „Czyste Powietrze”: Interfejs programistyczny API-GWD to nowy, już dostępny, kanał dystrybucji wniosku o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”. Przygotowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozwiązanie umożliwia udostępnianie elektronicznej wersji wniosku przez partnerów programu na ich stronach internetowych. Źródło: NFOŚiGW
Sternkraft: Fundusz Status Starter zainwestował 4 mln zł w Sternkraft Polska rozwijającą projekt sztucznej inteligencji w telematyce. Technologia ma między innymi znacząco obniżyć straty w branży transportowej, które w 2020 roku wyniosły 9 mld euro. Dzięki pozyskanym środkom Spółka stworzy nowe rozwiązania dla przewoźników w całej Unii Europejskiej. Rozwijana przez Sternkraft technologia Computer Vision, czyli analiza obrazu pojazdów autonomicznych, stawia czoła wielu wyzwaniom, jakimi są między innymi kradzieże, napady, uszkodzenia oraz przestrzeganie BHP floty i kierowców w transporcie drogowym. Źródło: spółka
Signius, EuroCert: Signius, umożliwiający zdalne podpisywanie dokumentów oraz EuroCert, kwalifikowany dostawca usług zaufania, wprowadzają na rynek rozwiązanie do zdalnego posługiwania się podpisem kwalifikowanym, dostępnym nawet w ciągu kilku minut. Certyfikat kwalifikowany wydawany jest zdalnie, na podstawie certyfikowanej wideo weryfikacji użytkownika. Źródło: spółka
Ekstraklasa: Rozszerza zasięg zagranicznych transmisji rozgrywek ligi. Na sezony od 2021/22 do 2024/25 zostały podpisane umowy obejmujące 23 kraje, w tym z Viasat Sport East dot. Rosji i 11 innych krajów. Ruszyła również nowa odsłona ligowej platformy OTT – Ekstraklasa.TV. Źródło: ISBtech
SAS: Udostępnił darmowo przeznaczone dla sektora zdrowia narzędzia analityczne Virtual Learning Environment (VLE). Beneficjentami byli naukowcy wykorzystujący COVID-19 Research Database (CRD) do walki z pandemią. Dzisiaj firma jeszcze bardziej zwiększa swoje zaangażowanie na rzecz badań nad koronawirusem, zapewniając bezpłatny dostęp do wirtualnej przestrzeni edukacyjnej, służącej do rozwoju kompetencji z zakresu analizy danych. Źródło: spółka
WEBCON: Pratt & Whitney Canada, światowy lider w projektowaniu, produkcji i serwisie silników do śmigłowców oraz samolotów cywilnych i wojskowych, w tym Airbus, Boeing czy Lockheed Martin, wybrał rozwiązanie WEBCON jako globalne narzędzie IT do digitalizacji procesów we wszystkich oddziałach koncernu. Rozszerzenie współpracy z Pratt & Whitney to kolejny ruch polskiego producenta platformy low-code na drodze do strategicznej ekspansji na rynki północnoamerykańskie. W 2019 roku WEBCON ogłosił otwarcie swojego pierwszego oddziału w Stanach Zjednoczonych. Źródło: spółka
Google Cloud: Zaprezentował serię innowacji, które pomogą wzmocnić bezpieczeństwo w organizacjach: Cloud IDS – natywny, zarządzany system wykrywania włamań w chmurze, który pomaga wykrywać oprogramowanie złośliwe, szpiegujące, ataki typu „command-and-control” i inne zagrożenia sieciowe; aktualizacja dla Chronicle, natywnej platformy analityki bezpieczeństwa w chmurze: integrację z wiodącymi w branży platformami analitycznymi Google Cloud: Looker i BigQuery; Autonomic Security Operations, rozwiązanie rekomendowane do przeprowadzenia organizacji przez program operacji bezpieczeństwa w celu ochrony przed współczesnymi zagrożeniami. Autonomic Security Operations łączy w sobie produkty, integracje, projekty, treści techniczne i program akceleracyjny. Źródło: spółka
Huawei: Aplikacja Player – serwis oferujący wideo na życzenie i telewizję internetową – została zintegrowana z Huawei Mobile Services, co oznacza, że jest dostępna w AppGallery zarówno dla najnowszych urządzeń Huawei opartych o HMS, jak i starszych modeli z GMS. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews