Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 10,2% w grudniu 2021 r. z 11,4% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 3,2% w ujęciu miesięcznym.
„W grudniu w porównaniu z listopadem 2021 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 3,2%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 11,4% w listopadzie do 10,2% w grudniu 2021 r. Największy spadek udziału sprzedaży wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 28,6% przed miesiącem do 24%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 26,6% do 23,2%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 20,3% do 17,5%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews