Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 8,6% w marcu br. z 8,7% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 14,7% w ujęciu miesięcznym.
„W marcu w porównaniu z lutym 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 14,7%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 8,7% w lutym 2023 r. do 8,6% w marcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 26,3% przed miesiącem do 25,6%). Wzrost udziału od-notowały natomiast jednostki z grup 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 22,1% do 23%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 17,9% do 18%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews