Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 8,9% w kwietniu 2022 r. z 9,4% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 4% w ujęciu miesięcznym.
„W kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 4%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 9,4% w marcu br. do 8,9% w kwietniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 23,4% przed miesiącem do 21%), 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 26,7% do 24,4%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 18,2% do 17,4%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews