Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,4% w marcu 2022 r. z 10% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 14,9% w ujęciu miesięcznym.
„W marcu 2022 r. w porównaniu z lutym br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 14,9%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 10% w lutym br. do 9,4% w marcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale w sprzedaży spadek wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 25,4% przed miesiącem do 23,4%), 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 28,6% do 26,7%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 19% do 18,2%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews