Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 8,4% we wrześniu 2021 r. z 7,9% całości sprzedaży w sierpniu br., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 5% w ujęciu miesięcznym.
„We wrześniu 2021 r. w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5%). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 7,9% w sierpniu br. do 8,4% we wrześniu br. Wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 19,4% przed miesiącem do 22,5%) oraz 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 19% do 21,9%). Niewielki spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w jednostkach z grupy '„meble, rtv, agd’ (z 16,3% przed miesiącem do 16,2%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews