Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 8,9% w sierpniu 2022 r. z 8,4% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 0,4% w ujęciu miesięcznym.
„W sierpniu 2022 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 6,6%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się z 8,4% w lipcu br. do 8,9% w sierpniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 21,5% przed miesiącem do 22,2%) oraz 'meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 16,1% do 16,6%), natomiast spadek udziału odnotowano w grupie 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 22,8% do 21,1%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews