Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 9,8% w styczniu 2021 r. z 9,1% całości sprzedaży w grudniu ub.r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 18,9% w ujęciu miesięcznym.
„W styczniu 2021 r. w porównaniu z grudniem 2020 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 18,9%). Natomiast udział tej sprzedaży zwiększył się z 9,1% w grudniu ub. roku do 9,8% w styczniu br. Wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup, przy czym znaczny wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 19,9% przed miesiącem do 44%), a także podmioty z grup 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 27,8,% do 34,1%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 15,2% do 19,3%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews