PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Wartość rynku rozrywki i mediów wyniesie 64,8 mld zł w 2024 roku i 74,4 mld zł w 2028 roku

Dodane przez Bartłomiej Supernak
27 listopada 2024
w dziale Gospodarka
0
media, telewizor
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Wartość polskiego rynku rozrywki i mediów (E&M) wyniesie 64,8 mld zł w 2024 roku, a w 2028 roku sięgnie 74,4 mld zł, wynika z polskiej edycji raportu PwC Polska. Średnioroczne tempo wzrostu przychodów z rynku E&M w Polsce wyniesie 3,8% w latach 2023-2028.

Według raportu „Global Entertainment & Media Outlook 2024-2028” dochody z dostępu do internetu wróciły na pozycję największego sektora na polskim rynku E&M (26,3 mld zł), wyprzedzając przychody tradycyjnej telewizji (10,7 mld zł). Na trzecim miejscu znalazła się reklama internetowa z 10,6 mld zł przychodów w 2024 roku. 

„W 2024 roku globalna branża rozrywki i mediów osiągnie całkowite przychody na poziomie 3 bilionów USD, co stanowi 5% wzrost w porównaniu do 2023 roku. Polska wyróżnia się na tle globalnych trendów branży rozrywki i mediów, ponieważ telewizja tradycyjna nadal utrzymuje silną pozycję, podczas gdy w innych krajach traci na rzecz streamingu wideo. Ponadto, rozwój technologii GenAI wspiera personalizację i automatyzację reklamy internetowej, co pozwala firmom lepiej dostosować ich strategie do zmieniających się preferencji konsumentów i rosnącego znaczenia cyfrowych kanałów komunikacji” – powiedział partner PwC Polska, lider sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów Marcin Sidelnik, cytowany w komunikacie.

Raport wskazuje, że do 2028 r. Polska utrzyma pozycję lidera pod względem wielkości przychodów na rynku dostępu do internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Sektor ten będzie w 2024 największym pod względem przychodów w branży i stanowi 40% procent jej wartości, co wynosi 26,3 mld zł. Całkowite przychody z dostępu do internetu w Polsce będą rosły w tempie 5,8% CAGR wobec średniej światowej wynoszącej 3,9% CAGR, z 10,4 mld zł w 2022 roku do 13,7 mld zł w 2027 roku.

Polski rynek telekomunikacyjny jest zdominowany przez przychody z usług mobilnych, które do 2027 r. będą stanowić 81,7% całkowitych przychodów z dostępu do internetu. Najszybciej rozwijające się segmenty rynku rozrywki i mediów w Polsce i na świecie w latach 2023-2028 to reklama internetowa – 12,2% w Polsce i 9,5% na świecie, gry wideo i e-sport, 6,8% w Polsce i 8,0% na świecie oraz usługi OTT (Over-the-top) , 6% w Polsce i 7,4% na świecie, podano także.

„Polski rynek rozrywki i mediów coraz wyraźniej koncentruje się na cyfrowych kanałach reklamy i interaktywnej rozrywce, co potwierdzają dynamiczne wzrosty w segmentach reklamy internetowej oraz gier wideo. Duże znaczenie odgrywają tutaj zaawansowane technologie, które umożliwiają precyzyjne targetowanie i automatyzację kampanii. Segment OTT (Over-the-top), oferujący treści wideo na żądanie, także rozwija się w coraz szybszym tempie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na spersonalizowane treści. Platformy OTT wzmacniają swoje oferty, wprowadzając m.in. tańsze plany subskrypcyjne z reklamami. To nie tylko zwiększa bazę użytkowników, ale też otwiera nowe źródła przychodów z reklam” – skomentował partner PwC Polska, zespół usług dla sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów Paweł Wesołowski.

Polski rynek reklamy internetowej rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie Śr.-Wsch. Całkowite przychody wyniosły w Polsce 9 mld zł w 2023 r. i będą wzrastały o 12,2% CAGR, osiągając 16 mld zł do 2028 roku. W 2023 r. największą kategorią na rynku były reklamy display, które stanowią 43,8% przychodów całego rynku reklamy internetowej z wynikiem na poziomie 4,6 mld zł, następnie płatne wyszukiwanie z  (32,5%), wideo (15,6%) i ogłoszenia (8,1%), wskazano.

Z raportu wynika też, że od 2019 roku polski rynek usług OTT wideo wzrósł trzykrotnie, zwiększając się o 29,1% w 2023 roku, osiągając przychody w wysokości 3,2 mld zł. W Polsce w 2024 r. na gospodarstwo domowe przypada 0,7 subskrypcji OTT wideo, na świecie jest to 0,96 subskrypcji. Całkowite przychody OTT będą rosły w tempie 6,7% CAGR i przekroczą 4,4 mld zł w 2028 roku. W tym czasie platformy SVOD (Subscription Video on Demand) będą stanowić 90,9% rynku, a platformy TVOD (Transactional Video on Demand) pozostaną w stagnacji.

„Przyszłość polskiej branży rozrywki i mediów będzie kształtowana przez transformację cyfrową oraz konieczność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów. Przyszłe wzrosty rynku rozrywki będą wyraźnie napędzane przez cyfrowe kanały dystrybucji. Streaming muzyki, który w 2023 roku stanowił 80% przychodów z nagrań muzycznych, będzie dominował w tym segmencie, osiągając 84% do 2028 roku. Jednym z głównych wyzwań będzie rosnąca konkurencja na rynku OTT i treści cyfrowych – utrudnia to firmom przyciąganie lojalnych użytkowników a postępująca cyfryzacja zwiększa oczekiwania odbiorców względem personalizacji i jakości treści” – oceniła partnerka PwC Polska, zespół usług dla sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów Małgorzata Górna.

Gry wideo rozwijają się w tempie 10,7% CAGR. Przychody z gier mobilnych, szczególnie casualowych i społecznościowych, dominują w tej kategorii, stanowiąc niemal 75% przychodów z całego sektora. Przyczyniają się do tego modele monetyzacji oparte o mikropłatności oraz reklamy zintegrowane w aplikacjach, rosnące w tempie 14,3% rocznie. Jednocześnie tradycyjne gry wideo, mimo umiarkowanego wzrostu (3,6% CAGR), pozostają stabilnym źródłem przychodów, z dominacją gier na PC (561 mln zł w 2023 roku). Reklama internetowa i media interaktywne wzajemnie się uzupełniają, co otwiera nowe możliwości monetyzacji treści, jednocześnie zwiększając zaangażowanie odbiorców w coraz bardziej cyfrowym środowisku, przekazano.

Raport prezentuje pięcioletnią perspektywę wydatków konsumentów i reklamodawców w 11 segmentach rynku rozrywki i mediów w 53 terytoriach na świecie.

Źródło: ISBnews

Tagi: PwC Polska
Poprzedni post

62,35% respondentów nigdy nie skorzystało z promocji związanej z Black Friday

Następny post

Stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła 4,9% w październiku

praca

Spółki z udziałem Skarbu Państwa stabilizują bezpieczeństwo kraju

paliwo

Diesel nadal może drożeć, ceny autogazu powinny być stabilne

przegląd TMT

Przegląd informacji z sektora TMT

finanse

Jest pole na obniżki stóp o 25-50 pb, pierwsza możliwa nawet w XII

pieniądze

Inflacja zmierza do celu – presja cenowa nadal słabnie

procent

PZU podtrzymuje prognozę wzrostu PKB Polski o 3,6% w 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

media

Grupa WP miała 97,68 mln zł zysku netto, 241,6 mln zł skoryg. zysku EBITDA w III kw. 2025

PKP Cargo

Zarządca PKP Cargo Izabela Skonieczna-Powałka złożyła rezygnację, uzgodniono nowego kandydata

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,79% na zamknięciu we wtorek

Allegro

Allegro przyjęło buy-back za maksymalnie 209,9 mln zł na potrzeby programu motywacyjnego

praca

Spółki z udziałem Skarbu Państwa stabilizują bezpieczeństwo kraju

ING

ING BSK chce być graczem nr 1 w faktoringu i nr 3 w leasingu na polskim rynku

ING Bank Śląski

Celami strategii są ROE powyżej rynku, dywidenda pozwalająca na wzrost

praca

Grupa Trakcja miała wstępnie 76,85 mln zł zysku EBITDA w I-III kw. 2025

Newag

Newag ma umowę na dostawę EZT do woj. pomorskiego za 80 mln zł netto

LPP

LPP Logistics uruchomiło zrobotyzowany magazyn e-commerce w Rumunii

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.