Polacy wydają średnio 230,77 zł na artykuły spożywcze online miesięcznie, a ponad połowa z nich przeznacza do 20% swojego miesięcznego budżetu na tę kategorię w sieci, wynika z badania „Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz 'dom i ogród'” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów.
„W przypadku produktów spożywczych na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na podjęcie decyzji zakupowej ankietowani wskazywali wygodę. Ze względu na oszczędność czasu oraz wygodną dostawę zakupy w sieci wybiera 54% Polaków. Jako trzeci z najważniejszych czynników wymieniano możliwość zrobienia zakupów o dowolnej porze dnia (51%)” – czytamy w komunikacie.
Średnie miesięczne wydatki na zakupy produktów spożywczych przez Internet wynoszą w Polsce 230,77 zł. Jednak ponad połowa konsumentów wskazuje, że online wydaje do 20% swojego miesięcznego budżetu na kategorię spożywczą.
Kupując przez internet, badani najczęściej decydują się na produkty o dłuższym terminie przydatności – 73% z nich wybiera herbaty lub kawy, 58% przyprawy, a 47% produkty sypkie, takie jak kasze czy makarony. Wśród rzadziej wybieranych są produkty świeże, takie jak pieczywo (13%), wyroby garmażeryjne (11%) czy ryby (11%), wskazano również.
30% Polaków deklaruje, że kupuje produkty spożywcze przez internet kilka razy w miesiącu, a minimum raz w tygodniu robi to 24% z nich. Dzień dokonywania zakupów nie jest stały – ponad 60% badanych deklaruje, że robi je w zależności od sytuacji. Natomiast ponad jedna trzecia ankietowanych (36%) kupuje online w porze wieczornej.
„Poziom cen to najważniejszy czynnik wpływający na decyzję o ponownym zakupie w danym sklepie internetowym według Polaków. Ponad połowa ankietowanych (53%) wskazuje również, że zwraca uwagę na szerokość asortymentu. Dodatkowo, 61% deklaruje, że w przypadku gdy wybrany przez nich produkt jest niedostępny, chętnie akceptują oferowane przez sklep zamienniki” – zakończono.
Raport „Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz 'dom i ogród'” został przygotowany na zlecenie Grupy Muszkieterów przez Havas Media w sierpniu 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia (CAWI, N=1 098).
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews