Platforma YouTube wniosła ok. 98 mln euro do polskiego PKB w 2020 r., szacuje Oxford Economics.
„Z danych YouTube wynika, że odsetek polskich kanałów, których zarobki osiągają 5-cyfrowe kwoty lub większe wzrósł o ponad 35% r/r. W Polsce już ponad 2 tysiące kanałów ma ponad 100 tysięcy subskrypcji, co oznacza wzrost o ponad 20% r/r. Jeszcze dynamiczniej – bo o 30% – wzrosła liczba kanałów, które mają ponad 1 mln subskrypcji. Jest już ich w Polsce ponad 150” – czytamy w komunikacie.
Jak wynika z badania Oxford Economics, 55% osób tworzących treści zgodziło się, że publikowanie materiałów na YouTube stworzyło dla nich nowe możliwości również poza platformą.
„65% podmiotów działających w branży kreatywnej przyznało, że dzięki platformie mają większą kontrolę nad prawami do swoich materiałów niż w przypadku tworzenia treści dla tradycyjnych mediów” – czytamy dalej.
Z raportu wynika, że 57% twórców i twórczyń zgodziło się z twierdzeniem, że YouTube pomaga im eksportować treści do międzynarodowych odbiorców, do których inaczej nie mieliby dostępu.
Ponadto, 42% badanych, poszukując nowej pracy, korzysta z platformy jako narzędzia pomagającego im rozwinąć nowe umiejętności potrzebne na rynku pracy, podał Oxford Economics.
Badanie zostało przeprowadzone przez Oxford Economics. 5 W modelowaniu ekonomicznym Oxford Economics wykorzystano wyniki ankiet i publicznie dostępne dane, aby oszacować wkład YouTube w najważniejsze wskaźniki ekonomiczne, takie jak PKB i zatrudnienie.
Źródło: ISBnews