czwartek, 22 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Zakupy w internecie zrobiło 72% Polaków w 2023

Dodane przez Bartłomiej Supernak
22 kwietnia 2024
w dziale Gospodarka
0
ecommerce, sklep, wózek, handel
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Zakupy w internecie zrobiło w ub.r. 72% Polaków wobec 77% w 2022 r. i 79% w 2021 r., wynika z danych DPD Polska i badania „Barometr e-Shopper” 2023 dla Geopost.

„Obserwowany spadek liczby e-kupujących w naszym kraju jest zgodny z ogólnoeuropejskim trendem, który wskazuje na delikatne zmniejszanie zainteresowania e-commerce. Zjawisko to nie powinno jednak budzić obaw, ponieważ udział regularnych e-klientów pozostaje stabilny; dla około połowy e-konsumentów zakupy w sieci to stała praktyka. Po wydarzeniach ostatnich lat, rynek e-commerce wydaje się stabilizować i nic nie wskazuje na to, by ta forma zakupów miała stracić na znaczeniu, choć w podkategoriach, odpowiadających poszczególnym rodzajom e-zakupów, zachodzą ciekawe zmiany” – skomentował wyniki Maksymilian Pawłowski z DPD Polska, cytowany w komunikacie.

Według badania, 66% polskich e-konsumentów jest przekonanych o tym, że w sieci mogą nabyć absolutnie wszystko czego potrzebują, podczas gdy dla całej Europy ten wynik to 55%. Ponadto polscy regularni e-kupujący odpowiadają za 91% krajowych transakcji online, podczas gdy średnia europejska jest o 5 pkt proc. niższa.

W ub.r. zwiększyła się wśród polskich e-nabywców grupa tych, dla których najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na zakup, była cena (65%). Ponadto czynniki zachęcające lub zniechęcające do zakupów online związane z ceną plasowały się na szczycie rankingu, na tym samym poziomie, co w 2022 roku, podano także.

Inflacja windująca ceny była także czynnikiem, który sprawił, że w ubiegłym roku 8 na 10 regularnych e-konsumentów w Polsce zrobiło zakupy na platformach C2C. Prawie 4 na 10 regularnych e-kupujących przyznało, że w ub. roku zwiększyło zakupy produktów używanych. Ponadto regularni e-konsumenci w Polsce dokonują zakupów za pośrednictwem platform C2C aktywniej niż ich europejscy odpowiednicy (81% wobec 72%). Jak wskazali, skłonił ich do tego właśnie wzrost cen spowodowany inflacją. Z kolei e-sprzedawców do aktywności w obszarze handlu C2C przekonała możliwość sprzedaży produktów, których nie używają, uwolnienie przestrzeni wykorzystywanej do przechowywania oraz szansa na zarobienie dodatkowych pieniędzy, wskazano także w materiale.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Mount TFI liczy na podwojenie aktywów Mount Globalnego Rynku Nieruchomości w tym roku

Następny post

Tygodniowy przegląd informacji z sektora budownictwa i nieruchomości

podpis

Podpisano łącznie 178 tys. umów na 100 mld zł finansowania z KPO

kalkulator

Luka VAT spadła do 6,9% w 2024 r. z 13,5% rok wcześniej

monety, pieniądze

JST zanotowały 41,31 mld zł nadwyżki budżetowej na koniec I kw. 2025

ludzie

Ochrona infrastruktury krytycznej to zadanie dla każdego podmiotu i obywatela

finanse

Deklaracja podniesienia kwoty wolnej od podatku jest aktualna – trwają prace

złoto

Ilość złota w aktywach FX wzrosła o 0,4 mln uncji m/m na koniec kwietnia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

pieniądze

Kto płaci podatek od dywidendy?

finanse

Dywidenda rzeczowa w spółce z estońskim CIT

praca

Zmiany w prawie pracy od 1 maja oraz plany wdrożenia pilotażu skróconego tygodnia pracy

Tauron

Tauron miał 1 130 mln zł zysku netto, 2 331 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

Plus

Grupa Polsat Plus rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 rok

Polsat

Grupa Polsat Plus miała 82,6 mln zł zysku netto, 809,3 mln zł skoryg. zysku EBITDA w I kw.

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,26% na zamknięciu w środę

Celon Pharma

Celon Pharma miał 25,09 mln zł straty netto, 5,5 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

praca

PragmaGO rozpoczęła zapisy na 3-letnie obligacje korporacyjne o wartości max. 50 mln zł

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.