Celem Atalu jest utrzymywanie przynajmniej 25-proc. marży brutto na sprzedaży średniorocznie i tak powinno być też w 2021 r., poinformował prezes Zbigniew Juroszek.
„Wyczerpaliśmy mniej marżową produkcję w I kwartale i marża poprawi się w II, III i IV kwartale. Zakładamy, że będzie średniorocznie nie mniejsza niż 25%. Przy tak dużej skali biznesu poziom 25% to jest coś, do czego jesteśmy mocno przekonani” – powiedział Juroszek podczas konferencji prasowej.
Marża brutto ze sprzedaży Atalu od stycznia do marca br. wyniosła 22,8%. W 2020 roku marża brutto ze sprzedaży wyniosła 20,3%.
Prezes poinformował też, że koszty realizacji mieszkań wzrosły według wyliczeń spółki w I kw. o 12-13% r/r, w tym robocizna o 7-8%, a ceny materiałów o 17-18%.
Atal to firma deweloperska specjalizująca się w budownictwie kompleksów mieszkaniowych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Atal w 2020 roku przekazał klientom 3 002 lokale mieszkaniowe i usługowe, zakontraktował 2 896 lokali. Akcje spółki są notowane na GPW od 2015 r.
Źródło: ISBnews