Echo Investment chciałoby utrzymać marżę w segmencie mieszkaniowym (skupionym w spółce Archicom) na poziomie z 2023 r. wynoszącym 31%, a nawet widzi szansę na jej wzrost, wynika z wypowiedzi członków zarządu.
„Bardzo dobra marża, ponad 30%. Myślę, że to jest marża, którą byśmy chcieli dalej widzieć. Koncentrujemy się na zarządzaniu kosztami, żeby tę marżę utrzymać, jeśli chodzi o segment mieszkaniowy” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Maciej Drozd podczas wideokonferencji.
„Łączna marża [grupy] to ponad 31%, to jest bardzo dobra marża” – dodał.
W prezentacji spółka podała, że marża segmentu mieszkań na sprzedaż to 31% w 2023 r., segmentu mieszkań na wynajem 57%, a segmentu budynków komercyjnych i innych 26%. Marża ogółem wyniosła 31%.
„Mamy bardzo dobrą marżę w Archicomie. […] Będzie więcej projektów w Warszawie, to sprawi, że marża wzrośnie jeszcze bardziej. […] Z mojego punktu widzenia, jeżeli byśmy pozostali przy marży, które jest obecnie, i doprowadzili do 50-procentowego wzrostu [sprzedaży mieszkań], to by było wystarczające” – dodał prezes Nicklas Lindberg.
Archicom, który odpowiada za segment mieszkań na sprzedaż w Grupie Echo, sprzedał 1 835 lokali w 2023 r. Jego celem jest sprzedaż 3 000 jednostek w 2024 r. i 4 000 rocznie w średnim terminie. Ma 4 328 mieszkań w budowie i plan rozpoczęcia kolejnych 5 000 w 2024 r.
Echo Investment jest polskim deweloperem, który realizuje inwestycje w trzech sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, handlowym oraz biurowym. Od 1996 roku spółka notowana jest na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 1,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews