EPP przejmie 1 maja od Metro Properties Polska zarządzanie dziewięcioma centrami handlowymi M1 oraz trzema Power Parkami, podała spółka. Do EPP dołączy też część pracowników Metro Properties Polska, w tym lokalne zespoły zarządzające obiektami. Spółka planuje rozwój tych nieruchomości, m.in. poprzez działania leasingowe oraz rearanżacje i modernizacje powierzchni.
Nabycie przez EPP portfela 12 obiektów handlowych o łącznej powierzchni ponad 470 tys. m2, było jedną z największych transakcji w historii polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Podzielono ją na trzy etapy, z których pierwszy został zakończony w styczniu 2018 r., drugi w czerwcu 2019 r., a trzeci sfinalizowano w marcu 2021 r. Na portfel składa się dwanaście obiektów handlowych, w tym dziewięć regionalnych centrów handlowych M1: M1 Marki, M1 Czeladź, M1 Kraków, M1 Łódź, M1 Zabrze, M1 Bytom, M1 Częstochowa, M1 Radom, M1 Poznań oraz trzy Power Parki: Power Park Kielce, Power Park Olsztyn i Power Park Tychy. Całe portfolio jest objęte umową na zarządzanie obiektami (master lease) zawartą z Metro AG, która wygasa z końcem kwietnia 2024 r. W związku z jej zakończeniem, od 1 maja br. zarządzanie nieruchomościami przechodzi w ręce EPP, podano w komunikacie.
„Centra handlowe M1 i Power Parki to zróżnicowany portfel obiektów z wieloletnią obecnością na rynku. Naszym celem jest rozwój potencjału tych nieruchomości poprzez wzmacnianie ich oferty i wzbogacanie jej o nowych, atrakcyjnych najemców. Planujemy także rearanżacje przestrzeni i modernizacje wynikające ze zmian w miksie najemców, wieku nieruchomości czy wymogów ESG. Wspólnie z doświadczonym zespołem pracowników Metro Properties Polska, którzy nadal będą troszczyć się o te obiekty, ale od maja pod skrzydłami EPP, będziemy sukcesywnie wdrażać te zmiany w życie” – powiedział prezes EPP Tomasz Trzósło, cytowany w materiale.
„M1 to popularna i świetnie rozpoznawalna marka centrów handlowych na polskim rynku, silnie zakorzeniona w świadomości klientów Polski centralnej i południowej, która rozpoczęła rok z imponującym 99,3% poziomem najmu. W minionym roku odwiedziło nas 35,5 mln klientów, a najemcy zanotowali wzrost obrotów. Power Parki to z kolei mocne, lokalne obiekty handlowe, towarzyszące klientom podczas codziennych zakupów. Przekazujemy zarządzanie tym wyjątkowym portfolio z bardzo dobrym zestawem marek oraz stabilnymi, partnerskimi relacjami z najemcami, pozytywnie ocenianymi również przez organizacje branżowe. Mimo wielu lat obecności na rynku, to centra z wysokimi ocenami w certyfikacji BREEAM, konsekwentnie unowocześniane na przestrzeni lat i zarządzane w zgodzie z najlepszymi standardami w zakresie ESG. Wierzę, że EPP będzie z powodzeniem rozwijać ich potencjał na handlowej mapie kraju” – dodała prezes Metro Properties Polska Renata Kinde-Czyż.
Dzięki inwestycjom i wdrożeniu pakietu innowacyjnych działań, w sieci centrów handlowych M1 uzyskano blisko 20-procentowe oszczędności zużycia energii elektrycznej w porównaniu do średniego zużycia w latach 2018-22. Obiekty posiadają certyfikaty BREEAM in Use na poziomie Outstanding i Excellent, podano także.
Centra handlowe M1 i Power Parki to obiekty o ugruntowanej pozycji na rynku i około 20-letniej historii. Są atrakcyjnie zlokalizowane w dużych aglomeracjach miejskich o wysokiej gęstości zaludnienia, w sąsiedztwie ważnych szlaków komunikacyjnych. Posiadają zróżnicowaną i atrakcyjną ofertę handlową. Wśród najemców tych obiektów są popularne hipermarkety spożywcze Auchan, a także liczne międzynarodowe i lokalne marki, takie jak np. MediaMarkt, OBI, TK Maxx, H&M i C&A.
EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu (GLA).
Metro Properties jest spółką oferującą usługi w zakresie profesjonalnego zarządzania nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi. Spółka odpowiada za strategiczny rozwój nieruchomości, planowanie, budowę, wynajem, sprzedaż/kupno nieruchomości. W zakresie odpowiedzialności spółki leży center i facility management.
Źródło: ISBnews